Politica si administratie

S-a prins că avea o carte de identitate falsă

O angajată de la Serviciul Pașa­poa­r­te a împiedicat obținerea unui pașa­port în baza unei cărți de identitate false, lucru care i-a adus o diplomă de merit și un buchet de flori.

Infracţiunile trebuie combătute
Prefectul județului Hunedoara, Călin Petru Marian, împreună cu subprefectul ju­dețului Hunedoara, Szell Lorincz , au acordat o diplomă de merit și i-au în­mânat un buchet de flori subins­pec­torului de poliție Eugenia Cristina Vasiu, în semn de prețuire și recu­noaș­tere pentru modul exemplar în care și-a onorat îndatoririle profesionale, iden­tificând o carte de identitate falsă și împiedicând obținere unui pașaport.
Angajata a fost felicitată pentru vigi­lența și contribuția sa la asigurarea respectării legii, deservind binelui public și a transmis tuturor celor prezenți că fe­nomenul infracțional trebuie com­bă­tut prin toate mijloacele legale. Cu această ocazie, a fost marcată și Ziua Pașaportului Românesc, în contextul a 111 ani de istorie a documentului de călă­torie românesc și 15 ani de bio­me­trie de la lansarea primului paşaport elec­tronic românesc, fiind poziționat în prezent pe locul 17 (din 199 de pa­șa­poarte eva­luate) pe scara mobilității glo­bale, informează Prefectura Hunedoara.

Datele sunt în siguranță
Pe de altă parte, ministrul Lucian Bode a anunțat că de astăzi, pro­gra­marea pentru obținerea unui pașaport este mai simplă.
„Începând de luni, 20 martie a.c., ce­tățenii vor avea la dispoziție un nou ser­viciu de programare online pentru de­punerea cererilor de pașapoarte, care va fi integrat în HUB-ul de servicii al MAI. Așa cum știți deja, HUB-ul de servicii al MAI va consti­tui nucleul de digitalizare a ser­vi­ciilor publice oferite de structurile mi­nis­terului, oferind servicii electronice ușor de folosit, rapide și de înaltă cali­tate”, a anunțat Lucian Bode, în comu­ni­catul oficial. Românii aveau și până acum posibilitatea de a se programa online, însă noutatea vine din faptul că acest serviciu îmbunătățit le va permite efectuarea unei programări începând cu ziua curentă, pentru o perioadă de 90 de zile calendaristice. Potrivit autori­tă­ților, interfața grafică a platformei este intuitivă și va permite introducerea în siguranță a datelor de identificare. De ase­menea, spre deosebire de vechiul sis­tem, Ministerul Afacerilor Interne a anun­țat că vor exista și funcții su­pli­men­tare, cum ar fi notificarea prin e-mail.
MAI transmite că numărul pașa­poar­telor electronice emise în anul 2022 a cres­cut cu 56 la sută față de anul 2021, respectiv cu 50 la sută față de anul 2019. Astfel, în medie, se depun zilnic 6.700 de cereri pentru eliberarea pașa­portului. Timpul mediu de eliberare a pa­­șa­poar­te­lor este, de la începutul aces­­tui an, cu­prins între trei și cinci zile. (A. Năstase)

 

Descoperă mai multe la Stiri si informatii din judetul Hunedoara. Mesagerul Hunedorean

Abonează-te acum ca să citești în continuare și să ai acces la întreaga arhivă.

Continuă lectura