Gura lumii

Gura lumii 27.02.2015

gura-lumii

Un restaurant din oraşul cu cetate, care s-a afirmat şi şi-a construit o reputaţie serioasă în special prin preparatele cu specific italian, şi-a cam dezamăgit în ultima vreme clienţii din cauza unui nou fel de mâncare introdus în meniu. Foarte gustos şi, în consecinţă, şi foarte popular în unele restaurante din localităţi cu mai mulţi etnici maghiari şi germani, preparatul în cauză era căutat şi dorit de clienţii din oraşul cu cetate. Din păcate, ideea inspirată de a introduce în meniu acest preparat este însă pusă la podea de calitatea discutabilă a produsului care ajunge în farfuria clienţilor. Astfel, dincolo de aspect, care este identic cu cel original, preparatul în cauză suferă la capitolele ingrediente şi gust. Clienţii s-au plâns că un ingredient cheie, care asigură de fapt valoarea produsului, a fost înlocuit cu un altul similar, dar mai ieftin, astfel că „ciorba” nu are nici pe departe atributele prin care a devenit atât de populară. În aceste condiţii, fie preparatul în cauză se va auto-elimina din meniu, după ce toţi clienţii vor fi dezamăgiţi măcar o dată, fie el va fi gătit aşa cum trebuie, după reţeta clasică, şi îşi va menţine popularitatea.

Pe cât de rapace şi cinice sunt în a-şi manipula clienţii cu oferte false sau preţuri atrăgătoare la raft şi „bombastice” la casa de marcat, pe atât de stupide sunt unele lanţuri comerciale în a-şi vinde cu abilitate produsele. Ca dovadă, un hypermarket cu destulă priză la public are o politică total nepotrivită în legătură cu vânzarea unor fructe şi legume care nu sunt de sezon. Astfel, majoritatea produselor „rare” în această perioadă a anului sunt puse la vânzare la preţuri piperate şi ajung să se strice în galantare. Abia foarte târziu, când produsele în cauză devin aproape imposibil de consumat, mai marii hypermarketului se gândesc că e momentul să le ieftinească. Numai că la un grad mare de deteriorare, prea puţini clienţi şi le mai doresc, iar magazinul ajunge să fie păgubit de afacerea cu produsele respective. Pe de altă parte, o politică mai înţeleaptă şi poate reciproc avantajoasă ar fi ca produsele în cauză să aibă preţuri rezonabile din start, iar apoi ele să fie ieftinite la momentul oportun, când încă mai sunt atrăgătoare pentru clienţi.

Comenteaza

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Descoperă mai multe la Stiri si informatii din judetul Hunedoara. Mesagerul Hunedorean

Abonează-te acum ca să citești în continuare și să ai acces la întreaga arhivă.

Continuă lectura