Scandal în şedinţa Consiliului local Deva pe tema transportului public din municipiu. Proiectul transportului urban, în chinurile facerii

27 februarie 2015 | 6 Comentarii | Publicat in: Flash, Politica si administratie

Natalia Bumbac

consiliul local deva

Strategia prin care primarul Devei, Petru Mărginean, intenţionează să modernizeze serviciul de transport public local din municipiu nu va fi aplicată deocamdată. Proiectul de hotărâre de pe ordinea de zi a şedinţei de vineri, 27 februarie, a Consiliului Local Deva, prin care s-a propus aprobarea documentaţiei de atribuire a contractului de delegare a serviciului, nu a fost votat. Majoritatea consilierilor prezenţi s-au abţinut de la vot, doar patru dintre ei acordând un vot favorabil.
Devenii, nemulţumiţi de starea vehiculelor
Totul a plecat de la observaţiile făcute de consilierul local Marian Muntean pe marginea documentaţiei întocmite pentru acest proiect. Potrivit consilierului amintit, există mai multe inadvertenţe între studiul de oportunitate şi caietul de sarcini în baza căruia serviciul de transport public local va fi concesionat către operatorul de transport. Marian Muntean a criticat studiul de oportunitate efectuat de AM Project Design&Consulting, o firmă din Bucureşti, afirmând că nu corespunde realităţilor din teren. Şi caietul de sarcini a fost trecut prin filtrul critic al consilierului, care a încercat să sugereze că a fost întocmit „pentru cine trebuie”. Marian Muntean a mai adus o serie de explicaţii, potrivit cărora, dacă documentaţia ar fi aprobată în Consiliul Local, există riscul ca licitaţia să fie contestată în instanţă de firmele participante, în acest fel, blocându-se întregul demers.
În replică, primarul Petru Mărginean a afirmat că nu există nici un motiv de amânare, deoarece documentaţia a fost publicată pe site-ul primăriei de mai multă vreme, iar observaţiile trebuiau făcute până acum. Acesta a mai subliniat că nu doreşte să atace actualii operatori de transport, prin impunerea unor condiţii pe care ar trebui să le îndeplinească, doar că modernizarea transportului public este obligatorie. Mărginean a mai citit o listă cu sesizările venite de la cetăţeni, unde era descrisă starea jalnică în care se află vehiculele utilizate pentru transportul public din Deva, susţinând că proiectul nu mai suportă nici o amânare.
Este nevoie de investiţii consistente
Într-un final, după o serie de ironii şi replici acide între Marian Muntean şi primar, toată lumea a declarat că se doreşte binele cetăţenilor şi că lucrurile trebuie făcute cu cap, astfel încât să nu mai fie loc de interpretări. Proiectul picat în şedinţa de vineri urmează să fie supus aprobării cu altă ocazie, în urma „consensului” dintre aleşii locali deveni. Potrivit studiului de oportunitate întocmit de firma din Bucureşti, operatorul de transport care va fi desemnat în urma licitaţiei pentru asigurarea transportului public local din Deva va trebui să facă investiţii consistente în ceea ce priveşte vehiculele, dar şi echipamentele necesare pentru a supraveghea ordinea în rândul călătorilor. Totalul sumei vehiculate de specialiştii care au oferit consultanţa şi care a fost stipulată în caietul de sarcini se ridică la aproximativ 1,8 milioane de euro.

Comentarii (6)

Trackback URL | Comments RSS Feed

  1. Moțu' spune:

    Ce oferă Marian Muntean, prin firma sa de transport, este o bătaie de joc. Se știe că microbuzele sunt într-o stare jalnică și nu sunt acoperite toate traseele din oraș.

  2. Mariean spune:

    Mareane, lasa-ne cu politica ta ai pus-o de un grup infractional.

  3. din deva spune:

    Vrem autobuze noi nu microbuze jalnice,urat mirositoare care ne pun vietile in pericol,Care clar trebuiau casate si care au pe unii soferi care i au luat peste picior pe deveni!vrem ca la alba iulia sau bucuresti sau sibiu sa fie transportul nu ca intr-o comuna…

  4. Elena spune:

    Trebuie sa se termine cu bataia asta de joc care se numeste transport public local in Deva.Vedea-l-as pe patronul Munteanu circuland cu jegurile lui de microbuze zilnic si indurand jignirile soferilor( unii care au trecut bine de 65 de ani!).De ce in Alba Iulia se poate circula civilizat (masini mari,soferi cu uniforma, aer conditionat) si la noi nu!Ne-am saturat de firma acestui Munteanu, eternul candidat si eternul perdant!!!

  5. leana spune:

    Lasati-l sa fie vice-primar, asta vrea tzaranoiul asta. Doua clase, ca gheizasu’ .

  6. d spune:

    sa se ocupe doar de handbal in Deva , nu si de transportul in Deva.
    Situatia e penibila, si el crede ca noi suntem papagalii lui sa-i platim 1.6 lei pe bilet cand in alte orase e intre 1 leu si 1.3 lei pe bilet calatorie. In picioare si pe bani.inghesuit si pe bani, cu manele(sau muzica proasta) si sa mai platesti si biletul, sa te supere(jigneasca) soferul si sa iti ceara si banii? Sa fii inghiesuit si sa mori de cald vara si sa nu poti cobora la Miorita din cauza inghiesuielii sau din cauza ca nu ai strigat spre sofer la timp “COBOARA”!iar soferul sa te lase sa cobori taman la Lido sau la Opera!

Scrie un comentariu

stiri si ziare
Citește articolul precedent:
Gura lumii 27.02.2015

Un restaurant din oraşul cu cetate, care s-a afirmat şi şi-a construit o reputaţie serioasă în special prin preparatele cu...

Bulina neagră 27.02.2015

Dan Sârbu Motântău, directorul Colegiului Tehnic Energetic „Dragomir Hurmuzescu“

Bulina albă 27.02.2015

Cosmin Oprescu, preşedintele Federaţiei Române de Tae-kwon-do

Închide