FlashPolitica si administratie

Ce aratã raportul de audit de la Teatrul de Artã Deva

05 teatru (46)Oana Mihnea

Program anual al achiziţiilor publice nefundamentat şi elaborat de persoane care nu sunt salariate ale instituţiei, dosare de achiziţie neconforme, facturi nevizate, sume de bani nejustificate, cam aşa arată raportul de audit încheiat recent de Consiliul Judeţean Hunedoara la Teatrul de Artă Deva.
Documente cu probleme la achiziţii
Conform raportului, verificările au vizat plăţile şi cheltuielile efectuate pentru achiziţia de bunuri, lucrări şi servicii din perioada 01.01.2012-30.06.2015. Planul anual al achiziţiilor publice a fost întocmit de persoane care nu au avut calitatea de salariaţi ai instituţiei, deoarece au fost făcute convenţii civile pe perioadă determinată, pentru funcţii ca referent administrativ şi prestator resurse umane. Atribuţiile specifice funcţiilor respective au fost cuprinse în anexa de la contract, dar nu conţin responsabilităţi referitoare la elaborarea planului de achiziţii publice. Mai mult, planul este unul necorespunzător în condiţiile în care nu are referatele de necesitate şi notele de fundamentare ale tuturor compartimentelor din cadrul Teatrului. Acestea nu conţin estimări cu privire la nivelul tarifului care să justifice cheltuielile cu bunuri sau servicii, iar în unele cazuri nu există concordanţă între referatul de necesitate, nota justificativă şi obiectul contractului de achiziţie. Nici baza de date cu informaţii despre furnizorii de bunuri şi servicii nu există.
În urma controlului, au fost luate la puricat 37 de dosare de achiziţie publică în care au fost încheiate contracte de furnizare bunuri, lucrări şi servicii, iar concluziile referitoare la acestea arată cam aşa: 10 au o durată de derulare care depăşeşte anul bugetar în care au fost încheiate, 11 sunt cu durata de derulare prelungită prin acte adiţionale, unul dintre acestea având prelungiri repetate cu peste patru luni, 28 de contracte nu au menţionat codul de clasificare CPV şi 19 nu au semnătura compartimentului juridic. În toate cazurile, propunerea de angajare a unei cheltuieli în limita creditelor de angajament sau bugetare nu a fost întocmită. Peste 40 de facturi nu au fost vizate corespunzător, cele emise de prestatorii de servicii fiind plătite fără a fi însoţite de documente care să demonstreze că serviciile au fost realizate.
Plăţi pentru servicii necontractate
Anumite sume de bani nu şi-au găsit locul în peisajul teatral. Controlul a scos la suprafaţă în cazul câtorva contracte încheiate diferenţe băneşti între ceea ce apare negru pe alb în acte şi plăţile făcute. Două dintre acestea însumează aproximativ 1.500 lei în plus, achitaţi. Serviciile de curăţenie generală şi după spectacole în spaţiul teatrului au fost atribuite SC Clean&Mediapub SRL Deva, iar în urma auditului s-a constatat că suprafaţa facturată şi plătită este cu 1.550 mp mai mare decât cea înscrisă şi asumată între cele două părţi. Prin urmare, instituţia a plătit servicii necontractate la preţul de 7,5 lei/mp, în sumă de 10.950 lei.
În concluzie, pe baza acestor rezultate, comisia de audit a clasificat sistemul de control managerial de la nivelul Teatrului de Artă Deva ca unul care trebuie îmbunătăţit şi au catalogat drept critice două obiective: documentele justificative care stau la baza efectuării plăţilor şi plata facturilor de achiziţii de produse, lucrări şi servicii.

Comenteaza

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Descoperă mai multe la Stiri si informatii din judetul Hunedoara. Mesagerul Hunedorean

Abonează-te acum ca să citești în continuare și să ai acces la întreaga arhivă.

Continuă lectura