Actualitate

Spectaculoasa gară din Alpi, construită la o altitudine de 3.500 de metri în „vârful Europei”, arată ca o bază secretă a unui răufăcător din filmele cu supereroi

Sus, în Alpii elvețieni, la o alti­tu­dine de aproape 3.500 de metri, se află Jungfraujoch, gara situată la cea mai mare altitudine în Europa, o minune a ingineriei uma­ne care există de peste un secol.

Una dintre cele mai populare atracții turistice
Trenul nu pare a fi cel mai bun mijloc de transport atunci când în­cerci să escaladezi un munte, dar elvețienii par să aibă altă părere. La sfârșitul se­colului al XIX-lea, ei au început să lucreze la un proiect care nu seamănă cu nici un altul – Jungfraubahn, o cale ferată abruptă care traversează Alpii Bernezi până în „vârful Europei”. Și, la capătul căii ferate Jungfraubahn, au construit Jungfraujoch, o gară spec­ta­culoasă, cocoțată pe o stâncă între munții Jungfrau și Mönch, ambii ridicându-se la peste 4.000 de metri. Astăzi, Jungfraujoch este recunos­cută ofi­cial ca fiind gara construită la cea mai mare înălțime în Europa și este una dintre cele mai populare atracții turis­tice din Elveția. Omul a esca­la­dat pentru prima dată „șaua” Jung­fraujoch din Alpii Bernezi în 1862, când un grup de alpiniști anglo-el­ve­țieni a reușit să ajungă pe jos. A fost o realizare istorică și, cu toate acestea, doar câteva decenii mai târziu, in­dus­triașul elvețian Adolf Guyer-Zeller a propus planuri pentru construirea unei căi ferate până la Jungfraujoch. Așa ceva nu mai fu­se­se niciodată dis­cutat, darămite în­cer­cat, și totuși gu­vernul a dat undă verde proiectului Jungfraubahn.

Vremea, imprevizibilă
În următorii 16 ani, sute de mun­ci­tori au muncit din greu în Alpi, fo­rând prin munți și aruncând în aer tu­neluri cu dinamită. Se pare că 30 de per­soane și-au pierdut viața în timpul construcției. Proiectul Jung­fraubahn pă­rea imposibil pe hârtie, dar în 1912, calea ferată a fost inau­gu­rată, iar de atunci funcționează pe tot parcursul anului. În loc să calce pe urmele temerarilor alpiniști care au cucerit pentru prima dată Jung­frau­joch, oamenii pot acum să călă­torească pur și simplu cu trenul timp de apro­xi­mativ 30 de minute până la cea mai înaltă gară din Europa pentru a admira unele dintre cele mai uimitoare pri­ve­liști montane din lume. Impresionanta cale ferată pornește de la Kleine Scheidegg, care se află la 2.060 de metri dea­supra nivelului mării, și urcă timp de aproximativ 9,3 kilometri până la o altitudine de 3.454 de metri. Călă­to­ria începe în aer liber, dar trenul ajunge în curând într-un tunel lung, săpat prin munți în urmă cu peste 100 de ani. Unele secțiuni ale tune­lu­lui au ferestre panoramice care le permit pasagerilor să admire para­di­sul alpin din jurul lor. Călătoria cu trenul până în „vârful Europei” este impresionantă, dar stația de tren Jungfraujoch din vârf este cea pe care mulți o con­si­de­ră punctul cul­mi­nant al întregii ex­pe­riențe. Vre­mea la 3.454 de metri este impre­vi­zi­bilă și se poate schimba dra­ma­tic în câteva minute, dar dacă aveți norocul să ieșiți pe platforma de ob­servare într-o zi senină, veți avea parte de o panoramă montană cum nu se poate mai bine, cu aproximativ 200 de vârfuri vizibile în toate direcțiile. O călătorie până la cea mai înaltă gară din Europa nu este chiar ieftină (costă aproximativ 245 de dolari), dar este o experiență extraordinară, așa că, pentru majoritatea oamenilor, prețul merită din plin.

Descoperă mai multe la Stiri si informatii din judetul Hunedoara. Mesagerul Hunedorean

Abonează-te acum ca să citești în continuare și să ai acces la întreaga arhivă.

Continuă lectura