Gura lumii

Gura lumii 18.12.2012

Românii de rând nu au obiceiul de a păstra diversele chitanţe cu care achită facturi sau cumpără bunuri cu folosinţă îndelungată, deoarece prea puţini sunt organizaţi şi metodici la acest capitol. Totuşi, graţie anomaliilor din sistemele informatice ale unor firme, tot mai mulţi cetăţeni învaţă pe propria piele că un astfel de demers ar fi util şi i-ar putea scuti de tot felul emoţii neplăcute în relaţia cu asemenea companii. Ca dovadă, o astfel de lecţie a învăţat un locatar al unui bloc de fiţe din oraşul cu cetate, care s-a trezit cu o notificare de plată şi punere în întârziere din partea unei firme care distribuie un produs invizibil, dar vital în sezonul rece. Omul a rămas perplex, mai ales că din respectiva înştiinţare rezulta că nu ar fi achitat o factură emisă tocmai în anul 2008. Cetăţeanul a intrat în panică, deoarece nu mai avea la dispoziţie documentele de plată de acum patru ani, iar suma cu tot cu penalităţi era relativ piperată, şi ştia că îi va fi greu să demonstreze că şi-a achitat obligaţiile. Trebuie precizat că în ciuda notificării că este restanţier, omul beneficia de serviciile respectivei firme, fapt care în mod sigur nu se întâmplă pentru cei cu restanţe de peste 45 de zile. Acum, în loc să stea liniştit de sărbători, omul umblă prin frig, în încercarea de a demonstra că şi-a onorat obligaţiile. Una peste alta, dacă ajungeţi într-o asemenea nedorită situaţie, e bine să consultaţi cu atenţie şi prevederile legale, deoarece orice obligaţie de plată este prescrisă, dacă este notificată la mai mult de trei ani de la scadenţă.

În ţările civilizate, unde comerţul chiar este o artă şi se face cu respectarea legilor economiei de piaţă, luna decembrie este una a ofertelor speciale şi a reducerilor în hypermarketuri şi marile lanţuri comerciale. La noi, însă, toate trendurile din străinătate se adoptă într-o variantă proprie şi manelizată, iar ofertele şi reducerile sunt de fapt nişte păcăleli sau chiar scumpiri. Ca dovadă, într-un hypermarket din oarşul cu cetate, aflat în vecinătatea unei zone de agrement căutată în special vara, la produsele alimentare aflate la mare căutare în această perioadă, preţurile sunt fie în creştere, fie unele capcană. Şi pentru că angajaţii sunt uneori neatenţi sau cu IQ-ul modest, au apărut dovezi hilare despre manevrele puse la cale de mai marii respectivului magazin. Astfel, mai mulţi oameni au postat pe reţelele de socializare fotografii în care surprindeau faptul că preţul nou afişat era acelaşi cu cel vechi peste care se tăiase cu un x-uleţ, deşi la respectivul produs era anunţată o reducere semnificativă în procente. Astfel de păcăleli se întâlnesc însă în majoritatea hypermarketurilor, aşa că este indicat să „căscaţi ochii, pentru a nu căsca punga”.

Comenteaza

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Descoperă mai multe la Stiri si informatii din judetul Hunedoara. Mesagerul Hunedorean

Abonează-te acum ca să citești în continuare și să ai acces la întreaga arhivă.

Continuă lectura