Comunitate

Lotul I al Autostrăzii Lugoj – Deva o ia la vale?

Natalia Bumbac

Problemele de pe Autostrada Lugoj – Deva – Sibiu nu se mai termină. După ce o porţiune a şoselei dintre Sebeş şi Orăştie a fost demolată şi reconstruită de la zero din cauza denivelărilor provocate de alunecările de teren, pe Lotul 1 al Autostrăzii Lugoj – Deva a apărut o situaţie similară.

De altfel, din cauza degradărilor care au tot apărut după inaugurarea sa, şefii de la Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) au refuzat anul trecut să îi facă recepţia finală, scriu cei de la economica.net. Cele două segmente de autostradă unde au apărut probleme la scurt timp de când au fost deschise au ceva în comun. Ambele au fost construite de firme italiene, primul de firma Salini Impregilo şi al doilea de firma Tirrena Scavi. Lotul 1 al Autostrăzii Lugoj – Deva, construit de către italienii de la Tirrena Scavi, a început să se crape, conform unor imagini de săptămâna trecută. În plus, a apărut şi o alunecare de teren pe drumul de legătură spre Lugoj (A6), la km 5,500. Potrivit sursei citate, constructorul promite să remedieze toate problemele anul acesta. Acest lot a fost deschis parţial circulaţiei pe o porţiune de 17 km (între Traian Vuia şi Balinţ) în decembrie 2013, iar doi ani mai târziu pe restul de 10 km (Balinţ – Şanoviţa). Din cauza degradărilor care au apărut constant după deschiderea circulaţiei, şi pe care Tirrena Scavi nu le-a remediat, CNAIR a refuzat în 2017 să facă recepţia finală a lucrărilor.
Contactaţi de către economica.net, reprezentanţii constructorului au spus că nu au apucat anul trecut să facă reparaţiile necesare, dar că se vor mobiliza acum, după trecerea sărbătorilor. „Trebuia să facem nişte reparaţii. A venit vremea rea, nu ne-am putut încadra în timp şi a rămas să facem recepţia finală anul acesta, după ce vom interveni în anumite zone. Ştim despre ce e vorba, au fost identificate toate problemele, au fost nişte mişcări de taluzuri. Vom face nişte reparaţii primăvara. Probabil că acum, după sărbători, ne organizăm”, a declarat reprezentantul constructorului, conform sursei citate.
În ultimele luni, Tirrena Scavi şi-a concentrat forţele pe şantierul Podului de la Gilău, care urmează să lege autostrăzile din jurul municipiului Cluj-Napoca. În România, firma italiană a mai construit şi Lotul 3 al Autostrăzii Sebeş – Turda (12,5 kilometri), care ar putea fi deschis circulaţiei luna viitoare. De asemenea, în decembrie 2015, Tirrena Scavi a finalizat şi lotul 2 al autostrăzii Timişoara – Lugoj (25,62 kilometri), cu şapte luni mai devreme faţă de termenul contractual. Tirrena Scavi a mai lucrat şi pe Autostrada Bucureşti – Ploieşti, secţiunea dintre Centura Bucureşti până la Moara Vlăsiei, în cadrul asocierii conduse de Impressa Pizzarotti.

Comenteaza

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Descoperă mai multe la Stiri si informatii din judetul Hunedoara. Mesagerul Hunedorean

Abonează-te acum ca să citești în continuare și să ai acces la întreaga arhivă.

Continuă lectura