Actualitate

REVA S.A. – locomotiva Simeriei

Magdalena Şerban

 Aşa cum, în Valea Jiului, fiecare casă are câte un miner, la fel şi în Simeria, fiecare familie are pe cineva care munceşte sau a muncit la REVA. Cu o tradiţie de 140 de ani, societatea de construcţii, modernizări şi reparaţii de material rulant Reva S.A a arătat că, prin decizii strategice, poţi să rezişti şi în vremuri de criză şi, mai mult, să ai profit. Compania are, în acest moment, 650 de angajaţi.

Unici în ţară

“La ora actuală, REVA SA este singura companie românească autorizată de organismele europene care oferă servicii de profil feroviar (revizii şi reparaţii vagoane şi subansamble, modernizări şi construcţii), conform normelor germane VPI DB Schenker şi a celor franceze SNCF“, afirmă directorul general al companiei, inginerul Nicolae Petroi.
Autorizările obţinute au adus contracte cu mari companii din Europa – VTG Germania, VTG Austria, TRANSWAGGON Germania,  GATX Poland, ERMEWA SAS, EVS, ATIR RAIL şi GEFCO Franţa.
„Ponderea cifrei de afaceri a contractelor noastre externe a fost, în 2010, de aproximativ 31 la sută, dar vrem ca aceasta să crească. Referitor la contractele  interne, cei mai importanţi clienţi ai noştri sunt Grup Feroviar Român şi Rolling Stock Company,  societăţi din cadrul Grupului Grampet, dar şi CFR Marfă”, menţionează Nicolae Petroi. “Eu cred că anul 2012 va fi la fel de bun pentru noi, ca şi cel în curs. Nu pot spune că am simţit drastic criza, comparativ cu alte societăţi de profil, care, deşi cu tradiţie, au închis porţile, traficul pe calea ferată diminuându-se cu 30 la sută,  implicit, şi volumul vagoanelor de reparat. Politica de a investi, a patronatului, ne ajută la bugetul de dezvoltare. Vremuri grele sau nu, ritmul investiţiilor trebuie menţinut, pentru că, odată ce nu ai reuşit să le materializezi într-un an, nu ai cum să reuşeşti anul următor să recuperezi. Cât despre posibila privatizare a CFR Marfă, contează cine va prelua compania şi, mai ales, care sunt interesele.  De-a lungul timpului, în România au fost privatizări care s-au dovedit un eşec, aşa cum sunt şi privatizări reuşite“, spune directorul REVA.

Mâna de lucru, la mare căutare

„Deşi numărul şomerilor din Simeria este în continuă creştere, ducem lipsă de personal calificat cu experienţă în domeniul nostru de activitate, în meserii specifice (sudori, lăcătuşi etc). Activitatea feroviară este tradiţională pentru Simeria, însă nu avem angajaţi doar din zonă. Cum din oraş nu mai angajăm suficienţi salariaţi, ne-am reorientat către oameni de la alte societăţi de profil din ţară, cărora le asigurăm cazarea. Am apelat la această variantă, pentru că trebuie să ne onorăm contractele, însă rămânem interesaţi de forţa de muncă locală. Ceea ce ar fi de semnalat este că, de aproximativ trei ani, de când am preluat funcţia de conducere la REVA SA, nu am angajat nici un absolvent al Colegiului Tehnic de Transport Feroviar Anghel Saligni din localitate. Cu toate că mulţi tineri de la acest liceu fac practică la noi, după terminarea şcolii îşi pierd interesul, unii dintre ei reorientându-se, iar alţii preferând să plece în străinătate. Este un domeniu în care banii nu se câştigă foarte uşor, iar asta îi face să se răzgândească repede. Cei care ştiu meserie şi au experienţă se îndreaptă către locurile unde se câştigă mai mult,  cu muncă mai puţină“, susţine Nicolae Petroi.

Fiecare pas trebuie bine gândit

„Contrar trendului descendent al economiei româneşti, se pot face investiţii şi modernizări şi în vremuri dificile. Condiţia reuşitei este ca acestea să fie bine cântărite şi să ai un plan strategic“, subliniază directorul REVA. Compania a fost parte a unui proiect demarat prin Uniunea Europeană, în ceea ce priveşte resursa umană, iar anul acesta, a mai finalizat alte două proiecte: cel implementat pentru eficienţa energetică s-a desfăşurat prin BERD (Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare), iar cel derulat prin Ministerul Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri a vizat îmbunătăţirea condiţiilor de muncă pentru personal. Cele două proiecte au fost complementare. Cât despre politica investiţională a companiei REVA SA, aceasta a urmărit adaptarea la cerinţele beneficiarilor interni şi externi, alinierea la normele europene, creşterea capacităţilor de producţie, modernizarea şi automatizarea utilajelor necesare pentru activităţile de bază, dar şi îmbunătăţirea condiţiilor de muncă şi de mediu. 
„Programul investiţional, în valoare de aproape şase milioane de euro, a adus dotările tehnice la nivel european. Astfel, am obţinut certificări şi autorizări, care au fost baza unor noi contracte“, afirmă directorul REVA.

5 comentarii la „REVA S.A. – locomotiva Simeriei

  • …parcă Băsescu spunea că are nevoie de tinichigii şi lăcătuşi nu???…. ţiganii de la Grampet, actualii patroni,…. nu ştim cum au preluat această uzină, dar o contribuţie monetar-electorală a avut-o PDL-ul !!!…este firmă PDL-istă!!!….păcat că absolvenţii liceului fost IMMR, nu sunt angajaţi aici!!!…acest Liceu a dat mulţi specialiştii în domeniul feroviar!!!…a vut specialiştii deosebiţi şi cadre didactice,excepţionale!!! PORCA-BLAJ-ZUDOR-PIENAR-POIENAR-BRĂDEANU-MOLDOVAN-NEAGU-VESA-GAGIU MARIN-şi alţii care au instruit teoretic şi practic multe generaţii,acum sunt uitaţi!!!…sunt angajaţi la toate sectoarele doar cei care au culoarea portocalie iar sectorul de pază, oameni aduşi din Moldova,că ăştia de la Simeria nu-s buni!!!..nişte dobitoci!!!…nu vă mai lăudaţi cu firma voastră de căcat că toţi sunte-ţi nişte lingăii!!! ….altfel ,vă dau ŢIGANII afară !!!!…ce-am ajuns domnuleeee, să ne conducă nişte ŢIGANIII !!!…

  • Daca problema pe care o etalati dumneavoastra mai sus este personala , nu tratati cu lipsa de respect conducerea sau alte persoane din cadrul REVA. Nu conteaza cine conduce firma sau cum o face din moment ce oamenii din Simeria au de lucru. Ganditi-va ca „TIGANII” cum ii numiti dumneavoastra , pun pe masa painea zilnica la cel putin 30 % din populatia Simeriei , oferindu-le de lucru.

  • …tu,ţi-ai spus ,,O D U,,pentru că îţi este ruşine că eşti ŢIGAN!!!…da,da, nu te mai ascunde după ,,rrom,,!!!…am impresia că vorbeşti de altă localitate, Simeria nu are numai 2000 de locuitori ,dacă n-ai ştiut!!!(30% înseamnă 650 angajaţi şi aprox.1350 membrii de familie a angajaţiolor???)!!! ..nu jugni simerienii!!! …păstrând proporţiile nu este nicio diferenţă între Nokia şi firma voastră!!!…se poate întâmpla ca la Jucu!!!…nu-i o firmă precum ar vrea să fie!!!…nu prea îi omorâţi cu salariile pe muncitori,aşa că mai uşurel cu fata popii. Eu am o stimă deosebită pentru immr-işti mei,acolo am mâncat mulţi ani pâine bună!!!..dar ca şi ţara asta ,firma a intrat pe mâna oamenilor puşi pe căpătuială!!!…viermii portocalii!!!..

  • IMMR-istule … ai o problema grava din cate vad , OmuDinUmbra cam are dreptate . acuma sincer , cum sa zici ca in simeria sunt 2000 de persoane … cand defapt sunt @ 15000 de persoane pe o raza de 49,75 km² . si da , REVA alimenteaza casele simerienilor cu bani pentru painea zilnica. Ori esti cineva care a fost dat jos de acolo … ori ai probleme cu personalitatea…. nu lucrez la REVA dar am amici ce lucreaza acolo si sunt multumiti…

  • @ marius A
    ODU este sluga acolo!!..n-ai priceput nimic!!! afirmatia facuta de IMMR -ist se referea la faptul ca doar 2000 de oameni sunt afectati si ca procentul de 30% este unflat!!!…ai vorbit cu aia care lucreaza acolo ??..ai fost acolo sa vezi ce conditii au??? Du-te si dupa asta sa vorbesti!!

Comenteaza

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Descoperă mai multe la Stiri si informatii din judetul Hunedoara. Mesagerul Hunedorean

Abonează-te acum ca să citești în continuare și să ai acces la întreaga arhivă.

Continuă lectura