Se anunță restructurări masive la Poșta Română

Poșta Română intenționează redu­ce­rea organigramei cu 481 de pos­turi în administrația centrală, circa 50 la sută din total, potrivit unei scrisori semnate de directorul-ad­junct Carmen Mirela Alecu, intrate în posesia Libertatea.

Le-au cerut să eficientizeze activitatea
În februarie, Profit.ro a anunțat în pre­mieră că, după 8 ani, Poșta Română, unul dintre cei mai mari angajatori locali, cu peste 25.000 de salariați, va disponibiliza în cursul acelui an cel puțin 21 la sută din personalul func­țio­nal-administrativ și cel de conducere. Șeful companiei de atunci, Horia Grigorescu, a transmis atunci o infor­mare către toți directorii și le-a cerut, pe fondul necesității optimizării orga­ni­zatorice, eficientizării activității, dar și al reducerii prestațiilor din ultimii ani, să propună lista posturilor care vor fi desființate. Valentin Ștefan, direc­torul general al companiei, spune acum că societatea este în proces de eficientizare și că activitatea Poștei nu va fi perturbată de restructu­rări. Directorul adjunct acuză că se fac presiuni asupra angajaților să plece voluntar în schimbul a 4-5 salarii com­pensatorii și că noua organigramă nu are un fundament real și corect, fiind realizată într-o totală lipsă de trans­pa­rență. În luna mai, directorul Poștei Române, Valentin Ștefan declara că Posța Română desființează posturi, nu dă afară oameni, dar că probabil vor fi unii angajați care nu vor dori să își schimbe activitatea și vor fi con­ce­diați. El spune totodată că în com­pa­nie se fac angajări și a precizat că pes­te salariile vor fi majorate prin sistem de bonusare, afirmând că sub 1.000 de angajați aveau venituri decente și peste 20.000 de angajați aveau sala­riul minim pe economie.
„Încercăm să reașezăm salariile pen­tru a crește veniturile tuturor”, a spus atunci directorul. Directorul Poștei Române afirma că ”este nevoie de o schimbare administrativă în ca­drul companiei, să se mute de la o structură de control către una de suport pentru operațional, să se pună mai mult acces pe interacțiunea cu clientul și, în al doilea rând, să se tehnologizeze”. ”Trebuie să investim în angajații noștri, ceea ce înseamnă măriri de salarii, condiții de lucru mai bune, de la salarii crescute, venituri crescute, la uniforme sau orice alt­ceva ce ține de locul de muncă”, a pre­cizat Ștefan.