Sport

Automobilism. Trofeul Deva 2020, de nota zece!

După o lungă perioadă, întrecerile automo­bilistice de mare performanţă au re­ve­nit la Deva, graţie promotorului, multiplul cam­pion la box profesionist, dar şi la automobilism, pilotul Mihai Leu, cel care a găsit înţelegerea nece­sară la autorităţile locale şi astfel, sfârşitul săptămânii trecute a fost unul deosebit în municipiul de la poalele Cetăţii.
Prima etapă din cadrul ediţiei din acest an a Campionatului Naţional de Super Rally, com­pe­tiţie organizată de Clubul Sportiv AMC Racing, sub coordonarea directă a Federaţiei Române de Automobilism Sportiv şi în parteneriat cu primăria municipiului de sub Cetate, a debutat vineri seară în faţa ”Centrului Cultural Drăgan Muntean” din Deva cu o prezentare fastuoasă a participanţilor la ”Trofeul Deva 2020”, care a prefaţat întrecerile desfăşurate sâmbătă pe circuitul din centrul municipiului.
Cei care s-au trezit mai de dimineaţă au avut surpriza să vadă schimbările majore făcute de către organizatorii competiţiei pentru a marca traseul de alergare, cu eforturile deosebite fă­cute în cursul nopţii, astfel că la prima oră totul a fost pregătit de start. Motoare turate la maxi­mum, andrenalină, piloţi, fete frumoase (fără exa­gerare, am constatat că lumea automo­bi­lis­mului atrage tot mai mult genul feminin), arbi­tri şi mulţi iubitori sau fani au asistat la a­ceastă primă etapă, care a deschis sezonul com­pe­tiţiilor de Super Rally în România. Nota bene, au lipsit de această dată politicienii, care ori au avut lansări de candidaturi ori s-au stre­cu­rat subtil printre participanţi ca şi simpli spectatori.
La startul primei etape au fost prezenţi 41 de competitori, printre care Costel Căşuneanu, câş­tigătorul ediţiei de anul trecut (el a evoluat pe o Skoda Fabia R5), Ionuţ Moisii, Lucian Răduţ, Valentin Porcişteanu, Dani Oţil (foto) (cu un monopost Radical SR 4), bulgarul Evgeni Olegov Yankov (Subaru Impreza WRX), Daniel Ungur sau francezul France Jerome (cu un mo­no­pst Renault FR2). I-am regăst şi pe sportivii din judeţul nostru, Cornel Gărdean, Gigi
Butu­rean, Alin Lazăr, Călin Lazăr, Ovidiu Almaşa, Voicu Rinder, Cosmin Oprinesc şi, bineînţeles, Mihai Leu cu maşina sa Ferrari 458 Challenge, unii dintre ei prezenţi la finalul acestei prime etape pe podiumul de premiere la diferite gru­pe şi categorii din competiţie.
Revenind la traseul pe care s-a alergat, bine structurat în centrul municipiului, cu o lungime de 4,6 km, acesta a pus în dificultate piloţii (nu au fost incidente), ceea ce a ridicat cota competiţei, maşinile mai mari sau mai grele strecurându-se cu dificultate printre şicanele artificiale pregătite de organizatori.
Aşa cum au declarat participanţii prezenţi la competiţie, spectatorii deveni şi nu numai, prezenţi pe traseu, s-au ridicat la nivelul pres­taţiilor din această etapă şi au susţinut frenetic piloţii, care i-au răsplătit cu drifturile clasice la astfel de întreceri.
De altfel, Daniel Ungur, clasat pe podiumul de premiere la Raliul Deva 2020, dar având şi calitatea de vicepreşedinte al Federaţiei Ro­mâne de Automobilism Sportiv-FRAS, a decla­rat: „A fost o etapă extraordinară, lăsând deo­parte condiţiile în care noi ne aflăm. Ne bucu­răm că am reuşit să desfăşurăm această primă etapă de campionat aici, la Deva şi mulţumesc celor de la primăria din acest oraş pentru sprijinul acordat. Este un început bun pentru noi (nota redacţiei: cei din FRAS). Nu pot decât să dau un zece plus pentru ce a fost aici la Deva, pentru organizatori, sportivi şi pentru public. Este reluată astfel tradiţia auto­mobilismului aici la voi, la Deva, în judeţul Hunedoara, ceea ce este minunat. Anul viitor, vom avea aici o nouă etapă de campionat, de­oa­rece ne-am simţit bine, totul a fost excelent. Mai venim şi la anul, Mihai Leu trebuie susţinut în tot ceea ce face”, a declarat Daniel Ungur.
Câştigătorul etapei de la Deva a fost Dani Oţil, cunoscutul om de televiziune, care a făcut spectacol cu maşina sa, monopostul Radical SR 4, o maşină puternică (circa 3.000 de cm cubi), dar construită special pentru astfel de com­petiţii. La finalul întrecerilor întrebat des­pre cum a fost la Deva, el a declarat: „A fost foarte frumos, totul a fost bine organizat. Eu vin aici şi pentru competiţiile de enduro, deoarece aveţi trasee minunate. Am aşteptat de mult o etapă aici la Deva, sau la Timişoara, Reşiţa, Arad, mai la noi, o etapă de Super Rally, competiţii stra­dale, nu de îndemânare cum spun unii, ci de viteză pe circuit stradal. Nu au fost foarte mulţi spectatori, suficienţi însă, am văzut la balcoane foarte mulţi aplaudându-ne. Este bine pentru că ne-au apreciat eforturile. Deva este un oraş, unde probabil, de când cu Covid-ul, nu s-au întâmplat prea multe, ceva major. Aşadar, cum concerte nu putem organiza, asta e altă formă de a ne bucura de un weekend superb. Sunt un pic supărat că am ciupit un balot de paie, lucru care m-a costat o penalitate, mi-am bătut
pro­priul record cu o secundă, dar uite, vezi şi tu, ce înseamnă o mână de paie… puse în drum„ a declarat Dani Oţil.
Festivitatea de premiere a fost oficiată de două personalităţi din lumea sportului româ­nesc şi internaţional, două mari campioane, Camelia Potec şi Simona Amânar, ambele sus­ţinătoare ale acestei discipline sportive. Celor mai buni piloţi le-au fost acordate trofeele râv­nite oferite de către organizatori.
Locul I a fost cucerit de către Dani Oţil, urmat de francezul France Jerome şi de campionul naţional en titre Cosmin Căşunean.

Comenteaza

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Descoperă mai multe la Stiri si informatii din judetul Hunedoara. Mesagerul Hunedorean

Abonează-te acum ca să citești în continuare și să ai acces la întreaga arhivă.

Continuă lectura