Totuşi, când se va circula şi în Deva civilizat?

Natalia Bumbac autobuz_ctp01_0

Războiul declaraţiilor pe tema transportului public din Deva dintre primarul municipiului Petru Mărginean şi fostul consilier local PNL Marian Muntean pare a nu mai lua sfârşit.
Primarul susţine că nu îndeplinesc condiţiile cerute  
Ultima confruntare dintre cei doi a plecat de la rezultatele negocierii directe a serviciului de transport public din municipiu prezentate de edilul Devei. Ocazie cu care Petru Mărginean a criticat modul în care a fost asigurat acest serviciu până acum, făcând trimitere la Marian Muntean, fostul administrator al SC Deva Trans SA până în 2012, una dintre firmele care deserveşte transportul public din Deva, dar şi la aspecte din contractele încheiate între administraţia locală şi operatorul de transport. Primarul Devei a arătat că la negocierea directă s-au prezentat două societăţi, Deva Trans şi Tirius Transtur, prima fiind reprezentată de fostul consilier local, pe care l-a acuzat de conflict de interese. Mai mult de atât, edilul Devei a susţinut că atribuirea serviciului de transport public nu a fost cu putinţă, deoarece nici una dintre firmele care s-au înfăţişat la procedura de negociere directă nu îndeplinea condiţiile din caietul de sarcini.
„Nu mai eram consilier local”
În replică, Marian Muntean, înarmat cu acte şi informaţii, a încercat să contracareze afirmaţiile primarului Devei, organizând, ieri, o conferinţă de presă, în care a explicat cum stau lucrurile din punctul său de vedere.
„Declaraţiile primarului Petru Mărginean sunt mincinoase, pentru că în 2005 când am semnat contractul dintre Deva Trans şi administraţia locală a municipiului nu eram în politică.  Iar la data la care s-a ţinut recenta negociere directă, 27.11.2015, eu nu mai eram consilier local, având ordinul de încetare a mandatului eliberat de Prefectură din data de 29.10.2015. În Consiliul local nu am susţinut niciodată o problemă legată de transportul public sau de firma Deva Trans. Am participat la negocierea directă, împreună cu alţi reprezentanţi ai operatorului de transport, având împuternicire, pentru a vedea cum se desfăşoară această procedură, la care eu înţeleg că se fac concesii din ambele părţi, pentru a se ajunge la un numitor comun. Lucru care nu s-a întâmplat, comisia de negociere nu a dorit să modifice nimic din caietul de sarcini, condiţii care sunt imposibil de îndeplinit, motiv pentru care au eşuat şi cele trei licitaţii la care nu s-a prezentat nimeni. Serviciul de transport public din Deva se desfăşoară în baza unui contract încheiat în 2005 dintre cei doi operatori şi administraţia locală, în urma unei licitaţii, toată documentaţia fiind aprobată de CL Deva. Contractul a fost prelungit în 2010 printr-un act adiţional, nefiind vorba de nici un contract semnat între mine şi fostul primar, Mircia Muntean, în 2001, aşa cum susţine primarul Mărginean”, a afirmat fostul consilier local.
„Condiţii imposibil de îndeplinit”
Marian Muntean a vorbit şi despre condiţiile cerute în caietul de sarcini în baza căruia administraţia locală a Devei doreşte să modernizeze serviciul de transport public. „Condiţiile cerute în caietul de sarcini sunt absurde şi nu sunt conforme cu realităţile din Deva. Este vorba despre o investiţie de ordinul milioanelor de euro, pe care nu ai cum să o recuperezi în cei cinci ani pentru care s-ar semna contractul, aceasta putând fi recuperată abia din al şaptelea an. La negocierea directă le-am propus celor din comisie să ne aloce un termen de 30 de zile după semnarea contractului, timp în care am fi achiziţionat autovehiculele cerute în caietul de sarcini, parte dintre ele avându-le deja în dotare. Totodată, să se stipuleze în contract că, în cazul neîndeplinirii acestei condiţii, să plătim o sumă certă drept despăgubire şi să fie reziliat contractul. Lucru cu care nu au fost de acord”, a declarat Marian Muntean.
Prezent la conferinţa de presă, administratorul firmei Tirius Transtur, Tiberiu Duma, a spus aceleaşi lucruri despre cerinţele din caietul de sarcini pentru delegarea serviciului de transport public din Deva. Acesta a mai arătat că avea deja în plan să achiziţioneze şase microbuze de la o reprezentanţă auto, unul fiind deja în posesia sa. Celelalte cinci pentru care a cerut modificări conform caietului de sarcini nu le-a mai procurat, dată fiind situaţia descrisă mai sus.
„Au avut timp până acum”
Contactat pentru a ne oferi un punct de vedere referitor la cele exprimate de transportatorii amintiţi, primarul Petru Mărginean a afirmat că nu mai are nimic de spus despre acest subiect, susţinând că devenii vor avea transport public local modern, în baza unui proiect pentru care administraţia locală va obţine finanţare europeană. Acesta a adăugat: „actualii operatori au avut timp până acum să asigure un serviciu de transport public modern, pentru că aşa cum arată acum este o bătaie de joc la adresa devenilor. Aştept ca autorităţile competente să ia măsuri la acest capitol, atât în ceea ce priveşte atitudinea şoferilor, cât şi starea tehnică a vehiculelor”.
Cu siguranţă, primarul Petru Mărginean şi fostul consilier local Marian Muntean şi-au spus tot ce au avut pe suflet într-un an de când proiectul de modernizare a transportului public a fost pus pe tapet. Numai că, în tot acest timp, lucrurile au rămas aproape neschimbate, spre nemulţumirea devenilor. Rămâne de văzut cum va arăta acest serviciu la finalul următorului an, care pare a veni plin de promisiuni.

5 comentarii la „Totuşi, când se va circula şi în Deva civilizat?

  • 8 decembrie 2015 la 8:02
    Permalink

    Până la urmă este o mizerie. Suferă călătorii transportului public devean. Adevărul este că Marian Munteanu, poate nevinovat formal, a vrut să fie şi popă şi hoţ. Adică să controleze transportul public devean dar să fie şi consilier, ceea ce nu este corect. Acum Petrre Mărginean, cu acest caiet de sarcini vrea să-l scoată din joc. De ce ? Deoarece Marian Munteanu vrea să candideze la funţia de primar al Devei, ceea ce iarăşi nu este corect. Din nou vrea să fie şi popă şi hoţ. Fiind legat de transportul local, direct sau prin interpuşi, Marian Munteanu nu are statura morală necesară pentru a candida ca primar. Cineva ar putea spune că sunt partizanul lui Petrre Mărginean. Nu este adevărat. Sunt convins că în locul lui, în această problemă, nouă din zece ar fi procedat la fel.

  • 9 decembrie 2015 la 18:03
    Permalink

    Marian Muntean a demonstrat de harburi de masini are!pune in pericol viata oamenilor prin jucariile sale!deva sa i-a exemplu de la ALBA IULIA sau de la BUCURESTI Sau alte orase cu transport super.nu vrem regres,nu vrem inghiesuiala, nu vrem microbuze ci autobuze, care sa circule cu program fix care se respecta, pana la ora 24 si sa circule din 10 in 10 minute inclusiv sambata si duminica.pretul sa fie 1 leu pe bilet sub cel din Bucuresti care este de 1 leu si 30 bani .Nu se poate ca in Deva sa fie mai mult ca oriunde altundeva in tara.

  • 9 decembrie 2015 la 22:42
    Permalink

    Transport mediocru ca si multe minti din primarie :
    – nici un mijloc de informare in statii despre orarul autobuzelor,
    – respectare aproximativa a unui orar prestabilit,
    – lipsa amenajarilor specifice in cele mai multe statii,
    – lipsa spatiilor rezervate pentru statii,
    – dezinteresul ”organelor” pentru pastrarea libera a statiilor,
    si din alta gama de probleme :
    – semnalizare rutiera precara, cu semne de circulatie amplasate gresit, ce incurca vizibilitatea atat a pietonilor dar si a soferilor,
    – iluminat deficitar sau neintretinut, exact in zonele importante : intersectii si treceri de pietoni,
    -cat despre semaforizarea ”inteligenta” – e facuta dupa chipul si asemanarea edililor !!!

  • 10 decembrie 2015 la 16:35
    Permalink

    -sa fie date jos din intersectii panourile de reclame care sunt foarte mari si impiedica vizibilitatea producand accidente.
    -sa fie foarte bine iluminate intersectiile si sensurile giratorii.
    -sa fie toata Deva semnalizata foarte bine cu indicatorii clare,exacte si multe.
    -sa se respecte cu sfintenie orarul noilor autobuze.
    -pretul biletelor sa fie unul modic(in jur de 1 leu),tinand cont ca Deva este oras mic.
    -pistele de biciclete sa fie construite si pe sosea nu numai pe trotuare(vezi exemplul Sibiului care are 63,5 km de piste de biciclete in oras pe sosea).
    -vrem autobuze , nu masini mic, nu microbuze,etc.
    program online si panouri cu programul autobuzelor,
    -sa existe abonamente lunare ,si pentru elevi, studenti,
    -toti pensionari sa circule gratuit(ca si in Bucuresti)

  • 10 decembrie 2015 la 16:50
    Permalink

    Cum si-a batut joc primarul Marginean de locuitorii cartierului Dacia, nu exista ! Si-i mai minte in fata ca a facut 96 de locuri de parcare ! Ba primare, ii crezi pe toti prosti sau le jignesti inteligenta ? Il mai trimite si pe tzapul ala de Cosmin Vasile sa-si bata joc de locuitorii cartierului, luandu-i la misto. Rusine sa-ti fie, Petre ! Speram sa nu mai candidezi la primarie. Oricum, n-ai nicio sansa dupa maretele lucrari!!!

Comenteaza

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.