FlashPolitica si administratie

Stâlpii de înaltă tensiune blochează lucrările la autostradă

Natalia Bumbac

Cimitirul de la Brănişca şi grota cu lilieci de la Şoimuş au fost doar două dintre numeroasele piedici care au dus la întârzierea lucrărilor la Lotul IV al Autostrăzii Lugoj-Deva, programate a fi încheiate în anul 2016. Deşi termenul de executare a contractului a fost prelungit, ministrul Transporturilor Răzvan Cuc şi şeful CNAIR spunând că pe Lotul IV se va putea circula de la finele lui 2017, acest lucru nu pare a fi realizabil.
Ultimele imagini cu şantierul şoselei de mare viteză dintre Ilia şi Şoimuş, realizate de către Asociaţia Pro Infrastructura, au scos la iveală noi cauze care ar putea duce la o tărăgănare a lucrărilor. Mai mulţi stâlpi care susţin liniile aeriene de transport a energiei electrice, aparţinând diverselor companii din domeniu, stau chiar pe traseul Lotului IV. De câteva zile s-a trecut la relocarea lor, operaţiune care ar putea fi încheiată tot până la sfârşitul lui 2017, aşa cum însăşi reprezentanţii Enel Distribuţie Banat arată: „Pentru Autostrada Lugoj-Deva Lotul IV există un contract de relocare a elementelor de reţea, semnat de către CNAIR şi societatea E-Distribuţie Banat, conform procedurilor legale. Sunt în curs lucrările de relocare a tuturor elementelor de reţea aparţinând E-Distribuţie Banat, aceste lucrări fiind realizate de către firme atestate de către Autoritatea Naţională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE) pentru toate tipurile de instalaţii (înaltă, medie şi joasă tensiune). Lucrările sunt în desfăşurare şi au ca termen estimat de finalizare sfârşitul anului 2017.”
În total, pe tronsonul autostrăzii dintre Ilia şi Şoimuş sunt 14 stâlpi de înaltă tensiune, patru sunt ai celor de la Enel Distribuţie Banat, iar 10 aparţin societăţii Transelectrica, amplasaţi în mai multe zone. Conform informaţiilor oferite de DRDP Timişoara, în prezent, sunt în curs de relocare doi stâlpi de înaltă tensiune ai celor de la Enel Distribuţie Banat şi alţi doi urmează să fie relocaţi. În cazul pilonilor care aparţin de Transelectrica, situaţia este mai complicată. Abia un singur stâlp este în curs de mutare şi urmează a fi relocaţi alţi şase, respectiv trei din alte zone.
Cele trei luni rămase până la sfârşitul anului 2017 nu par a fi suficiente pentru ca Lotul IV al Autostrăzii Lugoj – Deva să fie construit şi dat în folosinţă. Pe lângă problema stâlpilor de înaltă tensiune, constructorul mai are de realizat elemente importante din structura şoselei de mare viteză, inclusiv pasajul de peste podul de pe Râul Mureş, din zona localităţii Şoimuş. Tronsonul de autostradă dintre localităţile Ilia şi Şoimuş are o lungime de circa 22 de kilometri, valoarea lucrărilor începute în 2014 şi finanţate din fonduri europene şi guvernamentale depăşind suma de 400 de milioane de lei.

Comenteaza

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Descoperă mai multe la Stiri si informatii din judetul Hunedoara. Mesagerul Hunedorean

Abonează-te acum ca să citești în continuare și să ai acces la întreaga arhivă.

Continuă lectura