Reabilitarea drumului Hunedoara-Călan stârneşte noi discuţii în Consiliul Judeţean

3 noiembrie 2019 | Adauga un comentariu | Publicat in: Politica si administratie

Sorina Popa

Consilierii judeţeni ai PNL au reclamat, în şedinţa din luna octombrie, că noul deviz pentru lucrările de reabilitare a Drumului Judeţean 687 Hunedoara-Călan este mult mai mare decât primul. Adică, insinuau liberalii, firma care realizează această investiţie va primi mai mulţi bani la final. Eroare, însă, consilierii PNL nu au citit bine proiectul de hotărâre din şedinţă, astfel nu întrebau de ce creşte suma pe care o va încasa constructorul?

Cineva a ”uitat” de calea ferată
La solicitarea aleşilor liberali, şefa Unităţii de Implementare a Proiectului, Paula Dăneasă, le-a explicat că devizul respectiv este mai mic. Suma la care făcea referire unul dintre consilierii PNL (n.r.- 30.000 de lei) era, de fapt, o plată pe care Consiliul Judeţean va trebui să o facă pentru cei de la CFR, pentru nişte devize pe care ”cineva a uitat că trebuie să le plătească”, a spus Dăneasă.
”Devizul acestei investiţii este mai mic, deoarece am renunţat la 360 de metri liniari de drum. Nu ne permitem să plătim privaţilor sume astronomice pentru terenurile din împrejurimi, de aceea am renunţat la aceşti metri de drum. Banii aceştia, 30.000 de lei, nu sunt pentru constructor, ci pentru avizul tehnic pentru calea ferată”, a declarat Mircea Bobora, preşedintele Consiliului Judeţean Hunedoara.

Lăţimea carosabilului, mărită
Modernizarea DJ 687 Hunedoara-Călan a pornit în aprilie 2019, dar a fost suspendată după două săptămâni. Drumul Judeţean 687 va fi modernizat pe o lungime de 9,7 km de carosabil şi presupune lărgirea părţii carosabile, amenajarea de şanţuri şi rigole, amenajarea de ziduri de sprijin, construcţia a şase podeţe şi reabilitarea pasajului peste calea ferată Simeria – Petroşani. Pe o lungime de 3,71 km drumul va avea o lăţime de nouă metri pentru a permite construirea unei benzi speciale de urcare pentru traficul greu. Pe restul porţiunii de drum, lăţimea părţii carosabile va fi extinsă la şase metri cu două benzi de circulaţie, două benzi de încadrare de câte un sfert de metru fiecare şi acostamente de 0,75 de metri fiecare. Pasajul peste calea ferată Simeria – Petroşani va fi reabilitat, iar pe 3,4 kilometri şoseaua va avea şi trotuare. Investiţia este finanţată din fonduri europene nerambursabile, prin Programul Operaţional Regional 2014 – 2020. Valoarea totală a proiectului este de 36 milioane de lei.

Loading...

Scrie un comentariu

stiri si ziare
Citește articolul precedent:
Echipa de judo a SCM Deva, campioană naţională

Sala Sporturilor din Deva a găzduit la finalul acestei săptămâni întrecerile Campionatului Naţional de judo pentru echipe U18, competiţie la...

Diana Tatoiu a cucerit titlul de campioană europeană la karate WUKF

La finalul lunii octombrie, după 15 ani de muncă, sportiva Diana Tatoiu (foto) a reuşit o mare performanţă. Ea a...

Fotbal, Liga a III-a. CS Hunedoara, învinsă pe teren propriu

Etapa cu numărul 11 din campionatul Ligii a III-a de fotbal a programat sâmbătă două meciuri, considerate dificile pentru ambele...

Închide