Oficial, pacientul hunedorean este mulțumit. Neoficial, nu mai poate de nervi
Sorina Popa
Sunt mulți cei care se plâng de serviciile din spitalele noastre, situația nefiind diferită în județul nostru. Și, deși pacienții care ajung din păcate prin spitale au la dispoziție o aplicație, sau formulare unde pot să-și verse năduful și să spună ce nu a mers bine acolo, se pare că nu o fac. Sau o fac în mică măsură. De aceea, nu înțelegem de ce lumea se plânge de serviciile medicale de la stat dar nu reclamă acest lucru?
Foarte mulțumiți
Pe lângă aplicația Ministerului Sănătății, SMS feedback funcționează, și fiecare pacient externat poate să răspundă la câteva întrebări, spitalele mai au și ele câte un chestionar de unde pot afla ce-i nemulțumește pe pacienți.
De exemplu, la Spitalul municipal din Hunedoara, există un chestionar, spune managerul Radu Budae (foto), pacienții fiind întrebați, printre altele, dacă li s-a cerut șpagă, dacă și-au cumpărat medicamentele, ce impresie au avut la intrarea în unitatea de primire?. „Chestionarele sunt anonime, se pun într-o cutie și noi ne analizăm la finele fiecărei luni. Au fost semnalate diferite situații, că nu a fost infirmiera la pacient, că nu e curat, dar acestea sunt într-un procent mic, 5-6 la sută”, spune managerul Radu Budae.
În raportul pe luna aprilie din acest an, se arată că din 877 de pacienți externați, 204 au completat chestionarul cu pricina. Astfel, media indicelui de satisfacție privind serviciile medicale de la Spitalul municipal din Hunedoara a fost următoarea: nemulțumiți, 0,98 la sută, mulțumiți, 24,02 la sută și 75 la sută au fost foarte mulțumiți.
Nu acoperă nimic
La Spitalul Județean de Urgență din Deva, managerul Emil Stoica susține că și aici există chestionarul de satisfacție al pacientului.
„Reclamații nu prea sunt. O singură dată a scris cineva că medicul s-a purtat urât. Unii pacienți reclamă și că trebuie să-și plătească medicamentele. În situația în care farmacia spitalului nu are ceva medicamente, pacientul le poate cumpăra de la farmacie, din oraş, dar aduce bonul și le achităm noi”, spune dr. Emil Stoica (foto), managerul spitalului devean.
„Eu încurajez pacienții să scrie ce îi nemulțumește la modul în care sunt tratați aici. Rolul meu nu este să acopăr neregulile, ci să îndrept lucrurile. Nu e normal să fie servicii proaste”, a adăugat managerul Spitalului Județean de Urgență Deva.