Politica si administratie

O NOUĂ OPORTUNITATE ECONOMICĂ PENTRU JUDEȚUL HUNEDOARA

O zi importantă pentru județul Hunedoa­ra! Parlamentul României a adoptat cu 175 de voturi favorabile (48 împotrivă și 30 de abțineri) proiectul de lege privind trans­ferul imobilelor aferente fostei căi fero­vi­are Deva-Brad în administrarea unităților locale, pe care l-am depus în prima parte a anului în calitate de inițiator principal.

Un pas normal
Vorbim despre 833.177 m2 de teren abandonat, pe care nu mai există nici urmă de cale ferată, acesta urmând să ajungă în administrarea municipiului Brad și al co­munelor Șoimuș, Luncoiu de Jos, Vălișoara și Băița din județul Hunedoara. Aceste uni­tăți administrativ-teritoriale urmează să se asocieze și să contureze un proiect turistic de mare anvergură, în urma căruia vor avea de câștigat toții cetățenii din zona de nord a județului.
Administrațiile locale din zonă au subliniat în mai multe rânduri potențialul turistic al rutei abandonate, prezentându-și deschi­de­rea și disponibilitatea pentru preluarea și va­lo­rificarea acesteia. Traseul este unul spec­taculos, care poate aduna turiști din județ și din țară pentru drumeții și diverse spor­turi. Este un pas normal, având în ve­dere închiderea activității miniere și si­de­rurgice din zonă. Este nevoie de alternative eficiente și durabile, iar amenajarea unui traseu turistic pe această rută poate con­tribui semnificativ la dezvoltarea econo­mică a comunității.
Construcţia liniei de cale ferată Deva-Brad a început în timpul celui de-al Doilea Răz­boi Mondial, în anul 1940. Evreii și pri­zonierii de război sovietici sunt cei care au trudit, la început, pentru construcția căii fe­rate, finalizată în propoție de 60% la finalul războiului. Însă, relieful rutei a prezentat foarte multe probleme de ordin tehnic, construcția fiind abandonată în anul 1946.
În anul 1976, autoritățile au reluat con­stucția și au conturat un mare proiect de infra­structură. Opt ani mai târziu, lucrările erau finalizate, acest lucru fiind văzut ca o mare realizare. Cu mare fast, linia feroviară a fost inaugurată în 11 decembrie 1987, când primul tren de călători care a pornit din Deva a ajuns, după o oră şi 35 de minute, în Brad. Zece ani mai târziu, în 1997, din cauza unor calamități linia feroviară s-a închis pe seg­mentul Păuliș Lunca-Brad.
Pe această cale, doresc să le mulțu­mesc doamnei primar Camelia Bedea (Vălișoara) și domnilor primari Florin Cazacu (Brad), Irimie Mihai Gabriel (Șoimuș), Călin Dorin Dud (Luncoiu de Jos), Damian Diniș (Băița) și le doresc mult succes în realizarea proiec­tu­lui. Totodată, mulțumesc colegilor parla­men­tari care au înțeles importanța acestui pro­iect legislativ și au votat pentru dezvol­tarea județului Hunedoara.

Natalia-Elena INTOTERO
Deputat PSD Hunedoara
Președintele Comisiei pentru învățământ

Comenteaza

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Descoperă mai multe la Stiri si informatii din judetul Hunedoara. Mesagerul Hunedorean

Abonează-te acum ca să citești în continuare și să ai acces la întreaga arhivă.

Continuă lectura