Politica si administratie

Luncoiu de Jos: două drumuri încurcate şi alte câteva probleme care necesită rezolvare

Magdalena Şerban

Situaţia juridică a două drumuri de pe raza comunei Luncoiu de Jos (Valea Lungă şi Valea Mare) urmează să fie „tranşată“ la Prefectura Hunedoara, dată fiind dubla lor apartenenţă. Conducerea locală vrea să-şi asume rolul de proprietar tocmai pentru a putea ajuta, legal, oamenii care locuiesc aici.

Ale comunei sau ale Romsilva?
„Avem vreo 300 de hectare de pădure comunală şi abia reuşim să asigurăm necesarul de lemn de foc la şcoli, la primărie şi la căminele culturale (atunci când e cazul). Cu transportatorii de masă lemnoasă întâmpinăm necazuri, ca mai peste tot unde din cauza tonajului ridicat se strică drumurile. Însă problema noastră cea mare o reprezintă situaţia a două drumuri, Valea Lungă şi Valea Mare, care sunt dublu clasificate. Pe de o parte apar sub tutela primăriei, iar pe de alta figurează la Romsilva. Nefiind proprietară cu drepturi sută la sută, administraţia publică locală nu poate face mare lucru. Sunt câteva familii care locuiesc în zonă, iar de aici se exploatează lemn. Şi oamenii aceia au nevoi, la fel ca restul locuitorilor. La Valea Mare se exploatează doar periodic, neexistând încărcătură mare de masă lemnoasă, dar la Valea Lungă au de lucru şi cei de la ocolul silvic, dar şi cei de la composesorat. Mă gândesc ce diferenţă enormă e între Valea Mare (4,2 kilometri de drum), respectiv Valea Lungă (şapte kilometri) unde nu există iluminat public din cauza costurilor exorbitante pe care le implică o astfel de lucrare şi nu există nici drum asfaltat, faţă de comunităţile care trăiesc în alte sate aparţinătoare şi beneficiază de o serie de facilităţi şi utilităţi. Nu văd unde e corectitudinea. E o mare discrepanţă în aceeaşi comună. Care e vina lor? Că s-au născut acolo?”, a arătat Călin Dorin Dud (foto), primarul comunei Luncoiu de Jos.
Acesta a mai spus că pentru a clarifica şi soluţiona apartenenţa celor două drumuri se va adresa conducerii Prefecturii Hunedoara, fiind nevoie de o autoritate superioară care să ia act şi să ajute la reglementarea demersului birocratic. Doar făcându-se un pas înainte, se poate vorbi de modernizarea celor două drumuri prin accesarea de proiecte europene sau guvernamentale.

Eforturi la deszăpezire
În altă ordine de idei, legat de deszăpezire, se face în regie proprie, cu un tractor cu lamă, dar a fost nevoie să se solicite ajutor de profil atunci când stratul de zăpadă a crescut, ajungând chiar la 60 de centimetri. Stocul de sare şi nisip a fost asigurat.
„Ne-am descurcat cum am putut. Ne-au sprijinit şi doi localnici, dar şi terţi, specializaţi. Utilajul nostru multifuncţional a fost achiziţionat din bani europeni, ne foloseşte şi în restul anotimpurilor, fiind dotat cu diverse accesorii, însă iarna nu e suficient tot timpul. De altfel, în zilele când a nins mult şi nu se putea circula normal, am decis să restricţionăm itinerarul transportului şcolar, în sensul în care microbuzul nu a mai urcat în Luncoiu de Sus şi Podele, copilaşii coborând în arterele principale şi fiind luaţi de acolo. Mai ales că microbuzul este şi vechi, nu am dorit să riscăm. Am făcut cerere la Inspectoratul şcolar să ne fie înlocuit, dar deocamdată nu există nimic disponibil în programul naţional”, a mai afirmat primarul.

Comenteaza

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Descoperă mai multe la Stiri si informatii din judetul Hunedoara. Mesagerul Hunedorean

Abonează-te acum ca să citești în continuare și să ai acces la întreaga arhivă.

Continuă lectura