Lucrările la blocurile din municipiul Hunedoara la care se face eficientizarea energetică bat pasul pe loc. Amenințați cu rezilirea contractelor
Adriana Năstase
Constructorii care se ocupă de eficientizarea energetică a 14 blocuri din Hunedoara au fost, ieri, amenințați cu rezilierea contractelor.
Ieri, la şedinţa lunară de analiză a stadiului de execuţie a lucrărilor de eficientizare energetică a celor 14 blocuri din Hunedoara cuprinse în două proiecte cu finanţare europeană au fost invitaţi, pe lângă constructori, şi reprezentanţi ai locatarilor acestor imobile.
Sub 50 la sută executat
Este vorba despre blocurile 1, 2 şi 3 de pe strada Avram Iancu împreună cu blocul A 1-1 de pe b-dul Dacia (cuprinse în Grupul 1) – proiect în valoare de aproape 2 milioane de euro, respectiv despre blocurile B1 şi B 3 de pe str. Mihai Viteazul, K1, K2 şi K3 de pe strada Bucegi, 17, 22, 27, 29 şi 31 de pe strada Trandafirilor (cuprinse în Grupul 2) – proiect în valoare de aproape 5,4 milioane de euro.
Vreme de o oră şi jumătate, constructorii şi diriginţii de şantier au răspuns întrebărilor adresate de locatari şi au preluat direct de la aceştia diferite probleme semnalate. Constructorilor şi diriginţilor de şantier li s-a atras atenţia că, în cazul în care nu îşi respectă angajamentele, se poate ajunge la rezilierea contractelor, mai ales că stadiul fizic de execuţie a lucrărilor, în multe cazuri, nu depăşeşte 50 la sută, iar termenele de finalizare a lucrărilor se apropie. Cei ce locuiesc în acele blocuri sunt nemulțumiți de calitatea lucrărilor făcute până acum, în unele cazuri, de mizeria care se face cu ocazia lucrărilor, de forța de muncă de proastă calitate.
Banii au venit
„Am dorit ca reprezentanţii firmelor de construcţii care au câştigat licitaţiile pentru lucrările la cele 14 blocuri să audă şi direct de la locatari care sunt problemele semnalate în ultima perioadă. De asemenea, am dorit ca şi locatarii să audă direct de la constructori cu ce probleme se confruntă. Unele se pot rezolva prin cooperarea cu locatarii, altele rămân exclusiv în sarcina firmelor în cauză. Primăria Hunedoara nu este în nici un caz în vreo culpă pentru că banii necesari există, iar de plătit se plăteşte la timp, cu condiţia ca lucrările şi documentele aferente să fie în bună regulă. Nu este prima întâlnire de acest fel şi, cu siguranţă, nu va fi nici ultima. La mijlocul lunii noiembrie ne vom întâlni din nou, în aceeaşi formulă. Ne dorim ca lucrările să fie de bună calitate şi finalizate la timp. Acolo unde există motive temeinice, perioadele de execuţie se pot prelungi. Acolo unde nu există motive întemeiate, termenii – limită vor rămâne neschimbaţi. Nu ne dorim să ajungem la rezilieri de contracte, dar, dacă situaţia o va impune, vom face şi acest lucru”, a declarat primarul municipiului Hunedoara, Dan Bobouţanu (foto).