În Japonia, un bărbat se întâlneşte cu clienţi care îl angajează doar ca să stea pe lângă ei

Pentru majoritatea oamenilor, munca înseamnă o listă ne­sfâ­r­șită de sarcini de bifat – aproape că n-ai timp niciodată să le ter­mini pe toate. Dar pentru un băr­bat din Japonia înseamnă fix opu­sul. Shoji Morimoto (foto), 37 de ani, trăiește în Tokyo și își în­ch­i­ria­ză timpul din 2018. Și nu face ni­mic în timpul ăsta, scrie ziare.com. Da, ai citit bine, nimic.

Le răspunde la întrebări
Clienții îl contactează prin contul de Twitter, care a acumulat peste 260 de mii de followeri. „Puteți în­chiria o persoană (pe mine) care nu face nimic”, anunță biografia lui.
Fiecare sesiune costă zece mii de yeni japonezi (cam o sută de dolari), plus transport și mâncare. Morimoto estimează că a primit cam 3.000 de cereri de când a în­ce­put această afacere. De obicei, se întâlnește cu doi-trei clienți pe zi. Petrece cam două-trei ore cu fie­care persoană, dar nu există o limită de timp propriu-zisă. Și ce face cu clienții?
„În timpul serviciului, îmi acom­pa­niez clienții oriunde au nevoie. Le răspund la întrebări, îi ascult, aprob din cap când e nevoie. Inițial îmi era un pic jenă, dar acum m-am obișnuit”, povestește Morimoto.
Pentru Morimoto, nu există o zi tipică de muncă. Într-o zi merge la cinema, în altă zi zboară cu eli­copte­rul. A fost cu un client la Disneyland și cu altul a luat prânzul și l-a ascultat vorbind despre cum și-a înșelat soția. Uneori i se cere sprijin moral – de exemplu, atunci când a mers cu cineva să semneze actele de divorț sau când a stat la spital lângă o persoană care în­cercase să se sinucidă. „Cred că motivele pentru care oamenii recurg la serviciile mele depind de circumstanțele clientului. Uneori, avem nevoie de prezența unei alte ființe umane în anumite situații”, a zis el. Morimoto a început această afacere prin care își închiriază tim­pul după ce a renunțat la jobul de scriitor și editor de materiale pe­da­gogice. „Mereu am fost com­plexat că trebuie să fac ceva, dar nu mă pricep la nimic. Am încercat câteva lucruri, dar nu mi s-a po­tri­vit nimic. Până la urmă m-am gân­dit că, dacă nu mi se potrivește niciun lucru, ar fi mai bine să nu fac nimic.” Jobul lui Morimoto a atras atât de multă atenție în Japonia că acesta a apărut de mai multe ori în presă. Povestea lui a fost folosită ca sursă de inspirație pentru un se­rial de televiziune intitulat Rental Nan mo Shinai Hito, adică „În­ch­i­ria­ză o persoană care nu face nimic”. Morimoto spune că e prima oară când e mulțumit cu adevărat de un job. „E un job atât de inte­re­sant și învăț mereu atâtea lucruri noi, în­cât nu mă plictisesc niciodată.”