Actualitate

Escrocheria „Călugărița” face ravagii în conturile românilor. Infractorii au găsit o nouă metodă de a obține venituri consistente

Inventivitatea infractorilor pare să nu cunoască limite, aceștia punând mereu la cale noi metode prin care reușesc să fure sume importante de bani. O nouă escrocherie „ingeni­oa­să” a apărut recent în țara noastră, mai multe persoane fiind deja pă­gubite.
În multe cazuri inventivitatea escro­cilor este ajutată și de credulitatea de care dau dovadă chiar victimele care cad în capcanele acestora. În ciuda fap­tului că de multe ori autorii sunt prinşi, judecaţi şi condamnaţi, re­cu­pe­rarea prejudiciului este greu de realizat.
Recent, polițiștii au descoperit o nouă metodă de escrocherie în mediul online. Mai exact, este vorba despre crearea de pagini false de Internet în nu­mele unor călugărițe inexistente, care ofereau servicii duhovnicești. Din păcate, mai multe persoane au căzut în această capcană, prejudiciul fiind estimat la 250.000 de lei. În urma sesizărilor păgubiților, au fost efec­tuate mai multe percheziții, scrie stiripesurse.

A păcălit sistemul informatic
„Din octombrie 2023 şi până în pre­zent, nouă persoane, cu vârste între 18 şi 75 de ani, ar fi creat mai multe pagini de internet prin care, sub pretextul că sunt măicuţe, ar fi oferit servicii ritua­lice, inducând în eroare mai multe per­soane din ţară şi din străinătate, ob­ţi­nând sume importante de bani“, se arată în comunicatul Poliţiei.
O altă nouă metodă de escrocherie apărută în țara noastră este cea de­nu­mită „Pachetul cu ajutoare de la bise­rică“. În luna ianuarie 2024, un bătrân s-a trezit la ușa casei sale cu un ne­cu­nos­cut care pretindea că vine din par­tea bisericii, și care i-a dat un pachet cu trei pijamale şi un halat. Profitând de neatenția victimei, escrocul i-a furat suma de 4.500 de lei.
Un alt caz de escrocherie a fost de­pis­tat în județul Neamț. Mai exact, un client al unei bănci a fost escrocat de o funcţionară cu peste 91.000 de euro, aceasta reuşind să păcălească sis­temul informatic al instituţiei. În timpul cer­ce­tă­rilor, inculpata a detaliat cum a acţionat.
Mai exact, în primul rând trebuia să fie un client la ghişeu pentru a putea intra în sistemul informatic fără să nască sus­piciuni. Când dorea să ia bani din contul victimei alese, angajata băn­cii efectua şi operaţiunea solicitată de cli­en­tul care se afla în faţa sa. Din pă­cate, persoana escrocată nu utiliza servicii de informare de tip SMS, care anunţă operaţiunile bancare efectuate în cont. Astfel, nu și-a putut da seama că i-au fost sustrași bani din cont fără voia sa. Din prejudiciul de 91.553 de euro s-a re­uşit recuperarea unei sume infime. (A.N.)

Descoperă mai multe la Stiri si informatii din judetul Hunedoara. Mesagerul Hunedorean

Abonează-te acum ca să citești în continuare și să ai acces la întreaga arhivă.

Continuă lectura