Elevii, în febra Bacalaureatului
Magdalena Șerban
Potrivit datelor furnizate de reprezentanții Inspectoratului Școlar Județean Hunedoara, 2.355 de absolvenți de liceu (2.049 din promoția curentă și 306 din seriile anterioare) s-au înscris pentru a susține probele la Bacalaureat (integral sau parțial, în funcție de rezultatele obținute în sesiunile anterioare și recunoscute ca atare).
Calendarul emoțiilor
Cât privește statistica centrală, peste 126.000 de absolvenţi de liceu s-au înscris pentru susţinerea examenului naţional de Bacalaureat în sesiunea iunie – iulie, care a început luni cu probele de evaluare a competenţelor, programate în perioada 6 – 16 iunie. Dacă între 6 și 8 iunie s-a desfășurat proba A – evaluarea competenţelor lingvistice de comunicare orală în limba română, în intervalul 8 – 9 iunie s-a bifat proba B – evaluarea competenţelor lingvistice de comunicare orală în limba maternă, între 8 și 10 iunie e prevăzută Proba D – evaluarea competenţelor digitale, iar între 14 și 16 iunie va fi Proba C – evaluarea competenţelor lingvistice într-o limbă de circulaţie internaţională. Probele scrise din sesiunea iunie-iulie 2022 încep luni, 20 iunie, cu examenul la Limba şi literatura română. Proba obligatorie a profilului este programată marți, 21 iunie, fiind urmată miercuri, 22 iunie de proba la alegere a profilului şi specializării. Proba la Limba si literatura maternă se va desfășura joi, 23 iunie.
Afișarea primelor rezultate va avea loc în data de 27 iunie (până la ora 12:00). Pentru depunerea contestațiilor a fost alocat intervalul orar 12:00 – 18:00 în aceeași zi. Afișarea rezultatelor finale este prevăzută în data de 1 iulie. Probele sunt monitorizate audio-video. Bacalaureatul se consideră promovat de către absolvenţii studiilor liceale care îndeplinesc, cumulativ, următoarele condiţii: au susţinut probele de evaluare a competenţelor, au susţinut toate probele scrise şi au fost notaţi cel puţin cu 5 la fiecare dintre acestea, obţinând cel puţin media 6 la probele scrise. „Rezultatele obţinute de fiecare candidat la probele de evaluare a competenţelor lingvistice de comunicare orală în limba română, în limba maternă şi într-o limbă de circulaţie internaţională nu se exprimă prin note sau prin calificative admis/respins, ci prin stabilirea nivelului de competenţă corespunzător, în funcţie de grilele naţionale sau europene. De asemenea, rezultatele evaluării la proba de evaluare a competenţelor digitale se exprimă tot prin stabilirea nivelului de competenţă, în raport cu standardele europene recunoscute în domeniu şi în conformitate cu prevederile metodologiei de examen. În situaţia în care un candidat refuză să răspundă sau să rezolve subiectele propuse la una dintre probele de evaluare a competenţelor lingvistice şi digitale se consideră că acesta nu a susţinut proba. Am redat întocmai regulile stipulate în normativul privind Bacalaureatul. Le urez succes tuturor și sper într-un grad de promovabilitate cât mai bun”, a declarat prof. dr. Maria Ștefănie (foto), inspectorul școlar general.