De şase luni, proiectul de reabilitare a DJ 687 Hunedoara-Călan bate pasul pe loc . Funcţionarii cu banii, constructorul cu… aşteptarea

21 octombrie 2019 | Adauga un comentariu | Publicat in: Flash, Politica si administratie

Sorina Popa

Povestea reabilitării Drumului Judeţean Hunedoara-Călan pare desprinsă din filmele cu Stan şi Bran. Asta, pentru că, după ce mai multe luni, funcţionari ai Consiliului Judeţean s-au ”străduit” să amâne începerea lucrărilor, acum suntem în faza în care după şase luni, constructorul stă tot cu utilajele pe dreapta.

Au predat documentele cu chiu cu vai
Motivul? După ce nu s-au înţeles funcţionarii instituţiei dacă e nevoie de încă o autorizaţie de construcţie sau se poate merge pe cea veche, după ce s-a schimbat componenţa Unităţii de Implementare a Proiectului (UIP), iată că încă nu au fost repornite lucrările.
Am întrebat la Consiliul Judeţean Hunedoara de ce nu au reînceput lucrările de reabilitare a DJ 687 Hunedoara-Călan? Răspunsul a venit prin intermediul Biroului de presă al instituţiei. ”Se aşteaptă ceva clarificări de la proiectant”, a fost răspunsul reprezentanţilor CJ Hunedoara. Ştim că au fost probleme şi cu documentele acestui proiect, în sensul că vechiul UIP nu a predat toate hârtiile noului UIP. Ca la noi, deci, la nimeni…

Timpul trece, leafa merge, iar lucrarea stă
Şi, uite aşa trec lunile şi constructorul nu poate reveni asupra lucrărilor, care dacă nu sunt terminate în timp util, se pierd banii de la Uniunea Europeană. Culmea este că în tot acest timp, funcţionarii Consiliului Judeţean care sunt membri ai UIP primesc sporuri la salarii, indiferent dacă proiectul este blocat sau nu, iar cel care coordonează proiectul dintre şefi are un bonus de aproape 1.000 de euro pe lună.
Reamintim că investiţia a pornit în aprilie, dar a fost suspendată după două săptămâni. Drumul Judeţean 687 va fi modernizat pe o lungime de 9,7 km de carosabil şi presupune lărgirea părţii carosabile, amenajarea de şanţuri şi rigole, amenajarea de ziduri de sprijin, construcţia a şase podeţe şi reabilitarea pasajului peste calea ferată Simeria – Petroşani. Pe o lungime de 3,71 km drumul va avea o lăţime de 9 metri pentru a permite construirea unei benzi speciale de urcare pentru traficul greu. Pe restul porţiunii de drum, lăţimea părţii carosabile va fi extinsă la 6 metri cu 2 benzi de circulaţie, 2 benzi de încadrare de câte un sfert de metru fiecare şi acostamente de 0,75 de metri fiecare. Pasajul peste calea ferată Simeria – Petroşani va fi reabilitat, iar pe o porţiune de 3,4 kilometri şoseaua va dispune şi de trotuare. Investiţia este finanţată din fonduri europene nerambursabile, prin Programul Operaţional Regional 2014 – 2020, având o durată de execuţie a lucrării de 23 de luni. Valoarea totală a proiectului este de 36 milioane de lei.

Loading...

Scrie un comentariu

stiri si ziare
Citește articolul precedent:
Apa Serv Valea Jiului îşi pregăteşte viitorii meseriaşi

Operatorul de apă şi canal din Petroşani a intrat într-un proiect cu un liceu din Petrila, în urma căruia mai...

Bulina neagră, 22.10.2019

Andrei Iosub, tânăr din Valea Jiului Pentru că a fost condamnat definitiv de Curtea de Apel Alba Iulia la trei...

Bulina albă, 22.10.2019

Mihai Panaitescu, managerul Teatrului de Artă Deva Pentru că teatrul condus de el se afirmă tot mai mult pe plan...

Închide