Comunitate

Conducerea Primăriei Zam vă invită să actualizați datele din Registrul Agricol

Magdalena Șerban

Persoanele fizice sau juridice care deţin pe raza comunei Zam terenuri și/sau gos­po­dării trebuie să completeze declaraţiile anuale pentru înscrierea sau actualizarea informaţiilor din Registrul Agricol. De asemenea, cetățenii sunt îndemnați să achite integral taxele locale pentru anul curent până în 31 martie, pentru a beneficia de o reducere de zece la sută.

Legea spune că…
Potrivit reglementărilor în vigoare, pe­rioa­dele în care persoanele fizice și juridice au obligația să declare datele pentru înscrierea în registrul agricol sunt următoarele: până în ultima zi lucrătoare a lunii februarie pentru datele privind membrii gospodăriei, terenuri aflate în proprietate, mijloace de transport cu tracțiune animală, mașini, utilaje agricole, efec­tive de animale, precum și modificările in­ter­venite în cursul anului precedent din vân­zare, pe urma morții sau a sacrificării ani­malelor; între prima și ultima zi lucrătoare a lunii mai pentru datele referitoare la cate­goria de folosință și numărul pomilor în anul agricol respectiv. Totodată, trebuie să mai declare date pentru a fi înscrise în registrul agricol și în afara intervalelor prevăzute, mai exact în termen de 30 de zile de la apariția ori­cărei modificări. În cazul în care per­soa­nele fizice sau cele juridice nu fac declarațiile în perioadele stipulate, se consideră că nu au intervenit nici un fel de schimbări, fapt pen­tru care se raportează din oficiu datele din anul precedent, cu mențiunea „report din ofi­ciu” la rubrica „semnătura declarantului”. “Sun­tem în proces de transpunere a infor­ma­țiilor din registrul agricol de pe suport de hârtie în cel electronic. Nu am încheiat pro­cedura, ci e în desfășurare. Intenția noastră e digitalizarea completă a registrului agricol. Va fi mai rapid totul, transparent (orice mo­dificare se va vedea în clar când a fost ope­rată în sistem) și cu mult mai ușor de corelat cu Taxe și Impozite, de exemplu. Astfel, vom cunoaște exact, la orice oră, situația din teren și nu vor mai exista neconcordanțe. Prin ur­mare, invit populația să vină la primărie pen­tru a completa și depune declarația anuală (dacă au fost modificări) la adresa noastră din Zam, Strada Principală, nr. 149 sau o pot trimite în format electronic, pe e-mail, la adresa [email protected]. În cazul în care nu se pot deplasa din diverse motive bine întemeiate (sunt imobilizați la pat, etc), ne pot contacta la numărul de telefon 0254/280.642 pentru a ne sesiza în vederea soluționării”, a transmis primarul din Zam, Sorin Nistor (foto).

Taxe nemajorate
Pe de altă parte, în ciuda scumpirilor care s-au resimțit cam la orice, de la carburanți la energie și gaz, administrația publică a decis să nu se atingă de grila de impozitare pentru 2022, valorile rămânând la fel. Totuși, Codul Fiscal a obligat aplicarea indicelui inflației, demers care trebuia pus în practică de fie­care conducere publică locală. ,,Vremurile sunt dificile, cu obstacole economice și medicale, așa că nu e nici oportun nici de bun simț să ne gândim să venim și noi cu pretenții. Acordăm și acel discount de zece procente la plata integrală, iar ca modalități de achitare sunt fie în numerar, la sediul nos­tru, fie prin virament bancar. Plănuim achi­ziționarea unui POS care să ofere posibili­ta­tea de a onora dările cu cardul bancar și vrem să abordăm și calea online (prin aplicație sau prin intermediul unui portal specializat, așa cum e www.ghiseul.ro ). Le mulțumesc mult pentru promptitudine acelora care au plătit deja, iar pe restanțieri îi rog să se scape de povara creanțelor și să-și facă datoria civică. Doamne ajută și sănătate, tuturor”, a încheiat alesul.

Comenteaza

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Descoperă mai multe la Stiri si informatii din judetul Hunedoara. Mesagerul Hunedorean

Abonează-te acum ca să citești în continuare și să ai acces la întreaga arhivă.

Continuă lectura