Cine construiește autostrada cu tunelurile pentru urși

Ministrul Transporturilor şi In­fra­structurii, Sorin Grindeanu, a de­clarat, ieri, la Timişoara, că s-au încheiat toate procedurile legate de licitaţia pentru tronsonul între Marginea şi Holdea de pe autostrada A1 Lugoj-Deva, câştigătorul desem­nat fiind un constructor român, UMB Spedition.

Perioadă de contestații
„Câştigătorul (n.r.-licitaţiei) este un constructor român care până acum şi-a făcut treaba foarte bine şi ne dă siguranţa că va finaliza în termenii contractului pe care îl vom semna în perioada următoare – când se vor încheia toate procedurile legale, în con­diţiile pe care şi le asumă de la început. Este constructorul care în acest moment este, probabil, cel mai mare constructor român cel puţin pe infrastructură rutieră. În sfârşit, se intră în linie dreaptă şi pe acest pro­iect. Sunt 10 zile în care se pot depune contestaţii. În ultima vreme am văzut că sunt tot mai puţine contestaţii, pe zona rutieră. Vom semna contractul la Timişoara, în săptămânile următoare; este şi proiectare şi execuţie. Durata pentru proiectare prin licitaţie cred că va depăşi un an. A fost condiţie la licitaţie, durata de execuţie, pentru că deşi unii spuneau că nu se mai poate face, că se pierd banii din PNRR (…), iată că se face, inclusiv pe A7”, a detaliat Grindeanu.
Constructorul are la dispoziție 1,826 miliarde de lei și 45 de luni (11 luni proiectare și 34 de luni execuție), pentru a finaliza inclusiv tunelurile forate de pe acest Lot. Lungimea celor două tuneluri va fi de aproximativ 2,13 km și vor fi formate din două galerii unidirecționale prevăzute pe fiecare cale de circulație cu platforma de 11,25 m. (A.N.)