C.A.R. CRIŞANA BRAD POATE DEVENI ŞI CASA TA

26 martie 2015 | Adauga un comentariu | Publicat in: Actualitate

07 CAR CrisanaÎn condiţiile ascuţirii competiţiei dintre multitudinea de participanţi în piaţa creditului pentru nevoi personale, prin ce se distinge oferta caselor de ajutor reciproc? În primul rând, prin faptul că toţi membrii sunt participanţi activi la existenţa şi funcţionarea acesteia. În al doilea rând, prin faptul că au control nemijlocit asupra activităţii Casei. Şi, aspectele cele mai importante, au acces la împrumuturi în condiţiile cele mai avantajoase, în deplin acord cu respectarea legislaţiei naţionale, iar siguranţa fondurilor băneşti este deplină.
Un grup de oameni activi au constituit C.A.R. a Sindicatelor Brădene I.F.N., care a luat fiinţa în anul 2002, pe lângă S.C. Volane Brad, actuala S.C. Key Safety Systems-Ro S.R.L., întreprinderea asigurând sediul Casei şi un număr important de membri, majoritatea tineri, cu o medie de vârstă de aproximativ 30 de ani, cu importante nevoi materiale, acut resimţite la primii paşi făcuţi în viaţa de familişti.
Încă de la înfiinţare, funcţionând într-un sediu improvizat, Casa, cunoscând nemijlocit nevoile sociale majore, specificitatea acestora în funcţie de categoriile de vârstă, de consecinţele reformării societăţii şi economiei. Ea a dezvoltat un sistem de acordare a împrumuturilor cu cele mai avantajoase dobânzi, simplificând la maximum procedurile de acordare a acestora. Activitatea Casei a avut ca temei încă de la înfiinţare operativitatea, cererile de împrumut fiind analizate în ziua în care au fost depuse, împrumuturile acordându-se în ziua în care au fost aprobate solicitările. Între solicitarea şi acordarea împrumutului, intervalul este, de regulă, de cel mult 48 de ore.
Spiritul prevenitor, politeţea, înţelegerea şi operativitatea în raport cu solicitările membrilor au contribuit în mare parte la consolidarea C.A.R. Crişana I.F.N. Acesta s-a realizat pe bazele sănătoase ale unei activităţi competente. Astfel, capitalizându-se în permanenţă, la sfârşitul anului 2014, rezervele statutare ale Casei acopereau 53,47 la sută din fondul social al membrilor, consolidându-se stabilitatea Casei.
Mulţi dintre cei care au beneficiat de serviciile Casei au cuvinte de apreciere privind relaţiile cu aceasta. Domnul Florin Pavel, unul din cei mai vechi membri, afirma: „Am găsit întotdeauna întelegere faţă de problemele mele; nu am plecat niciodată fără o soluţie convenabilă, pe care conducerea Casei a găsit-o împreună cu mine. Am fost tratat cu respect, ceea ce mă face să vin cu plăcere la C.A.R. şi să am o relaţie corectă cu întregul personal al acesteia.“
Sporirea resurselor, dezvoltarea permanentă a activităţii Casei (este de remarcat faptul că în fiecare an, de la înfiinţare şi până astăzi, indicatorii economici care probează evoluţia pozitivă au fost în creştere), au făcut posibilă achiziţionarea unui sediu în Brad. Situat în zonă centrală, este mult mai accesibil majorităţii membrilor C.A.R. Este un sediu care răspunde standardelor actuale, dispunând de sistem de supraveghere performant, mobilier funcţional, este dotat cu aparatură de calcul care permite obţinerea şi utilizarea tuturor datelor necesare (contracte, statistici, bilanţuri, evidenţă).
Desfăşurate cu regularitate, conferinţele anuale au supus atenţiei şi aprobării membrilor C.A.R. execuţiile bugetare, rapoartele comisiilor de cenzori, bugetele anuale, modificările statutului.
Întrebarea esenţială care se pune astăzi, dincolo de alte considerente, este: de ce să devin sau să rămân membru al C.A.R. Crişana?
Încercăm un răspuns convingător:
Casa are o situaţie de ansamblu solidă şi stabilă. Raportată la anul 2010, aceasta, exprimată în parametri esenţiali, la sfârşitul anului 2014 se prezintă astfel:
– venituri sporite cu 208 la sută;
– număr de membri mai mare cu 179 la sută;
– numărul împrumuturilor ridicat cu 184 la sută;
– valoarea activelor sporită cu 267 la sută.
C.A.R. Crişana a diversificat tipurile de împrumuturi, existând astăzi în ofertă următoarele tipuri:
a) împrumutul tradiţional (3-5 ori valoarea fondului social) cu o perioadă de rambursare de maximum 60 de luni;
b) împrumutul promoţional (pentru Paşti, Crăciun sau ziua de naştere) de maximum 1.500 lei, cu o perioadă de rambursare de maximum 12 luni;
c) împrumutul pentru concediu, presupunând acoperirea valorii biletului de odihnă, având o perioadă de restituire de 12 luni;
d) împrumutul pe termen scurt cu 1-4 săptămâni ca perioadă de restituire. Acesta rezolvă multe probleme de urgenţă ale membrilor C.A.R.
Casa acordă ajutorul de deces (maximum 2.200 lei), în funcţie de vechimea membrilor C.A.R. şi de mărimea fondului social al acestora. De menţionat este faptul că ajutorul se extinde şi în cazul decesului soţului, soţiei, părinţilor sau copiilor membrilor C.A.R.
Fondul social este protejat împotriva inflaţiei. An de an, acesta a fost bonificat cu o dobândă care depăşeşte sensibil dobânzile practicate pentru depozite şi mult peste rata inflaţiei, asigurându-se protecţia reală a fondului social.
Întrucât sunt numeroase cereri din partea vârstnicilor de a cesiona parţial fondul social copiilor sau nepoţilor, dar şi insistenţe din partea părinţilor membri ai C.A.R. de a cultiva în rândul copiilor spiritul de economisire prin constituirea pe numele acestora a unor fonduri sociale, CAR Crişana hotărăşte crearea secţiei pentru membri minori şi a fondului social „VIITORUL“ destinat copiilor (nepoţilor) minori ai membrilor C.A.R. Aceştia vor putea deveni în baza deciziei părinţilor, bunicilor sau tutorilor, membri minori ai C.A.R., până la vârsta majoratului sau până la data când devin salariaţi, beneficiind de prevederile speciale ale Codului Muncii. Această posibilitate va fi prevăzută în mod expres în statutul Casei şi se va fundamenta pe prevederile legislaţiei în vigoare.
C.A.R. Crişana susţine şi promovează iniţiativa, reliefându-i contribuţia ca model educaţional şi ca formă de întărire a coeziunii familiei.
Astăzi la C.A.R. Crişana din Brad, fiecare membru se bucură de înţelegere, promptitudine şi legalitate.
Sunteţi aşteptaţi la punctele noastre de lucru din:
Ribiţa, adresa: str. Principală, nr. 17, tel./fax. 0729-908125. Program de funcţionare: joi şi vineri, 8.30 şi 14.30.
Brad, adresa: str. 1 Iunie, bl. B10, ap. 15, tel./fax. 0354-730065, 0354-730066. Program de funcţionare: zilnic, între orele 8.30 şi 16.30.
Vaţa de Jos, adresa: sediul Primăriei Vaţa de Jos, tel. 0729-908125. Program de funcţionare: vineri, între orele 8.00 şi 16.00.
Pentru orice fel de relaţii şi informaţii, putem fi contactaţi la nr. telefon 0354-730065, mobil 0729-908125.

ECONOMIST, Matei Şandu

Scrie un comentariu

stiri si ziare
Citește articolul precedent:
Primăria plantează 10 amfitrioni în sensurile giratorii din Deva

Primăria municipiului Deva a decis să cheltuie 3.000.000 de lei pentru a achiziţiona 10 amfitrioni pe care să îi planteze...

Ce spun experţii despre sistemul judeţean de gestionare a deşeurilor

În următoarea perioadă, vor fi organizate licitaţiile pentru desemnarea operatorilor care vor funcţiona la deponeul ecologic de gunoi de la...

Bulina neagră, 27.03.2015

Marius  Haring, portarul echipei de fotbal CS Inter Petrila Pentru că a fost sancţionat cu opt etape de suspendare şi...

Închide