www.mesagerulhunedorean.ro

Apometrele trebuie verificate de administratorii de bloc

Nu de puţine ori, consumatorii de apă potabilă contorizată s-au întrebat de ce sunt nevoiţi să plătească bani în plus faţă de costul exact al metrilor cubi care au fost înregistraţi pe contoarele din apartamente.

Vinovat în ochii oamenilor ar fi în primul rând furnizorul de servicii, doar că lucrurile în realitate nu stau chiar aşa. O explicaţie în acest sens am primit-o de la reprezentantul SC Apa Prod SA Deva, operatorul din partea de nord a judeţului. „SC Apa Prod SA Deva nu are nici o legătură cu apometrele din apartamentele oamenilor. Asta, pentru că operatorul de apă şi canal are un singur contor de branşament pe care-l citeşte lunar şi îl facturează asociaţiei de proprietari cu care are contract. Eventualele diferenţe apărute între contoarele individuale şi cel de branşament revin în responsabilitatea asociaţiei de proprietari. Potrivit Legii nr. 224/2015 a serviciilor de alimentare cu apă şi canalizare care modifică şi completează Legea nr. 261/2006, aceste diferenţe pot fi împărţite de asociaţiile de proprietari în mod egal între locatarii blocului”, a explicat Andreea Morogan, purtătorul de cuvânt al SC Apa Prod SA Deva.
Astfel, putem concluziona că diferenţele pot apărea din cauza pierderilor din reţea, fiind de obligaţia asociaţiilor de proprietari să depisteze şi să remedieze defecţiunile. În plus, administratorul asociaţiei de proprietari este obligat să verifice o dată la trei luni contoarele individuale, iar proprietarii sunt obligaţi să le permită accesul în locuinţe, pentru a înlătura orice suspiciune că unii locatari nu dau corect consumul de pe contor.

Comenteaza

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.