Anturajul şi nopţile pierdute pe reţelele de socializare – 40 de elevi din Deva au peste 2.000 de absenţe la şcoală

Un număr de 40 de elevi din mu­ni­cipiul Deva, care au cumulat mai mult de 2.000 de absenţe de la începutul anului şcolar, sunt monitorizaţi de către Direcţia de Asistenţă Socială (DAS) Deva, după ce şcolile la care sunt înscrişi, împreună cu Direcţia Ge­nerală de Asistenţă Socială şi Pro­tecţia Copilului (DGASPC) Hunedoara, au solicitat sprijinul instituţiei locale în rezolvarea acestei probleme.
„Mai mult de jumătate dintre anche­tele sociale în cazul celor 40 de elevi cu absenţe au fost realizate de către DAS Deva, iar rezultatele acestora relevă că principalii factori care conduc la aban­donul şcolar sunt reprezentaţi de in­flu­enţa unui anturaj nepotrivit, prove­ni­enţa copilului dintr-o familie dezorga­ni­zată sau programul haotic de somn al adolescenţilor, care îşi petrec nopţile pe conturile de pe reţelele sociale”, a pre­cizat DAS Deva. Elevii au vârste cu­prinse între 6 – 18 ani şi vor fi monito­ri­zaţi timp de 3 luni sau 6 luni, în funcţie de numărul de riscuri identificate în urma anchetelor sociale.
Şase dintre elevii aflaţi în risc de aban­don şcolar sunt înscrişi la Liceul Teh­nologic „Transilvania”, în clasele I – III, şi nu s-au prezentat niciodată la cursuri de la începutul anului şcolar, potrivit DGASPC Hunedoara.
În aceeaşi perioadă, alţi 13 de elevi, din clasele I – VII, de la Colegiul Naţional Pedagogic „Regina Maria” au adunat, împreună, mai mult de 700 de absenţe în 7 săptămâni de şcoală. Pe de altă par­te, 21 de elevi de gimnaziu şi liceu, de la Liceul Tehnologic Energetic „Dragomir Hurmuzescu” au între 40 şi 168 de absenţe, conform datelor raportate de şcoli pentru perioada 5 septembrie – 31 octombrie 2022. Documentele mai arată că peste două treimi dintre elevii cu absenţe nemotivate sunt băieţi, în timp ce fetele reprezintă 35 la sută din totalul acestora.

 

Anchete sociale

„În prezent, reprezentanţii Compar­ti­men­tului Intervenţie în Situaţii de Ur­genţă şi Prevenire Marginalizare So­cială desfăşoară anchete sociale la do­miciliul elevilor cu absenţe ne­mo­ti­vate pentru identificarea cauzelor care îi determină pe aceştia să lipsească de la cursuri. În acelaşi context, părinţii ele­vilor sunt consiliaţi cu privire la dreptul copilului la educaţie, conform legislaţiei în vigoare, dar şi asupra consecinţelor legale care decurg din nerespectarea acestui drept”, mai arată DAS Deva, într-un comunicat. În perioada monitorizării, asistenţii sociali urmăresc atât modi­fi­cările care intervin în situaţia socială, familială şi economică a elevilor, cât şi frecvenţa participării acestora la cursuri şi rezultatele la învăţătură.