Antreprenorul spaniol de pe Lotul 3 al autostrăzii Lugoj-Deva, acuzat de şantaj de ministrul Transporturilor. Ministrul Răzvan Cuc: Unii constructori au crezut că pot trage în piept statul român

13 august 2019 | 1 Comentariu | Publicat in: Flash, Politica si administratie

 

Antreprenorul spaniol de pe Lotul 3 al Autostrăzii Lugoj-Deva şi-a bătut joc nu numai de ministrul Transporturilor, dar şi de toţi românii care aşteptau să circule de astăzi pe porţiunea de 44 de kilometri dintre Şoimuş şi Holdea.
Factură de penalităţi de 73 milioane de lei
Deşi ministrul Răzvan Cuc a anunţat recent la Deva că până în 15 august vom circula pe loturile 3 şi 4 ale Autostrăzii Lugoj-Deva, acest lucru nu se va întâmpla.
„Am decis să vin astăzi la Lotul 3 şi 4 pentru a discuta pentru ultima oară cu antreprenorul spaniol. Lotul 4 este finalizat, s-a făcut recepţia. Săptămâna viitoare, cel târziu marţi, Lotul 4 va fi dat în trafic. Antreprenorul spaniol de pe Lotul 3 a primit luni, 12 august 2019, o înştiinţare de remediere pentru neconformităţile găsite pentru a le remedia în 10 zile. Dacă până joia viitoare nu remediază neconformităţile care ţin de siguranţa traficului, CNAIR va prelua Lotul, va remedia problemele şi vom da în trafic şi Lotul 3 până la finalul lunii august. Nu am de ce să mai arăt clemenţă faţă de antreprenorul respectiv, deoarece acesta m-a asigurat în repetate rânduri că lucrarea va fi gata la timp. Comisia de recepţie însă a constatat anumite neconformităţi. Suplimentar, a fost emisă o factură de penalităţi de 73 de milioane de lei, pentru întârzieri, neimplementarea soluţiilor şi lipsa de mobilizare pentru antreprenorul de pe Lotul 3. Dacă până joi nu va remedia problemele, vom rezilia contractul, vom reţine garanţia de bună execuţie, de 56 de milioane de lei, şi va primi certificat negativ constatator. Am discutat cu antreprenorul că, dacă nu va ţine cont de această perioadă se expune riscurilor. Nu se poate să vii în România şi să mă obligi să merg după condiţiile tale. Nu fac nici o concesie, nici cu antreprenorii români, nici cu cei străini”, a declarat, ieri, ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, pe Lotul 4 al Autostrăzii Lugoj-Deva.
Sisteme de siguranţă cu probleme
„Am solicitat prelungirea termenului de garanţie, de la 4 ani la 10 ani, deoarece au fost probleme de calitate pe Lotul 3. Dacă lucrările sunt atât de bune cum spun cei care au lucrat aici, să fie de acord cu garanţia de 10 ani”, a afirmat ministrul Cuc.”De săptămâna viitoare dăm drumul la Lotul 4 cu descărcarea la Ilia. Am vrut să dăm drumul la circulaţie de mâine pe Lotul 4, dar descărcarea este pe Lotul 3, bretele sunt pe Lotul 3”, susţine Răzvan Cuc.
„Gardurile nu sunt finalizate, sistemul de colectare a apei nu este gata. Vrem să ne asigurăm că toate aceste elemente sunt în regulă. Antreprenorul trebuie să înţeleagă că are obligaţia să finalizeze toată lucrarea”, a spus Sorin Scarlat, şeful CNAIR.

Termen scurt de remediere a neconformităţilor
„Constructorul ne-a indus în eroare. Sunt constructori care au venit în România şi au crezut că pot trage în piept statul român. Antreprenorul spaniol a cerut să se facă recepţia lucrărilor, nimeni nu l-a obligat la asta. Dacă până joi nu finalizează, CNAIR va prelua restul lucrărilor, în regim de urgenţă şi până la finalul lunii august vom da în folosinţă cei 44 de kilometri din autostrada Lugoj-Deva”, a adăugat ministrul Transporturilor.
„Antreprenorul de pe Lotul 3 (Asocierea SC Teloxim Con SRL – COMSA SA – Aldesa Construcciones SA- Arcadis Eurometudes SA – n. r.) este un antreprenor care a avut probleme în execuţie la această autostradă. Eu nu pot fi subiectul unor şantaje în general şi nu am să fiu niciodată. Fiindcă au fost probleme pe acest lot, noi nu putem omite acest lucru, nu putem risca să avem un Sibiu-Orăştie din nou. Deci, Lotul (n.r.-Lotul 3) se putea deschide, dar ambiţia acestui constructor de a nu prelungi şi practic a aplica un şantaj, că despre asta este vorba: <<Nu deschid în circulaţie decât dacă îmi accepţi garanţia cum vreau eu, 4 an>>. Nu! Ori acceptă condiţiile statului român, care sunt de bun simţ şi nu exagerăm cu nimic în condiţiile în care ştiţi foarte bine că termenul de implementare a proiectului a fost depăşit, ori, dacă nu, îl reziliem, îl punem noi în trafic şi facem noi lucrările.
Constructorul are timp să remedieze. Încă ceva: săptămâna trecută, de două ori a cerut recepţia finală a lucrărilor. O dată miercuri, o dată vineri. De două ori. Şi i s-a spus că nu sunt finalizate lucrările. Astea pot fi făcute, repet, şi sub trafic, deci poate fi deschisă traficului autostrada (Lotul 3 – n. r.), dar nici nu putem acum să omitem că sunt anumite probleme şi să închidem ochii. Dacă cineva încearcă să ocolească sau să vină cu o formă de presiune, <<ori semnezi ori nu dau în trafic>>, atunci vreau să mergem pe calea legală şi facem lucrările aşa cum trebuie. Nu cedez la şantaje de doi lei! S-au încercat şicanări şi prin presă şi tot timpul…cum nu îi convine unui constructor ceva sau unui grup de interese, hai să facem un scandal în presă că poate-poate se întâmplă ceva. Nu merge aşa! Ori faci lucruri de calitate, ori pleci acasă cu certificat negativ constatator, cu penalităţi aşa cum trebuie şi, încă o dată, repet că este vorba de lucrări care trebuiau date de foarte mult timp. Dacă ne uităm la istoricul relaţiei dintre companie (CNAIR – n. r.) şi mulţi antreprenori, aceşti străini tot au revendicări. Dacă ei tot au revendicări, compania ce face? Nu se apără, în condiţiile în care avem dreptul să emitem facturi de penalităţi?“, a întrebat ministrul Transporturilor.(Sorina Popa)

Loading...

Comentarii (1)

Trackback URL | Comments RSS Feed

  1. ionas spune:

    Tronsonul sa fie dat in trafic doar dupa ce se executa tunelul intre Holdea si Margina, sa nu ne abureasca toti strainii astia. Sau sa fie incredintat lui UMB ca a lucrat ca la carte pe celalalt tronson

Scrie un comentariu

stiri si ziare
Citește articolul precedent:
Programul turului de campionat Liga a III-a

Etapa 1 – 24 august 2019 AS FORTUNA BECICHERECU MIC– ACS POLI TIMIŞOARA ACS PROGRESUL PECICA – CS CRIŞUL CHIŞINEU...

Anunț de presă

Totuşi, când vor începe lucrările de reabilitare şoselei Hunedoara-Călan? Arhitectul şef zice hăis, directorul tehnic, spune cea!

Preşedintele Consiliului Judeţean Hunedoara, Mircea Bobora, declara într-o conferinţă de presă, joi, 8 august 2019, că a doua zi, adică...

Închide