Antrenează-te sigur și eficient pe banda de alergat! Iată 5 recomandări utile!

 

 

Alergarea este printre cele mai eficiente activități sportive pe care le poți desfășura, astfel încât sesiunile frecvente de alergare iți vor oferi rezultate rapide si durabile. Indiferent dacă te antrenezi pentru a-ți îmbunătăți starea generala de sănătate și rezistența la efort sau alergi pentru a slăbi și a-ți tonifia musculatura, o bandă de alergat reprezintă cea mai confortabilă și eficientă soluție.

Dacă acorzi atenție stilului de viață și  programului săptămânal de exercitii, vei reusi sa te apropii foarte rapid de obiectivele sportive pe care le-ai setat.     Astfel, dieta corespunzatoare, odihna, frecventa si intensitatea antrenamentelor vor fi deosebit de importante. Acestea nu sunt, insa, singurele detalii care pot influenta progresul pe banda de alergat, asadar descopera, in randurile de mai jos, 5 recomandari utile!

Controleazăți respirația!

Banda de alergat permite o varietate foarte mare de antrenamente si exercitii, iar unele programe fitness pot dura chiar si pana la 60 de minute. In acest caz, unele persoane au obiceiul de a conversa pentru a alunga plictiseala. Scopul antrenamentelor este sa te solicite, iar solicitarea corespunzatoare nu iti va permite sa vorbesti. Cea mai buna recomandare? Alege un antrenament care chiar sa te solicite, mentine un ritm stabil al respiratiei si evita cu orice pret discutiile din timpul sesiunii, fie acestea cu persoanele de langa tine sau la telefon!

Postura corpului și poziționarea pe bandă

Tehnica corecta de alergare este simpla, insa iti va asigura eficienta exercitiilor. In timpul antrenamentelor, mainile trebuie indoite la 90 de grade si aduse cel mult pana la nivelul ochilor, iar pasii nu trebuie sa fie nici prea mici, nici prea mari, astfel incat sa poti rula corect toata talpa.

În plus, trebuie sa controlezi si modul in care folosesti suprafata de alergare. Incearca sa pasesti pe mijlocul benzii, astfel incat sa nu ajungi niciodata prea in spate, prea in fata sau in lateral. Daca acorzi atentie acestor detalii pe parcursul a cateva antrenamente, deja tehnica potrivita iti va intra in reflex.

Antrenamentele pe care le alegi

Cele mai multe modele de banda de alergat iti pun la dispozitie programe de antrenament variate, acestea fiind structurate in functie de obiective sau gradul de efort pe care il implica. Daca vrei sa pastrezi entuziasmul si interesul pentru sport, va trebui sa te bucuri in mod constant de progres, astfel incat antrenamentele trebuie sa fie cat mai diversificate.

Din acest punct de vedere, poti incerca provocarile aduse de rutinele de tip HIIT si Tabata. Acestea sunt compuse din intervale scurte de efort intens intercalate cu altele de efort redus, iar scopul este de a-ti solicita corpul la capacitate maxima si de a forta metabolismul sa arda caloriile intr-un ritm accelerat.

Înclinația suprafeței de alergare

Cu cât depui mai mult efort pe durata sesiunilor de antrenament, cu atât vei reuși sa arzi mai multe calorii. Astfel, ai putea încerca să mărești periodic înclinația suprafeței de alergare. Pe lângă o solicitare excelentă a musculaturii, suprafața ușor înclinată te va ajuta să te protejezi de accidentări la nivelul gambei.

Evita accidentările!

Dacă vrei să te bucuri de beneficiile sportului, este absolut obligatoriu să te asiguri că nu te expui riscului de accidentare. Astfel, toate antrenamentele pe banda de alergat trebuie să includă cele doua etape obligatorii: încălzirea și revenirea după efort. Așadar, 5 minute pentru fiecare perioadă vor fi suficiente pentru a preveni accidentările.

Comenteaza

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

stiri si ziare