Accident feroviar la mina Lonea

Maximilian Gânju

O garnitură cu şase vagoane pline cu cărbune a deraiat în noaptea de luni spre marţi, la câteva sute de metri de la ieşirea din incinta EM Lonea. Circa 120 de tone de huilă s-au împrăştiat pe terasamentul căii ferate industriale aparţinând CNH Petroşani, iar apelul la Serviciul 112 anunţa că există posibilitatea ca sub tonele de cărbune să fie prinse şi persoane.

La faţa locului au ajuns echipe de salvatori minieri şi pompieri precum şi de la SMURD, iar din fericire, temerea nu s-a adeverit. „Noi am luat imediat măsuri şi am adus un caterpilar pentru înlăturarea materialului căzut din vagoane, pentru a ne asigura ca nu cumva cineva să fie prins dedesubt”, a declarat căpitanul Adrian Avram, comandantul Detaşamentului de Pompieri Petroşani. În accident a fost rănit uşor ajutorul de mecanic al locomotivei trenului deraiat, însă acesta nu a avut nevoie de îngrijiri medicale. Reprezentanţii CNH Petroşani au început o anchetă pentru a stabili din ce cauză s-a produs accidentul şi nu exclud posibilitatea ca şi hoţii de cărbune să fi avut un rol. „De regulă, de la ieşire din exploatare şi până aproape de incinta minei Petrila sunt persoane care vin şi adună cărbune de pe vagoane sau suporţii dintre vagoane. Din prima evaluarea se pare că nu lipsesc elemente de cale ferată, iar trenul nu pare să fi avut viteză”, a precizat Petru Drăgoescu, director Serviciului Sănătate şi Securitate în Muncă din cadrul Companiei Huilei.

Incidente similare
Garnitura cu cărbune se îndrepta spre Mina Petrila de unde huila trebuia preluată şi dusă la Uzina de Preparare de la Coroieşti-Vulcan. Echipele de intervenţie au explicat că pe tot parcursul intervenţiei a existat pericol dat fiind faptul că şi locomotiva a rămas înclinată şi se putea prăbuşi. Mai mulţi mineri de la Mina Lonea au încărcat cărbunele într-un camion pentru a fi transportat înapoi la mină. Tot în zona respectivă a mai avut loc un incident de amploare mai mică în urmă cu circa două săptămâni, însă de-a lungul anilor mai multe garnituri de tren au deraiat. Principala cauză este infrastructura învechită a liniei industriale la care se adaugă şi furturile hoţilor de fier vechi. În plus, hoţii au provocat deraierea unor garnituri cu huilă oprind trenurile forţat, prin acţionarea frânelor vagoanelor. Acesta este al patrulea incident feroviar din acest an produs pe liniile industriale aparţinând Companiei Naţionale a Huilei din Petroşani.

Comenteaza

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

stiri si ziare