„Voce unicã” de comunicare în situaţiile de urgenţã

Nicolle Ebner

Judeţul Hunedoara este primul din ţară care a pus la punct o procedură operaţională de comunicare în situaţii de urgenţă, înfiinţând Centrul Judeţean de Comunicare şi Informare Publică (CJ-CIP). Proiectul va fi aprobat în şedinţa de luni, 9 august, a Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă.

Primul din ţară

Încă din 2008, există două acte normative privind strategia de comunicare în situaţii de urgenţă şi implementarea acestei strategii în vederea gestionării, din punct de vedere mediatic, a situaţiilor de urgenţă, la nivel judeţean. CJ-CIP Hunedoara s-a constituit în baza celor două acte normative, urmând ca în şedinţa de luni să fie supusă analizării şi aprobării. Necesitatea existenţei unei „voci unice” avizate, în spiritul transparenţei decizionale, a apărut în ideea de a se transmite hunedorenilor, prin intermediul mass-media, date oficiale, dintr-o singură sursă, astfel încât să se elimine posibilitatea speculaţiilor sau a informaţiilor nereale.

„Exemplul negativ de comunicare este explozia de la mina Petrila, din noiembrie 2008, soldată cu 12 morţi. Nu a existat o voce unică, informaţiile au fost extrem de contradictorii, dând posibilitatea speculaţiilor. Esenţa procedurii constă în faptul că, în caz de situaţii de urgenţă, pe lângă comanda unică, există şi o voce unică la nivel judeţean, care comunică presei toate datele privind derularea evenimentelor şi măsurile care se iau în acest gen de situaţii, fără a ascunde nimic din informaţiile care trebuie să ajungă la cetăţean. Deci, în nici un caz, nu este vorba de cenzură, cum ar crede unii”, explică prefectul Attila Dezsi (foto), care va coordona CJ-CIP Hunedoara, fiind şi preşedintele Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă.

În funcţie de natura situaţiilor de urgenţă, „vocea unică” vor fi purtătorii de cuvânt ai instituţiilor implicate.

Comenteaza

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.