Reportaj

Weekend de neuitat la Geoagiu-Băi

07 Geoagiu (21)Magdalena Şerban

Clasificată în 2008 ca staţiune turistică de interes naţional şi primind în 2010, titlul de Destinaţie turistică de Excelenţă a României în cadrul Galei Premiilor EDEN de la Bruxelles, Staţiunea Geoagiu-Băi a ajuns în 2014 o alegere de petrecere a weekend-urilor, a vacanţelor şi a concediilor, pentru mulţi români şi nu numai. Finalul de săptămână a dovedit acest lucru, foarte mulţi turişti venind aici pentru baie, plajă şi distracţie.

Petreceri zi şi noapte
Întinşi la soare, savurând o mâncare bună sau ceva răcoritor, majoritatea turiştilor au ales să-şi petreacă timpul liber în ştrandul din cadrul Complexului Băile Daco-Romane. Sâmbătă, aici au avut loc mai multe concursuri, care mai de care mai inedite. Printre ele s-au numărat unul de sărituri în apă, altul care a mizat pe bărbaţii care au investit într-o burtă cât mai mare, iar altul a avut la bază talentul fiecărui competitor. Unii au cântat, alţii au dansat, însă este cert că nici unul nu a rămas nerăsplătit, fie că a fost vorba de premii constând într-un metru de bere, o halbă cu bere sau câte o îngheţată. Ba mai mult, la una dintre competiţii a participat şi un belgian care a fost foarte apreciat de public. Nu au lipsit mixurile live şi show-urile de animaţie din cadrul Pool Party. Seara, distracţia s-a mutat în Club Tarabostes, aici Warm-up-ul & After fiind susţinute de Dj Alvin. Invitatul special a fost Nino Deejay, rezident al Clubului B.O.A. din Bucureşti. Până la ora 23, doamnele şi domnişoarele au avut parte de intrare liberă, iar surprizele s-au ţinut lanţ la bar. Ca de fiecare dată, animatoarele au luat ochii petrecăreţilor.

Unii pentru prima dată, iar alţii de când se ştiu
„Vin în staţiune de dinainte de a se renova, pe acea vreme neexistând condiţii ca acum. Sunt din Vulcan şi am venit alături de familie. Şi în Valea Jiului am avea unde să ne simţim bine, dar acolo nu este apă termală, aşa cum e aici. Am fost şi la Izvoare, de unde am luat apă pentru că am auzit că e foarte bună pentru sănătate. Dacă vremea va permite, vom veni în fiecare weekend. Acesta e concediul nostru”, a spus Lăcrămioara Sladaru din Vulcan (42 de ani).
„La ştrand, vin în timpul vacanţelor de vară. La mare am tot fost, dar e mai bine aici. Apa e curată şi sunt condiţii pentru distracţie. Sâmbătă seara, mai merg şi în club. Am mulţi colegi de liceu care vin des. Eu fac liceul la Orăştie”, a spus Andreea Gherendi, din Geoagiu (15 ani).
„E prima oară când vin aici, după o pauză de şapte ani. Lucrez în străinătate (Germania) şi fiind vorba de muncă de sezon, vara nu prea am timp de concediu. De data aceasta am reuşit să-mi iau o săptămână liberă. Deseară (n.r. sâmbătă) merg în Club Tarabostes şi alături de prieteni, voi dormi în Geoagiu-Băi. Am sunat la mai multe pensiuni şi hoteluri, dar era ocupat, fiind weekend, aşa că am găsit o cameră de lux la Hotel Diana”,  a afirmat Bogdan Suciu, din Hunedoara (32 ani).
„Vara, vin cu familia în staţiune. Găsim posibilităţi de agrement şi în zona noastră, a Sibiului, dar ne place să venim la Geoagiu-Băi. Stăm de obicei vinerea şi sâmbăta”, a precizat Marius Dragoş, din Sibiu (18 ani).
„Stăm peste weekend şi suntem un grup de mai mulţi prieteni. Am mai fost odată, mai demult, dar atunci a plouat şi nu am apucat să facem baie. Acum, ne-am cazat la cort, găsind o zonă bună de campare”, a subliniat Ramona Hânsa, din Sibiu (24 ani).
„A fost uşor să câştig, deoarece am investit multă mâncare, de-a lungul anilor. Fiind şofer de meserie, e vorba şi de sedentarism. Aşa că se vede. Sunt din Cluj şi am venit pentru prima dată aici, cu prietena mea. Stăm tot weekend-ul”, a spus Călin Colceriu (33 ani), câştigătorul concursului care a vizat bărbatul cu burta cea mai mare.
„Sunt din Avrig, judeţul Sibiu şi mă aflu aici de câteva zile, alături de o prietenă. Am un bilet de tratament de 16 zile, luat prin Casa de Pensii, şi suntem cazate la Hotel Vacanţa. Am mai fost acum şase ani în staţiune, atunci mergând la Hotel Ceres, unde a fost minunat. Facem mai multe proceduri medicale. Am luat şi apă de la Izvoarele Termale, pentru că e bună pentru tratarea diferitelor boli. Am fost la cascadă, am vizitat şi Castrul Roman şi vrem să mai vizităm Grota şi Lacul Nătău”, a spus Maria Măniuţiu, din Avrig (68 ani).

I s-a dus vestea
Lăsată în voia sorţii o perioadă, după 1990, Staţiunea Geoagiu-Băi a înviat o dată cu investiţiile private implementate în zonă. Astfel, Băile Daco-Romane de altădată au menţinut apa termală, dar s-au transformat într-o bază de recreere cu trei bazine cu adâncimi şi adresabilitate diferite, cu o linie modernă de autoservire, 800 de şezlonguri gratuite, 130 de cabine, spaţii de joacă şi un club. În staţiune sunt puse în slujba turiştilor şapte hoteluri de 2, 3 şi 4 stele şi câteva zeci de vile şi pensiuni. Pe lângă vizitarea obiectivelor turistice (Dâmbul Romanilor, Lacul Nătău, Izvorul Crăiesei, Cascada etc.), băi în bazine sau piscine acoperite, pe timpul verii, Clubul Tarabostes din cadrul ştrandului găzduieşte cele mai tari petreceri de weekend din zona de vest a ţării, cu invitaţi bine cotaţi pe plan naţional şi chiar internaţional. Pe de altă parte, un alt aspect important este că staţiunea are izvoare mezotermale cu temperaturi de 29-33°C, cum sunt Izvorul Tămăduirii, Izvorul Rozalia sau Izvorul Nou. Apele minerale sulfuroase, nămolul de turbă şi aerul ozonat o recomandă pentru tratarea mai multor afecţiuni.
În plus, ca lucrurile să intre pe făgaş normal, administraţia locală a amenajat parcări, spaţii de joacă, a montat indicatoare spre locurile-cheie care merită să fie vizitate şi a făcut investiţii în partea de infrastructură. Cum vara este în toi, iar concediile şi vacanţele nu au luat sfârşit, distracţia şi relaxarea continuă la Geoagiu-Băi.

Comenteaza

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Descoperă mai multe la Stiri si informatii din judetul Hunedoara. Mesagerul Hunedorean

Abonează-te acum ca să citești în continuare și să ai acces la întreaga arhivă.