Comunitate

Vețel: Registru Agricol digitalizat. E vremea adeverințelor pentru APIA!

Magdalena Șerban

Campania de transmitere a docu­mentelor către APIA continuă, Vețel fiind una dintre foarte puținele co­mu­ne hunedorene care și-a digi­ta­lizat Registrul Agricol. Așa că aici există o bună corelare a datelor.

 

Mai eficienți

„Am realizat procesul de digita­li­zare a Registrului Agricol de ceva timp și este cu mult mai ușor de lucrat în acest mod, generând o mai bună ges­tionare a datelor și o mai rapidă co­re­lare a acestora. Am înaintat în tehnică, în general, cerințele sunt altele și sun­tem nevoiți să ținem pasul, mai ales că suntem o instituție publică și deservim o comunitate care depinde de cum ne mișcăm cu actele. Bineînțeles, foarte importantă rămâne comunicarea cu cetățenii care au obligația și sunt rugați să ne informeze legat de vin­de­rea/cum­părarea u­nui teren agri­col, ast­fel încât să nu fie inad­ver­tențe în situația tran­smisă către APIA, deci să ne trezim cu suprapuneri și diverse ne­con­cordanțe. Dar își asumă”, a afirmat primarul din Vețel, Ioan Hențiu (foto). Reamintim că agri­cul­torii pot primi, în baza cererii unice, diferite subvenții din fonduri europene sau naționale pentru sectoarele vegetal și zoo­teh­nic, dar și pentru domenii specifice pre­cum agromediu și climă, agri­cultură ecologică sau com­pen­sații pentru zone afectate de secetă sau inundații. Ei trebuie să com­ple­teze o singură cerere de plată, chiar dacă utilizează terenuri în localități sau județe diferite și totodată să aibă în vedere un calendar ce vizează pro­ce­dura de depunere a cererii unice de plată, putând să o facă până în 15 mai fără penalizări sau în perioada 16 mai – 9 iunie cu penalizări cumulate de 1 la sută pentru fiecare zi de întârziere. Cei care nu o depun până în 9 iunie vor fi excluși de la plată în anul 2023. De altfel, funcționarii APIA vor con­tacta fermierii în vederea închiderii electronice a cererii și pentru pro­gra­marea lor pentru semnarea acesteia, precum și a declarațiilor atașate. Pot parafa Cererile folosind și semnătura electronică, deci online, nu trebuie neapărat să se deplaseze la centru. În această situație este necesar să anunțe (prin mesaj telefonic sau prin e-mail) funcționarul desemnat să ges­tioneze cererea. Semnătura elec­tronică aplicată trebuie des­cărcată din aplicația IPA-Online, la data de­punerii. Angajamentele și declarațiile se vor semna, de asemenea, elec­tro­nic, la aceeași dată.

Descoperă mai multe la Stiri si informatii din judetul Hunedoara. Mesagerul Hunedorean

Abonează-te acum ca să citești în continuare și să ai acces la întreaga arhivă.

Continuă lectura