Vețel: Registru Agricol digitalizat. E vremea adeverințelor pentru APIA!
Magdalena Șerban
Campania de transmitere a documentelor către APIA continuă, Vețel fiind una dintre foarte puținele comune hunedorene care și-a digitalizat Registrul Agricol. Așa că aici există o bună corelare a datelor.
Mai eficienți
„Am realizat procesul de digitalizare a Registrului Agricol de ceva timp și este cu mult mai ușor de lucrat în acest mod, generând o mai bună gestionare a datelor și o mai rapidă corelare a acestora. Am înaintat în tehnică, în general, cerințele sunt altele și suntem nevoiți să ținem pasul, mai ales că suntem o instituție publică și deservim o comunitate care depinde de cum ne mișcăm cu actele. Bineînțeles, foarte importantă rămâne comunicarea cu cetățenii care au obligația și sunt rugați să ne informeze legat de vinderea/cumpărarea unui teren agricol, astfel încât să nu fie inadvertențe în situația transmisă către APIA, deci să ne trezim cu suprapuneri și diverse neconcordanțe. Dar își asumă”, a afirmat primarul din Vețel, Ioan Hențiu (foto). Reamintim că agricultorii pot primi, în baza cererii unice, diferite subvenții din fonduri europene sau naționale pentru sectoarele vegetal și zootehnic, dar și pentru domenii specifice precum agromediu și climă, agricultură ecologică sau compensații pentru zone afectate de secetă sau inundații. Ei trebuie să completeze o singură cerere de plată, chiar dacă utilizează terenuri în localități sau județe diferite și totodată să aibă în vedere un calendar ce vizează procedura de depunere a cererii unice de plată, putând să o facă până în 15 mai fără penalizări sau în perioada 16 mai – 9 iunie cu penalizări cumulate de 1 la sută pentru fiecare zi de întârziere. Cei care nu o depun până în 9 iunie vor fi excluși de la plată în anul 2023. De altfel, funcționarii APIA vor contacta fermierii în vederea închiderii electronice a cererii și pentru programarea lor pentru semnarea acesteia, precum și a declarațiilor atașate. Pot parafa Cererile folosind și semnătura electronică, deci online, nu trebuie neapărat să se deplaseze la centru. În această situație este necesar să anunțe (prin mesaj telefonic sau prin e-mail) funcționarul desemnat să gestioneze cererea. Semnătura electronică aplicată trebuie descărcată din aplicația IPA-Online, la data depunerii. Angajamentele și declarațiile se vor semna, de asemenea, electronic, la aceeași dată.