Supercom şi-a intrat în pâine în Zona 3 Centru

Magdalena Șerban

De astăzi, S.C. Supercom S.A. a pre­luat Zona de colectare 3 Centru, ope­ratorul de salubritate prezentându-și, sâmbătă, flota de autospeciale din dotare. Acțiunea a fost organizată de Asociația de Dezvoltare Intercomuni­tară Sistemul Integrat de Gestionare a Deșeurilor – Județul Hunedoara, în colaborare cu Consiliul Județean Hunedoara. Au fost prezenți repre­zen­­tanți ai mediului administrativ-eco­nomic, oficialități locale și jude­țene, parlamentari, precum și diverși invitați.

Flotă nouă și generoasă
Au fost aduse în județ 25 de utilaje de colectare, toate de ultimă generație, Euro 6 și semnifică o investiție de 4,5 milioane de euro. O bază va deservi întreaga Zonă 3, un dispecerat este alocat începând de astăzi și mai vorbim de un efectiv de 90 de angajați din județ. Totodată, o altă noutate este că se va face trecerea de la tarif la taxa pe gunoi, de altfel o metodă de facturare care deja e aplicată cu succes în Valea Jiului, acolo unde operează Supercom. Prac­tic, lunar va fi emisă o singură factură pentru fiecare UAT arondat zonei, iar primăria plăteşte şi recuperează banii de la populaţie, prin intermediul unei taxe specifice. „Peste 55 de unități ad­ministrative au avut contract pentru salubrizare cu o societate, dar s-a ajuns în situația în care lucrările nu erau făcute de calitate, adică așa cum trebuie și la timp. De cele mai multe ori, cetățenii rămâneau cu gunoiul menajer în fața porții, deci neridicat. Acest lucru a dus la o hotărâre a tuturor Consiliilor Locale de care spuneam, fiind luată o măsură în unanimitate, adică rezilierea contrac­tului cu firma respectivă. În urma aces­tei rezilieri, s-a ajuns astăzi, aici. Con­tractul noii firme, Supercom, este pen­tru un an. Am cerut personal, în calitate de președinte al Consiliului Județean, să prezinte flota, pentru ca cetățenii să vadă exact cu ce vine noua firmă. Ba mai mult, le-am cerut ca în permanență să ia contact cu primarii, cu cetățenii, ca să fie mulțumiți. Nu îmi doresc să mai existe o situație precum cea precedentă. Vrem ca cetățenii să stea liniștiți și să știe că li se va ridica gunoiul la timp și că niciun container nu rămâne murdar, după go­lirea gunoiului (e un lucru deosebit, containerele spălându-se de fiecare dată). (…) Operatorul are mașini pentru orice tip de străduță, cât de mică ar fi. Îmi exprim speranța că așa cum în Valea Jiului, Supercom a făcut lucruri ex­cepționale, toți primarii din acea zonă fiind mulțumiți de modul în care se ridică gunoiul, dar și de preț, la fel se va întâmpla și acum. Trebuie să o spun foar­te clar că sunt unii primari care pro­babil din prea mul zel personal încearcă să inducă în mintea cetățenilor că va crește prețul în mod extraordinar. Vreau să spun că mint categoric, deoarece acum nu se mai poate declara că acasă ai doi oameni, dar tu de fapt ai șase (de exemplu), primăria fiind obligată la taxa pentru gunoi pentru fiecare cetățean. În jur la 6-7 lei pe lună nu cred că e enorm, când știi că ai curățenie”, a precizat pre­ședintele Consiliului Județean Hunedoara, Laurențiu Nistor. Reamintim că Zona 3 Centru cuprinde localitățile Deva, Hunedoara, Orăștie, Călan, Geoagiu, Simeria, Băcia, Boșorod, Certeju de Sus, Cârjiți, Balșa, Hărău, Mărtinești, Orăștioara de Sus, Pestișu Mic, Beriu, Rapoltu Mare, Romos, Bătrâna, Bunila, Cerbăl, Ghelari, Șoimuș, Teliucu Inferior, Turdaș, Lelese, Lunca Cernii de Jos, Toplița, Brănișca, Burjuc, Dobra, Gurasada, Ilia, Lăpugiu de Jos, Vorța, Vețel și Zam.

Un jucător major pe piața de profil din România
„Vin cu salutul celor aproape 3.000 de salariați pe care îi avem în țară, de­servind aproape 2,8 milioane de locui­tori. Avem experiență și nu cred că o să ne împiedicăm în acest proiect care are deja prima frumusețe. În clipa de față, suntem în poziția de a viziona tehnica de lucru, dar de luni (n.r.-astăzi) vom intra în elemente de natură practică, în care avem nevoie de compania domnilor primari, a întregului sistem al autorității publice, în așa fel încât legea care ne guvernează atât pe noi cât și pe domniile lor să răspundă la cerința pe care o avem. Deșeurile reprezintă o ma­terie primă energetică extraordinară. În grupul nostru de cercetare științifică avem ingineri care se ocupă de partea de obținere a diverselor forme de ener­gie din deșeuri. Ordonanța 133 regle­mentează aceste lucruri pe care le vom pune pe masă tuturor autorităților din județ, iar din aproape în aproape, cu instituțiile de specialitate vom aduce în fiecare casă a cetățenilor din județul nos­tru ce trebuie să facă cu deșeurile din propria curte”, a transmis ec. Ilie-Ionel Ciuclea, președinte fondator, ad­minis­trator unic și managerul general al Gru­pului Industrial SC Supercom București.

Se urmărește sustenabilitatea
„Evenimentul se înscrie în etapa finală de mobilizare a operatorului pentru Zona de colectare 3. Am ajuns în aceas­tă situație, deoarece operatorului de pe Zonele 1, 2 și 3, în urma Adunării Gene­rale a Acționarilor, a trebuit să i se rezilieze contractele. Fiind un decalaj de timp între cele 3 Zone (Brad, Hațeg, Centru), prima zonă pentru care a expirat efectiv contractul a fost cea de Centru. Astfel, am avut o licitație pentru această Zonă, operatorul câștigător fiind Supercom și de luni (n.r-azi) are ordinul de începere a colectării din Zona 3. Este un contract temporar, pe un an de zile și cu posibilitate de prelungire până când vom avea finalizată licitația mare, adică cea pe care o vom face de la 1 ianuarie 2023, când vom uni cele trei Zone (1-Brad, 2-Hațeg și 3-Centru), într-una singură, de data asta una atractivă, mare, adică una cu peste 70 la sută din populația județului și care generează peste 70 la sută din cantitatea de de­șeuri a județului. Cu acordul ministerial am luat decizia să facem o schimbare majoră, în sensul să unim cele trei Zone și să schimbăm sistemul din tarif, în taxă. Sistemul de taxă este unul care peste tot unde funcționează în țară asigură sustenabilitate. Evident, ca în cazul oricărei modificări, ne confruntăm cu o rezistență din partea unor autorități locale, a unor cetățeni, dar îi asigur că tot ceea ce am făcut și ce vom face de aici încolo este conform legii și e pentru ca sistemul să funcționeze și să fie sus­tenabil. Nu ne permitem să avem un nou operator care peste doi ani trebuie să fie dat afară, să mergem pe sistemele care au fost până acum și s-au dovedit ineficiente”, a punctat Dan Stoian, direc­torul executiv al ADI – Sistemul Integrat de Gestionare a Deșeurilor Județul Hunedoara.

Această prezentare necesită JavaScript.