Se clatinã imperiul administratorilor de asociaţii

  Nicolle Ebner

Consiliul Local Deva a pus capăt dominaţiei pe banii proprietarilor, instituită de administratorii asociaţiilor de proprietari, prin stabilirea unei proceduri de retragere a atestatului acestora, la cea mai mică abatere de la actele normative.

Rămân fără atestat, la prima sesizare
În urmă cu doi ani, guvernul a adoptat normele metodologice de aplicare a Legii privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea asociaţiilor de proprietari, însă legislaţia nu prevedea, concret, care sunt condiţiile în care se poate impune retragerea atestatului de administrator de bloc. Dat fiind numeroasele reclamaţii făcute de proprietarii din Deva la adresa administratorilor-mulţi dintre ei şi-au băgat sute de milioane de lei în propriul buzunar, fără ca proprietarii să-şi mai poată recupera banii-administraţia locală a considerat că este necesară stabilirea unei proceduri de retragere a atestatului, prin care să-i aducă pe administratori pe calea cea dreaptă. Altfel spus, să conştientizeze că sunt plătiţi să lucreze în folosul proprietarilor, nu împotriva acestora sau în interes personal. Astfel, administratorii asociaţiilor de proprietari rămân fără atestat şi nu mai pot profesa niciodată în acest domeniu, în cazul în care nu respectă tarifele stabilite de furnizorii de servicii şi utilităţi; repartizează cheltuielile comune lunare fără să respecte valoarea facturilor emise pentru luna respectivă; foloseşte banii proprietarilor în alte scopuri decât cele pentru care au fost încasaţi sau refuză să prezinte, în vederea verificării, documentele asociaţiei.

Lista rămâne deschisă
Rămâne fără atestat şi administratorul care nu are documente justificative legale pentru plăţile făcute din banii asociaţiei de proprietari sau este prins că blochează solduri mari de casă, în condiţiile în care asociaţia are datorii. Nici un administrator împotriva căruia există o sentinţă judecătorească definitivă şi irevocabilă, prin care a fost condamnat tocmai pentru activitatea respectivă, nu mai poate obţine un nou atestat. Condiţiile retragerii atestatului nu sunt bătute în cuie, numărul acestora putând fi mărit, în funcţie şi de alte cazuri concrete, de pe urma cărora proprietarii au de suferit, din cauza activităţii administratorilor de imobile. Sesizările se depun tot la Serviciul Public Local de Asistenţă Socială (biroul Locato), iar retragerea atestatului se face de către autoritatea administraţiei publice locale, cea care l-a şi eliberat.

Comenteaza

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.