Comunitate

România are cele mai bune performanţe în utilizarea numărului unic 112

Oana Mihnea 04 Serviciu 112 (16)

România este una dintre puţinele ţări membre ale Uniunii Europene în care 112 este număr unic de urgenţă.
Potrivit unui comunicat al Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, ţara noastră se situează printre statele membre cu cei mai buni timpi de reacţie (sub 10 secunde) şi o acurateţe sporită în localizarea apelanţilor la numărul unic de urgenţă 112. România face parte dintre cele cinci state membre care reprezintă exemple de bună practică în termen de furnizare a datelor necesare pentru analiza sistemului. Timpul mediu de reacţie este de 3,68 secunde şi este înregistrat în cazul a 94,63 la sută dintre apelurile la 112. În ceea ce priveşte localizarea apelanţilor, doar în doi la sută din cazuri nu este posibilă, acurateţea localizării fiind de 97,20 la sută pentru reţelele de telefonie fixă şi de 99,27 la sută pentru cele de telefonie mobilă. În România, atât folosirea numărului 112, cât şi localizarea apelantului funcţionează şi în roaming.
În urma campaniilor de educare şi informare desfăşurate de către STS, în ţara noastră, numărul apelurilor false a scăzut în ultimii ani cu aproximativ 25 la sută, înscriindu-se în media înregistrată şi în statele europene cu tradiţie în domeniu. Pe ansamblul Uniunii, Comisia Europeană a făcut apel la toate statele membre să îşi intensifice eforturile în vederea unei mai bune localizări a apelanţilor şi pentru facilitarea accesului la 112 a persoanelor cu dizabilităţi.
Serviciul de Telecomunicaţii Speciale este organul central al statului care administrează, exploatează, întreţine şi dezvoltă Sistemul Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă.

Comenteaza

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Descoperă mai multe la Stiri si informatii din judetul Hunedoara. Mesagerul Hunedorean

Abonează-te acum ca să citești în continuare și să ai acces la întreaga arhivă.

Continuă lectura