Comunitate

Primăria Brănişca funcţionează în regim de avarie

04 teodor lazar primar braniscaMagdalena Şerban

Trei funcţionari publici, doi agenţi contractuali, un primar şi un viceprimar. Atât mai înseamnă primăria din Brănişca. Cu aşa puţin personal, nici nu e de mirare că lucrurile se mişcă greoi sau nu se mişcă deloc.

Un om cât trei
„Până nu vedem bugetul şi să apucăm să facem demersurile necesare pentru angajări, lucrăm tot în această formulă. Cred că va trece vara şi nu vom putea face nimic. Ba mai mult, foarte multe lucrări sunt în urmă din punct de vedere al graficului de execuţie, pentru că nu avem suficient personal. Spre exemplu, şefa Serviciului Public nu poate face recepţiile şi situaţiile lucrărilor, să determine consumurile, să întocmească faz-urile zilnice etc., pentru că a fost trecută la serviciul de Taxe şi Impozite din cauza acelui neplăcut eveniment legat de sinuciderea inspectorului de pe acest post, eveniment ce ne-a dat peste cap din toate punctele de vedere. Cam aşa stă treaba acum. Nu poţi nici să ţii un om peste cele opt ore de program, pentru că nu e plătit suplimentar şi nu e legal. În organigramă sunt prevăzuţi 17 angajaţi, dar chiar şi 13-14 să avem, tot ar fi bine. Din păcate, la ora actuală, un singur om face munca a trei oameni. Când este angajată o persoană, aceea este specializată pe un anume post şi nu este de datoria ei să ştie să facă şi munca colegilor“, declară Teodor Lazăr (foto), primarul comunei Brănişca.

Ca la noi, la nimeni
Pe principiul că primarul trebuie să fie multifuncţional, organele de control nu concep ca funcţionarii unei administraţii locale să fie altfel. „În cazul topografului pe care nu-l mai
avem, situaţia e şi mai şi. Le spunem localnicilor că nu avem funcţionar şi nu avem cum să-i ajutăm, aceştia se duc pe la Oficiul de Cadastru, dar cei mai mulţi ne dau în judecată pentru că nu le rezolvăm problemele. Avem sentinţe judecătoreşti, fiind sancţionaţi de Judecătorie. Pe judecători nu-i interesează lipsa noastră de personal, pentru că o hotărâre trebuie pusă în practică. În 2011, tot din lipsă de personal, am încheiat un contract de
colaborare cu un tehnician topograf, a rezolvat cam tot ce era de rezolvat pe atunci, dar acum, ca urmare a verificării efectuate de Curtea de Conturi, mi s-a imputat întreaga sumă contractuală. Noi trebuie să punem în practică hotărâri judecătoreşti şi să dăm în posesie terenurile care le aparţin la particulari, composesorate etc. Mă voi adresa instanţei, prin contestaţie, şi sper să fiu înţeles acolo. Agentul agricol are o altă poveste. Şofer nu avem de un an şi ceva, pentru că nu ne aprobă Guvernul, deşi deţinem două RABE. Nu putem să cărăm piatră când e nevoie. Am fost nevoit să contractez o firmă particulară, dar şi acest lucru mi-a fost imputat de Curtea de Conturi. Nu poţi să te rogi de cineva să conducă o RABĂ de-a noastră, pentru că dacă i se întâmplă ceva, evident că eu sunt vinovat. Răspunsul pe care l-am primit, ca o mustrare, a fost că dacă pot conduce o primărie, de ce nu pot conduce şi o RABĂ. Cred că până nu se face o reorganizare administrativ-teritorială şi să rămână câteva comune mari, lucrurile nu se vor mişca în bine”, a fost concluzia edilului-şef din Brănişca.

2 comentarii la „Primăria Brănişca funcţionează în regim de avarie

  • Din pacate asta este sistemul uselist! La Branisca , cind lucrurile merg „prost”, merg cel mai …BINE!!! Si culmea este ca nici fostul primar pesedist nu mai pooate sa manince…RAHAT si sa isi critice , DUSHMANUL !!!
    Iubim USL si asta ne maninca „tot timpul” !!
    🙂

  • mai inscrie-te la studii, de conducere a primariei corect si de conducere a unei rabe si apoi totul va merge ca pe roate.faza cu imputarea taxei pentru topograf si pt rabe e cea mai tare

Comenteaza

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Descoperă mai multe la Stiri si informatii din judetul Hunedoara. Mesagerul Hunedorean

Abonează-te acum ca să citești în continuare și să ai acces la întreaga arhivă.

Continuă lectura