Polemici pe tema construirii bretelei de ieşire de pe Autostrada Lugoj – Deva de la nodul Holdea. Era sau nu era nevoie de licitaţie?

14 august 2018 | 1 Comentariu | Publicat in: Actualitate, Flash

Natalia Bumbac

Asociaţia Pro Infrastructura critică dur decizia Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) de a organiza o nouă licitaţie pentru lucrările suplimentare de la Lotul 3 al Autostrăzii Lugoj – Deva. Şefii de la CNAIR sunt caracterizaţi ca fiind laşi, slugarnici politic şi iresponsabili, într-un mesaj scris pe Facebook de către cei de la Pro Infrastructura.

”Cea mai dezavantajoasă opţiune”
”La doi ani de la aprobarea proiectului tehnic pentru descărcarea traficului de pe lotul 3 al Autostrăzii A1 Lugoj-Deva la Holdea, după nenumărate poziţii publice ale comunităţii noastre în care ceream includerea lucrărilor suplimentare în contractul aflat în desfăşurare, CNAIR a ales cea mai laşă şi mai dezavantajoasă opţiune posibilă: o nouă licitaţie. Poziţia constantă a oficialilor CNAIR a fost că licitaţiile publice sunt proceduri de lungă durată din cauza contestaţiilor. În cazul de faţă, ei au avut posibilitatea legală de a evita o astfel de procedură greoaie (…). Însă au primat iresponsabilitatea şi fuga de orice fel de răspundere. Mai mult, este revoltătoare indecizia celor din CNAIR care au aşteptat să facă acest pas de la finalul anului 2016 şi până acum, amânând practic cu mai bine de un an deschiderea circulaţiei pe acest tronson de autostradă de 21 de km!”, au scirs cei de la Pro Infrastructura pe Facebook. Aceştia mai arată că ”în loc să avem situaţia soluţionată şi lucrări în teren (sau chiar o nouă autostradă deja inaugurată), acum trebuie să aşteptăm finalizarea licitaţiei, neavând nici o garanţie că aceasta se va încheia rapid, fără contestaţii şi complicaţii, prin adjudecarea ei de către constructorul actual, Comsa, aşa cum probabil este planul autorităţilor. Acest exemplu de tergiversare nepermisă, de fugă de responsabilitate prin alegerea celei mai dezavantajoase opţiuni pentru şoferi, dar foarte convenabilă pentru funcţionarii statului român, ne demonstrează din nou incompetenţa, slugărnicia politică necondiţionată şi nepotismul «responsabililor» din CNAIR, disimulate prin vorbe goale, promisiuni fanteziste, minciuni şi manipulare”.

”Legislaţia nu ne permite”
Conform celor de la economica.net, CNAIR a lansat pe 9 august o nouă licitaţie pentru construirea bretelei de ieşire de pe Autostrada Lugoj – Deva de la nodul Holdea. Termenul limită de depunere a ofertelor este 29 august iar până pe 29 noiembrie ar putea fi stabilit câştigătorul. Valoarea lucrărilor este estimată la 24,39 milioane de lei, iar durata lor va fi de trei luni. Din explicaţia pe care cei de la economica.net au obţinut-o de la reprezentantul CNAIR la problema ridicată de Asociaţia Pro Infrastructura, reiese că includerea lucrărilor suplimentare de la Lotul 3 al şoselei în contractul principal ar fi fost o decizie ilegală. ”Legislaţia nu ne permite semnarea unui act adiţional, care se încheie doar în situaţii neprevăzute. În acest caz, ar fi fost o forţare a legii“, a declarat Alin Şerbănescu, purtătorul de cuvânt al CNAIR, pentru sursa citată. Acesta a adăugat că prin realizarea lucrărilor scoase la licitaţie, va putea fi deschis circulaţiei Lotul 3 a Autostrăzii Lugoj – Deva, finalizat în prezent în proporţie de 85 la sută. Contractul pentru construirea lotului 3 al autostrăzii Lugoj – Deva a fost atribuit Asocierii Teloxim Con – Comsa SA – Aldesa Construcciones – Arcadis Eurometudes, având o valoare de 580 de milioane de lei.
Pe pagina sa de web, despre Asociaţia Pro Infrastructura se spune că reprezintă societatea civilă şi acţionează pentru a aduce transparenţă şi promptitudine în dezvoltarea infrastructurii în România. Este o asociaţie de drept privat, fără scop patrimonial, non-profit, non-guvernamentală şi apolitică.

Loading...

Comentarii (1)

Trackback URL | Comments RSS Feed

  1. petre jurj spune:

    Oare ce ce nu incetati de a gindi cu curul si sa folositi capul? Bretele, bretea, bretelutze, tot felulde cacanarii care nu isi au rostul si bani cheltuiti aiurea. 24 de milioane sint bani publici si mai mult de jumatate din acesti bani ajung in mina manipulatorilor de constructii inutile si cadouri celor care aproba aceste proiecte. Desteapta-te romane!

Scrie un comentariu

stiri si ziare
Protected by Webpro.ro
Citește articolul precedent:
Bulina neagră, 15.08.2018

Cătălin Penciuc, bărbat din Deva Pentru că a fost condamnat la şapte ani de închisoare cu executare în dosarul grupării...

Bulina albă, 15.08.2018

Cristian Iştoc, angajat la Termocentrala Mintia şi preşedintele Sindicatului ”Solidaritatea” Hunedoara Pentru că spune lucrurilor pe nume atunci când prezintă...

Gura lumii, 15.08.2018

Mai mulţi cetăţeni din municipiul reşedinţă de judeţ se simt de parcă ar trăi în discotecă. La fiecare sfârşit de...

Închide