FlashPolitica si administratie

Pacienţii sunt obligaţi să stea la cozi infernale pentru o programare la consultaţii. Cine şi când va face ordine la Policlinica Spitalului Judeţean?

Sorina Popa

Cum se spune, dacă nu ar fi de plâns, ar fi de râs. Cam aşa stau lucrurile la Policlinica Spitalului Judeţean din Deva. Zeci de oameni vin aici cu noaptea în cap, să stea la cozi infernale, pentru a-şi face o programare la un medic specialist sau pentru un bon de ordine.

„Gândeşte pozitiv!“, dacă te lasă durerea
Totul se întâmplă la un singur ghişeu! Atenţie, un singur ghişeu, unde se amestecă şi cei pentru programare şi cei pentru bonuri. În mod normal, spun medicii de la unitatea deveană, trebuie să fie un birou pentru programări şi altul pentru eliberarea bonurilor. Aşa se face la alte spitale. Dar la cel din Deva nu se poate. Şi probabil, pentru a-i îmbărbăta pe bieţii oameni care vin cu noaptea-n cap şi se aşază la cozile imense, pentru o programare la medic sau pentru a prinde un bon de ordine, pe geamul ghişeului a fost postat un afiş pe care scrie „Gândeşte pozitiv/Vorbeşte pozitiv/ Râzi mereu/Munceşte din greu“. O mai mare sfidare a pacienţilor nici că se putea! Oare conducerea spitalului şi cea a Consiliului Judeţean Hunedoara cunosc ce se întâmplă acolo? Ştie vreun şef din judeţ, cum este să stai ore-n şir, bolnav, pe hol, în picioare şi nici să nu prinzi bon? Deşi de ani de zile suntem anunţaţi că putem să ne facem programare online, asta nu se întâmplă. Păi, dacă ne programăm online, cum mai pot funcţionarele de la ghişeul respectiv să împartă bonurile după cum vor ele?

Programări peste două luni
Sunt cazuri în care persoana care a primit bonul cu numărul 1 se prezintă la medic la ora 13. Nimeni nu poate controla modul în care se dau bonurile. Pentru că se doreşte amestecarea pacienţilor pentru programări şi bonuri, ca să nu ştie unii de alţii şi să reclame eventuale nereguli.
Ne-am prezentat şi noi la ghişeul unde nişte funcţionare stau cocoţate pe nişte scaune şi hotărăsc soarta oamenilor. Şi, am aflat că pentru o programare la un medic specialist riscăm să mai aşteptăm o lună de zile, în cel mai bun caz. „Pentru unele secţii avem programări făcute şi pentru luna martie. Deci, peste două luni, dacă vreţi.“

O lună, pentru o treabă de o oră
Se ştie, administratorul public al judeţului, Costel Avram, i-a dat termen două luni managerului Spitalului Judeţean Deva să rezolve problema de la Policlinică. Pentru că perioada a expirat, am întrebat-o pe managerul Daniela Roşca dacă a reuşit să ducă la bun sfârşit sarcina dată.
„Trebuie să facem un portal nou, pentru pacienţi, pentru ca aceştia să se programeze şi online. Numai că acest lucru, implementarea lui, durează o lună”, a declarat managerul Daniela Roşca.
Ne-am interesat să vedem ce presupune un portal pentru pacienţi şi, mai ales, în cât timp poate fi el creat. Potrivit specialiştilor IT, este nevoie de o… oră pentru a face lucrurile să funcţioneze. De fapt, susţin specialiştii, trebuie actualizat formularul de rezervări. Atât.
În aceste condiţii, întrebarea care se pune este cine vrea ca situaţia de la Policlinica Spitalului Judeţean Deva să fie menţinută în haos? Cine şi de ce nu vrea programări online? Şi, mai ales, cine îşi bate joc de hunedoreni? Pe banii lor, evident.

Comenteaza

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Descoperă mai multe la Stiri si informatii din judetul Hunedoara. Mesagerul Hunedorean

Abonează-te acum ca să citești în continuare și să ai acces la întreaga arhivă.

Continuă lectura