Comunitate

O problemă fără soluţii

Carmen Cosman

Consiliul Judeţean Hunedoara, care este acţionar principal al SC ApaServ Valea Jiului SA, nu a reuşit să cureţe în totalitate de datorii societatea, prin înfiinţarea NovaServ Valea Jiului SRL, ci a fost obligată să preia creanţele către Administraţia Bazinală de Apă Jiu – Craiova, furnizorul apei brute. Aşa că, reprezentanţii furnizorului de apă din Valea Jiului sunt obligaţi să respecte procesul verbal de eşalonare a datoriilor, care prevede plata facturii curente şi încă 153.890 de lei, sumă care reprezintă rata lunară conform graficului de eşalonare.

„Operaţia” n-a prea reuşit    
„Apa Serv nu a venit curată, ci a plecat cu 10 milioane de lei datorii. Din fericire, în primele 10 luni ale acestui an, s-a plătit cât în ultimii şase ani”, a declarat vicepreşedintele Consiliului Judeeţan Hunedoara, Costel Avram, cel care răspunde de această activitate. În acelaşi timp, însă, firma înfiinţată de CJ Hunedoara pentru „curăţarea” ApaServ, respectiv Nova Serv, are datorii de peste 24,4 milioane de lei, care o plasează pe locul 3 la nivel judeţean în topul datornicilor, pentru care s-a aplicat procedura insolvenţei. Liviu Beldean, purtătorul de cuvânt al DGFP Hunedoara, a declarat că, în cazul Nova Serv Valea Jiului SRL, a fost numit un lichidator judiciar, care încearcă să valorifice bunurile mobile şi imobile, sechestrate de-a lungul timpului în contul creanţelor. „Când vor fi valorificate, va fi recuperată o parte din creanţele înregistrate la bugetul de stat”, a declarat Beldean.

Lipsa apei responsabilizează populaţia?
Oricum, în Valea Jiului, furnizarea apei potabile nu reuşeşte să devină o activitate profitabilă, indiferent de cine a condus societatea sau de măsurile adoptate. Cele mai mari restanţe la plata facturilor le înregistrează populaţia, care consumă, dar nu plăteşte. Conform datelor oficiale, ApaServ are deja de încasat 17 milioane de lei, dintre care aproape 11,4 milioane de lei reprezintă datoria populaţiei. Şi, ca să nu se ajungă la o situaţie similiară, cei din conducerea ApaServ răspund cu  funcţiile pentru modul în care manageriază firma. „În fiecare zi de luni, avem şedinţă operativă la nivelul Consiliului Judeţean Hunedoara, ca să nu se mai ajungă în situaţii similare cu cea anterioară. Oricum, prin măsurile adoptate de ApaServ privind debranşările rău-platnicilor, a  fost responsabilizată şi populaţia”, a mai spus Avram, referindu-se la faptul că aceia care plătesc, dar suferă din cauza rău-platnicilor, au luat atitudine în ceea ce-i priveşte pe vecinii datornici.

Comenteaza

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Descoperă mai multe la Stiri si informatii din judetul Hunedoara. Mesagerul Hunedorean

Abonează-te acum ca să citești în continuare și să ai acces la întreaga arhivă.

Continuă lectura