Comunitate

Noutăţi referitoare la asistenţa medicală primară

Într-un comunicat transmis de Casa Judeţeană de Asigurări de Sănătate Hunedoara sunt făcute publice principalele noutăţi ce privesc asistenţa medicală primară, pe care le prezentăm în continuare.
1. În pachetul de servicii de bază, în cadrul activităţii de suport, sunt eliberate, ca urmare a unui act medical propriu, unele documente medicale, şi au fost introduse:

– adeverinţe încadrare în muncă pentru şomerii beneficiari ai pachetului de bază;
– fişă medicală sintetică necesară copiilor cu dizabilităţi pentru încadrarea şi reevaluare în grad de handicap;
În cadrul serviciilor de administrare de medicamente, a fost introdus serviciul de administrare schemă tratament strict supravegheat (TSS) pentru bolnavul TBC confirmat.
2. A fost lărgită paleta serviciilor medicale paraclinice ce pot fi recomandate de medicii de familie, toate serviciile de microbiologie din pachetul de servicii de bază din asistenţa medicală ambulatorie de specialitate pentru specialităţile paraclinice; în prezent poate recomanda numai unele dintre acestea; Ag HBs şi Anticorpi Anti HCV pot fi recomandate de medicii de familie pentru toate categoriile de asiguraţi, pot fi recomandate de medicii de familie numai pentru gravide şi contacţii cazurilor diagnosticate.
3. Pentru perioada de vacanţă, activitatea medicului de familie se va prelua de un medic înlocuitor. A fost reglementată situaţia lipsei unui medic înlocuitor, situaţie în care medicul de familie are obligaţia să anunţe casa de asigurări de sănătate care este/sunt medicul/medicii desemnaţi la care asiguraţii înscrişi pe lista sa proprie se pot prezenta pentru acordarea următoarelor servicii:
a) consultaţii pentru situaţiile de urgenţă medico-chirurgicală;
b) consultaţii în caz de boală pentru afecţiuni acute, subacute şi acutizări ale unor afecţiuni cronice;
c) consultaţii pentru afecţiuni cronice.
Decontarea acestor servicii se face prin tarif pe serviciu medical exprimat în puncte, în aceleaşi condiţii ca şi pentru asiguraţii de pe lista proprie a medicului desemnat. Pentru aceste situaţii, medicul are obligaţia să afişeze la cabinet, cu cel puţin o zi lucrătoare anterior perioadei de absenţă, care este/sunt medicul/medicii la care asiguraţii înscrişi pe lista proprie se pot prezenta şi datele de contact ale acestora. (A. Clej)

Comenteaza

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Descoperă mai multe la Stiri si informatii din judetul Hunedoara. Mesagerul Hunedorean

Abonează-te acum ca să citești în continuare și să ai acces la întreaga arhivă.

Continuă lectura