Menopauza şi dieta

06 Simona Timofte 885545343_nSimona Timofte

Una din marile probleme ale femeilor trecute de 40 de ani este menopauza. Iar unele chiar sunt oarecum obsedate de acest aspect „fiziologic normal“.
Din păcate, este absolut inevitabil ca femei, să nu ne scadă producţia de hormoni şi să nu ne îngrăşăm, ştiind că există o strânsă legătură între hormoni şi arderea grăsimilor. Prin urmare, întrebarea pacientelor care vin la cabinet este „ce să facem, ce să mâncăm, să nu ne mai îngrăşăm?“ Prima problemă care se pune este stilul de viaţă. Dacă reuşim ca femei să avem mese regulate, dese şi o cantitate mică de alimente la o masă, am rezolvat jumătate de problemă. Apoi, mai vine partea cu specificul alimentelor. Probabil că ştiţi fiecare, mulţimea de sfaturi din reviste, de pe net şi de la televizor… fără prăjeli, fără grăsimi saturate etc. Prăjelile, dacă le preferaţi, consumaţi-le cu ulei de cocos; grăsimile saturate din carne înlocuiţi-le cu grăsimi saturate din vegetale, adică tot ulei de cocos sau unt de cocos; folosiţi multe grăsimi polinesaturate cum este omega 3 din peşte şi seminţe de in; magneziul şi calciul să fie nelipsite din dieta zilnică, adică seminţele şi nucile; apoi să nu uităm fructele şi legumele crude, punând accent pe fructele de pădure foarte bogate în antioxidanţi; fibrele din pâinea integrală, orezul integral şi din leguminoase (fasolea, lintea, năutul) ar trebui să facă parte din dieta fiecăreia dintre noi… Iată doar câteva din alimentele care vă pot ajuta alături de puţină disciplină, mişcare şi un somn odihnitor.

(Informaţii suplimentare şi programări la tel. 0741-087.588 sau la Cabinet nutriţie Simona Timofte, Deva, Piaţa Victoriei, clădirea IPH, camera 8, parter)

Comenteaza

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.