Actualitate

Lucrările la autostrada Lugoj-Deva merg, încet, înainte

Natalia Bumbac 05 lugoj-autostrada

Ieri, în cadrul unei conferinţe de presă de la Casa de Cultură din Făget, judeţul Timiş, a fost prezentat contractul “Proiectare şi execuţie autostrada Lugoj – Deva, Lot 2”, din cadrul proiectului “Construcţia autostrăzii Lugoj – Deva, Lot 2, Lot 3 şi Lot 4 (sectorul Dumbrava – Deva)”. Datele cu privire la conţinutul şi desfăşurarea proiectului au fost prezentate de consultanţii de la SC Primacons Grup SRL şi SC Consitrans SRL, o asociere de firme care asigură serviciile de consultanţă pentru constructorul Lotului 2 al şoselei de mare viteză.
Nu sunt probleme pe teren
„Contractul are o valoare totală de 562.730.583 de lei, fără TVA, din care 85 la sută reprezintă contribuţia Comisiei Europene prin Fondul de Coeziune, restul fiind contribuţia Guvernului României. Lotul 2 se află în continuarea sectorului Lugoj – Deva Lot 1, aparţinând de teritoriile administrative ale judeţului Timiş şi Hunedoara, cu o lungime totală de 28,6 kilometri, fiind delimitat de localităţile Dumbrava, judeţul Timiş şi Holdea, judeţul Hunedoara. Lucrările presupun amenajarea unui volum de patru milioane de metri cubi de terasamente, podeţe, un nod rutier, un centru de întreţinere şi control, un spaţiu de servicii ş. a.. Constructorul are mobilizaţi pe şantier 350 de oameni şi 150 de utilaje, există staţii de betoane şi de asfalt, iar la realizarea lucrărilor nu au fost întâmpinate probleme. Durata contractului este de 30 de luni şi are termen de finalizare sfârşitul lunii mai 2016”, a arătat consultantul Adrian Scrieciu. Acesta a mai spus că nu poate raporta care este stadiul de realizare al lucrărilor, în schimb, a declarat că plata către constructor a fost făcută în proporţie de 30 la sută.
Un lot a fost dat în folosinţă
Aşadar, porţiunea din şoseaua de mare viteză Lugoj – Deva, al cărei proiect a întâmpinat iniţial probleme, după sesizările venite din partea unor ONG-uri care se ocupă de protecţia animalelor, se pare că va fi dusă la bun sfârşit. Ecologiştii au reclamat faptul că odată cu realizarea autostrăzii, va fi împiedicată circulaţia naturală a animalelor sălbatice din zonă. Lucru care se pare că a fost rezolvat, doar că  Adrian Scrieciu nu a putut oferi prea multe detalii cu privire la modificările aduse proiectului şi din ce bani vor fi acoperite eventualele costuri suplimentare.
În prezent, din cele patru sectoare ale Autostrăzii Lugoj – Deva, Lotul 1 a fost dat în folosinţă, iar celelalte trei, respectiv Loturile 2, 3, 4, sunt în stadiu de realizare. Potrivit unor surse din cadrul CNADNR, lucrările la cele trei sectoare sunt în fază incipientă, existând dificultăţi mari la Lotul 4, delimitat de localităţile Dobra şi Şoimuş. Mai exact, pe această porţiune a şoselei de mare viteză există o arie naturală protejată şi un nod rutier important, la Şoimuş, unde se va face legătura cu autostrada Deva – Sibiu, lucrări care ridică mari probleme constructorilor. Întregul proiect are ca termen de finalizare luna mai 2015.

Comenteaza

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Descoperă mai multe la Stiri si informatii din judetul Hunedoara. Mesagerul Hunedorean

Abonează-te acum ca să citești în continuare și să ai acces la întreaga arhivă.

Continuă lectura