Comunitate

Linia CFR de mare viteză Simeria-Curtici, întârziată cu un an şi cinci luni

04 gara simeria38023169Volodia Macovei

Deşi trebuia finalizat la sfârşitul lunii iulie 2013, proiectul de reabilitare a căii ferate între Curtici şi Simeria are un nou termen, respectiv sfârşitul acestui an. Proiectul fiind realizat pe bani europeni, pentru prelungirea termenului de execuţie a fost nevoie de acordul partenerilor de finanţare. În acelaşi timp, vineri, CFR a anunţat reluarea licitaţiilor pentru lucrări, la sfârşitul lunii iulie.

Mai bine mai târziu, decât niciodată
Astfel, în şedinţa de miercuri, 11 iunie 2014, Executivul a aprobat amendamentul convenit prin schimbul de scrisori semnate la Bucureşti, în 31 iulie 2013, şi la Luxemburg, în 11 decembrie 2013, între Guvernul României şi Banca Europeană de Investiţii (BEI), la Contractul de finanţare dintre România, BEI şi Compania Naţională de Căi Ferate „C.F.R.” S.A. privind finanţarea Proiectului de reabilitare a liniei de cale ferată Curtici-Simeria, semnat la Bucureşti în 22 decembrie 2005 şi la Luxemburg în 27 decembrie 2005. Amendamentul aprobat de Guvern stabileşte modificarea datei de finalizare a proiectului, de la 31 iulie 2013, la 31 decembrie 2014.
Vineri, CFR a anunţat că licitaţiile pentru lucrări, iniţiate în februarie şi oprite în aprilie, vor fi reluate în data de 29 iulie 2014.

Viteză mai mare pentru trenuri
Valoarea totală a investiţiilor pentru reabilitarea liniei de cale ferată Frontieră-Curtici-Simeria, parte componentă a Coridorului IV Pan-European, sunt estimate la 10,907 miliarde de lei, inclusiv TVA.
O parte importantă dintre lucrări se află pe teritoriul judeţului Hunedoara. În fapt, secţiunea km 614 – Simeria are o lungime totală de 144 de kilometri şi urmează Valea Mureşului. Pe linia ferată sunt 18 staţii CFR, din care opt în judeţul nostru – Zam, Câmpuri Surduc, Gurasada, Ilia, Brănişca, Mintia, Deva şi Simeria -, dar şi 13 halte pentru transportul de călători. Proiectul prevede şi modernizarea staţiilor CFR de pe traseu.
Ideea proiectului este de a transforma această porţiune de cale ferată pentru circulaţie cu viteze mari. Până acum, pe această linie, trenurile de călători circulau cu o viteză medie tehnică de 78 de kilometri/oră, iar viteza maximă admisă era de 100 de kilometri/oră, pentru trenurile de călători, şi 60 de kilometri/oră, pentru trenurile de marfă.
După realizarea lucrărilor de modernizare, trenurile vor putea circula cu viteze superioare, respectiv 160 kilometri/oră pe o distanţă de aproximativ 89 la sută din lungimea tronsonului, 120 kilometri pe oră pe şase la sută din lungime şi 100 de kilometri pe oră pe cinci la sută din lungimea căii ferate.
Deocamdată, nu se ştie cum va fi rezolvată problema spinoasă a trecerilor peste calea ferată în zona Gării Deva, respectiv legătura între oraş şi cartierul Nicolae Grigorescu.

One thought on “Linia CFR de mare viteză Simeria-Curtici, întârziată cu un an şi cinci luni

  • GAra DEVA trebuie renovata in totalitate , arata jalnic ca dupa al 2-lea razboi mondial. Acolo trebuie facut si pasaj subteran si pasaj peste linia ferata . Este o problema delicata care trebuie rezolvata . Dincolo de liniile ferate este un cartier al DEVEI- numit NICOLAE GRIGORESCU de peste 5000 de suflete. Nu va bateti joc de acesti oameni`!Intre liniile 1-3 trebuie sa existe un tunel, pasaj subteran pentru pietoni care trece pe sub liniile ferate .Altfel se pot intampla accidente tinand cont de linia de 27 mii Volti si de trenutile care circula zilnic prin gara Deva unele neoprind(MARFARELE).

Comenteaza

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Descoperă mai multe la Stiri si informatii din judetul Hunedoara. Mesagerul Hunedorean

Abonează-te acum ca să citești în continuare și să ai acces la întreaga arhivă.

Continuă lectura