Investiție majoră a Ministerului Sănătății în digitalizarea unor secții ATI din țară. Spitalul din Hunedoara, pe lista câștigătoare
Magdalena Șerban
În cadrul Planului Național de Redresare și Reziliență (PNRR), unitățile sanitare publice au șansa să realizeze investiții în sistemele informatice și în infrastructura digitală. Guvernul României a aprobat finanțarea proiectului „Sistem informatic pentru evidența clinică a secțiilor A.T.I. (S.I.E.C – A.T.I.)”, iar Ministerul Sănătății precizează că obiectivul principal e acela de digitalizare a celor mai importante 18 spitale de adulți și pediatrie. Spitalul municipal „Dr.Alexandru Simionescu” Hunedoara se află pe lista câștigătoare.
Acuratețe sporită
„Scopul proiectului este de digitalizare a activității medicale din ATI pentru primele paturi ce vor fi conectate la un sistem informatic clinic, cu funcții ce cresc siguranța și calitatea îngrijirii pacienților. Valoarea investiției este de 500.000 euro. Sistemul va permite monitorizarea continuă, completă, precisă și trasabilă a parametrilor vitali ai pacienților îngrijiți în secția de Anestezie-Terapie Intensivă (ATI), având drept efecte reducerea semnificativă a numărului de erori, creșterea productivității actului medical și a eficienței personalului medical prin reducerea încărcării cu operații administrative şi birocratice. Investiția în sănătate, mai cu seamă în acea ramură în care linia dintre viață și moarte este una foarte subțire, este vitală. Instituția noastră bifează, astfel, încă un pas substanțial în procesul de modernizare”, a transmis Radu Budae (foto), managerul Spitalului municipal „Dr. Alexandru Simionescu” Hunedoara.
Timp = viață
Potrivit notei de fundamentare, în România, în toate spitalele publice sunt peste 5.000 de paturi în secțiile ATI (anestezie și terapie intensivă), dintr-un total de 125.000 de paturi, și 2.000 de medici care lucrează în aceste secții, dintrun total de 56.000 de medici, arată datele de la Institutul Național de Statistică. Gama de asistență medicală care este oferită e una complexă. Cele mai des întâlnite serviciile medicale țin de acordarea primului ajutor medical în caz de urgențe medicale, anestezii, hemodialize, resuscitări cardiorespiratorii, defibrilări, anestezii, terapie intensivă intra şi postoperatorie, ventilații artificiale şi alte servicii. Pe lângă toate activitățile ce presupun îngrijirea pacienților, cadrele medicale din secțiile de ATI sunt obligate, conform legislației, și la o serie de activități birocratice ce țin de documentarea îngrijirii pacientului. Această documentare se face manual și implică pierderea, în medie, a unei ore/pacient/zi.