În sfârşit, se deschide autostrada Deva-Orăştie!

02 pod mures soimus lucrari (12)

Sorina Popa

Astăzi, se va inaugura autostrada Deva-Orăştie, la peste doi ani de la începerea lucrărilor. Pe 4 februarie 2011, a fost emis ordinul de începere a contractului „Construcţia variantei de ocolire Deva-Orăştie, la standard de autostradă”.
Un segment, dat în folosinţă anul trecut
Construcţia proiectului a fost câştigată de Asocierea Strabag SRL-Straco SRL. Potrivit celor de la Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADR), valoarea proiectului a fost de 204 milioane de euro, din  care contribuţia Comisiei Europene a fost de aproape 114 milioane de euro. La inaugurarea de azi, este aşteptat şi Dan Şova, ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructură.
În decembrie anul trecut, constructorul, cu avizul CNADNR, a deschis traficul pe o porţiune de aproape 15 kilometri din cei 32,5, cât are acest tronson, între podul de la Şoimuş, de peste Mureş şi Simeria Veche. Intrările pe această autostradă vor fi pe la podul de la Şoimuş (din apropierea Devei), Simeria Veche (intersecţia dintre DN7 şi DN76) şi Gelmar (în apropiere de Orăştie).
Cel mai lung pod din ţară
Varianta de ocolire, lungă de 32,5 km, este parte din Coridorul IV de Transport Paneuropean. Construcţia autostrăzii Deva-Orăştie a însemnat şi o premieră, legată de cel mai lung pod rutier executat în ţara noastră, după 1989. Este vorba de podul de peste Mureş, la Uroi, care are o lungime de 720 de metri. Tronsonul Deva-Orăştie mai cuprinde 20 de poduri, 100 de podeţe, panouri antifonice pe 18 kilometri. Autostrada va prelua traficul greu de pe DN7 Sibiu – Deva – Arad şi va funcţiona ca o centură ocolitoare a oraşelor Deva – Simeria şi Orăştie.

Comenteaza

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

stiri si ziare