În atenția fermierilor din comuna Ghelari
Magdalena Șerban
Subvențiile primite de la APIA constituie un umăr de sprijin pentru agricultorii români, dar totodată și o mică gură de oxigen pentru susținerea acestei ramuri. Administrațiile publice locale au în grijă Registrul Agricol, așa că joacă un rol important în desfășurarea întregului proces. În acest context, conducerea din Ghelari îi pune în temă pe fermieri.
Offline sau online
„Anunțăm cetățenii care vor să beneficieze sau să continuie să beneficieze de subvențiile oferite de APIA că în perioada 07.04.2023 – 08.05.2023 fermierii de pe raza comunei Ghelari sunt programați pentru a depune cererea de platã pentru anul curent la Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură (APIA) – Centrul Local Hunedoara. Vreau să le reamintesc că documentele necesare sunt copie B.I. / C.I.; extras de cont; adeverință teren (se emite de către primărie) și adeverință de la medicul veterinar (unde este cazul). Persoana de contact pentru informații suplimentare este Maria Pascu, consilier compartiment Registru Agricol”, a transmis Iancu Emerson Toma (foto), primarul din Ghelari. Mai trebuie precizat că agricultorii vor putea primi, în baza acestor cereri, diferite subvenţii din fonduri europene sau naţionale pentru sectoarele vegetal şi zootehnic, dar şi pentru domenii specifice precum agro-mediu şi climă, agricultură ecologică sau compensaţii pentru zone afectate de secetă sau inundaţii. Aceștia trebuie să completeze o singură cerere de plată, chiar dacă utilizează terenuri în localităţi sau judeţe diferite. Cei care sunt deja beneficiari îşi vor actualiza la completarea cererii doar datele care au suferit modificări faţă de anul anterior. Totodată, o altă categorie e reprezentată de fermierii care preferă calea Internetului, descurcându-se cu regimul online. Astfel, aceia care doresc să beneficieze de subvenţiile APIA accesând sistemul digital vor putea depune online Cererea Unică de Plată până în 15 mai 2023, cu semnătură electronică, prin accesarea aplicației IPA-Online, fără a mai fi necesară prezentarea la centrele județene sau locale ale instituţiei. Dar trebuie să știe că este necesar să se anunțe (prin mesaj telefonic sau prin e-mail) funcționarul desemnat să gestioneze cererea despre faptul că se dorește să se semneze electronic. Semnătura electronică aplicată pe cererea de plată trebuie descărcată din aplicația IPA-Online la data depunerii. Angajamentele și declarațiile, parte a cererii de plată, se vor semna, de asemenea, electronic la aceeași dată.