Fara bascalie

Imaginea ţării

Foarte mulţi români se duc în concediu în Bulgaria. Prea puţini se întorc cu opinii critice, ba dimpotrivă. Cu toate astea, nu am văzut campanii demonstrative bulgăreşti în centrul Bucureştiului, susţinute cu glorii sportive, gen Hristo Stoicikov, care să dea şuturi în minge prin faţa Casei Poporului, cu scopul de a-şi promova ţara.
Din ce în ce mai mulţi români se duc în concediu în Croaţia. O fi plaja cu pietre, nu contează, nu am auzit opinii negative. Cu toate astea, nu a venit Goran Ivanisevici să joace tenis la Bucureşti (fie şi cu Ilie Năstase) ca să facă imagine turistică pentru ţara sa.
Nu mai vorbesc de Turcia şi Grecia, care continuă să fie alese ca destinaţii estivale de către români, fără să aibă nevoie de cine ştie ce promovare. Poate doar la târgurile specializate…
Cum au auzit românii de litoralul bulgăresc sau de coasta dalmată, fără ca acestea să fie promovate de fotbalişti, tenismeni sau gimnaste? Simplu – neacademic spus, din gură în gură. A fost unul, le-a spus la 10 prieteni, din ăştia vreo cinci au fost curioşi şi s-au dus, la rândul lor le-au spus altor 10 prieteni şi tot aşa, efectul s-a multiplicat în cascadă. Bulgarii şi croaţii s-au purtat frumos, au atenuat teama românilor că sunt prost priviţi sau trataţi, au demonstrat că un român civilizat este la fel de bine primit ca un francez civilizat sau un german civilizat.
Cred că strategia de promovare turistică a României a pornit de la premise greşite. Personal, nu m-aş duce într-o ţară doar pentru că văd un sportiv sau un actor celebru îndemnându-mă să o fac. Mecanismul psihologic al alegerii unei destinaţii de vacanţă este mult mai complex, ţine de preferinţe (mare, munte, obiective culturale), de informarea corectă asupra preţurilor, de experienţele precedente (dacă există). În opinia mea, banii din campania cu Ilie Năstase şi Nadia Comăneci puteau fi folosiţi pentru subvenţionarea transportului sau a altor servicii din excursiile pe care agenţii de turism occidentale le-ar fi contractat cu partenerii români. Turistul vestic este de multe ori exagerat de precaut, caută informaţia exactă, care îi este oferită de agenţie.
Evident, presa vânează cazurile borfaşilor români din Italia sau ale cerşetorilor din Paris. Cred însă că turiştii români, repet, civilizaţi, au făcut mari servicii României, din punct de vedere al conturării unei imagini corecte.

2 comentarii la „Imaginea ţării

  • 80 la suta din populatia Romaniei au avut ocazia sa treaca granitele acestei tarii. Fie ca sa numit Ungaria , Bulgaria sau vestul Europei, am avut ocazia sa vedem si cum traiesc altii. Si ce am invatat ? Nimic. La noi nu se merita sau nu se poate . Ma intreb de multe ori ,, de ce ?”. Cred ca nu vrem mai mult sau nu ne duce capul mai mult .Istoria ne-a mintit .Sintem un popor foarte slab Domnilor !!! Fara sa jignesc pe nimeni si fara bascalie !

  • 1. este foarte normal ca turistii romani sa viziteze destinatii din afara Romaniei, iar turistii straini sa viziteze si destinatii turistice din Romania, asa ca nu vad nimic rau in felul in care Nastase „joaca” pe teren propriu ;-D
    2. va sugerez sa scrieti un articol bine documentat cu preturile exacte ale serviciilor din turismul romanesc, dati voi startul, primul care are o idee sa o puna in practica – inserati in articol nenumarate link-uri spre ofertele ieftine, moderate sau scumpe din tara noastra; inserati link-uri despre conditiile oferite si despre tot ce va mai trece prin… „imaginatie”, multumesc!

Comenteaza

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Descoperă mai multe la Stiri si informatii din judetul Hunedoara. Mesagerul Hunedorean

Abonează-te acum ca să citești în continuare și să ai acces la întreaga arhivă.

Continuă lectura