Geoparcul adoptă o nouă identitate, în context UNESCO

23 mai 2019 | Adauga un comentariu | Publicat in: Comunitate, Flash

Geoparcul Dinozaurilor Ţara Haţegului îşi intensifică eforturile de aplicare a conceptului internaţional UNESCO în teritoriu, în urma revalidării statutului UNESCO administrat de Universitatea din Bucureşti. În acest sens, Geoparcul a iniţiat un amplu proces de rebranding sub o nouă denumire – Geoparcul Internaţional UNESCO Ţara Haţegului.

Astfel, Geoparcul îşi propune să se alinieze mai bine recomandărilor de construire a unei identităţi locale ce înglobează valori unice ale patrimoniului natural şi cultural într-o perspectivă internaţională. Noua identitate vizuală a Geoparcului este lansată cu ocazia Săptămânii Europene a Geoparcurilor 2019. În noul context, vizitatorii vor putea descoperi mai uşor, începând din acest sezon turistic, poveştile locurilor şi ale oamenilor din Geoparc. O grafică aparte, cu marcaje special realizate, va promova noul slogan: Descoperă | Apreciază | Respectă. Acronimul sloganului este DAR, cadoul Geoparcului pentru toţi cei care îşi propun să înţeleagă semnificaţia şi valorile acestui teritoriu, dar şi un îndemn la adoptarea unui cod de conduită bazat pe respect pentru patrimoniul natural şi cultural al zonei, precum şi pentru locuitorii ei.
Mai multe materiale de promovare a semnelor grafice şi a locurilor îi vor ghida pe vizitatori în parcurgerea unui ”Drum prin vremi”, a unei călătorii în timp ce începe acum 600 de milioane de ani şi care integrează Povestea Pământului (Terra), Povestea vieţii (Natura) şi Povestea oamenilor (Fabula). La realizarea conceptului şi a graficii, alături de echipa Geoparcului, şi-au adus contribuţia arhitecţii Alexandra Culescu, Alexandra Mihailciuc şi Andrei Tache. Materialele sunt realizate pe baza conceptului de geoprodus, ce include Dinostopurile şi Casele Geoparcului, dar şi în concordanţă cu Strategia de management a presiunii turismului în geoparcuri, ambele dezvoltate în cadrul proiectului Interreg Danube GeoTour.
Lansarea campaniei de rebranding coincide cu deschiderea noului sezon turistic, dar şi cu un alt moment important în calendarul de evenimente ale Geoparcului – Săptămâna Europeană a Geoparcurilor. Acest eveniment se derulează în toate cele 73 de geoparcuri din 24 de ţări de pe continentul european. În cadrul Săptămânii Europene a Geoparcurilor din acest an vor avea loc expoziţii de fotografie, schimburi de experienţă cu geoparcuri aspirante, prezentări la nivel naţional, activităţi dedicate elevilor din cluburile GeoExploratorii, precum şi celebrarea unor zile emblematice – Ziua Iei şi Ziua Geoparcului. (Adina Popa)

Loading...

Scrie un comentariu

stiri si ziare
Citește articolul precedent:
Interes german pentru potenţialul investiţional al municipiului Deva

Miercuri, 22 mai, la Primăria municipiului Deva a avut loc o întrevedere între reprezentanţi ai municipalităţii devene şi oficiali ai...

Anunţ Finanţe

Cum s-ar putea salva Energeticianul de la retrogradare

Echipa Pandurii Tg. Jiu va fi depunctată de către FR Fotbal şi va retrograda, dacă nu-şi achită datoriile până la...

Închide