Excavaţiile de materiale pentru autostrada Deva-Orăştie, blocate

13 decembrie 2011 | 18 Comentarii | Publicat in: Actualitate, Flash

Sorina Popa

Directorul Agenţiei pentru Protecţia Mediului (APM) Deva, Georgeta Barabaş, a declarat, ieri, într-o conferinţă de presă, că solicită constuctorilor autostrăzii Deva-Orăştie, oprirea excavărilor pentru materialele de umplutură.
Barabaş susţine că există depuse la sediul instituţiei pe care o conduce, reclamaţii ale oamenilor din satele Banpotoc şi, respectiv Pricaz, acolo unde se află perimetrele de exploatare ale firmelor Strabag şi Straco. Mai precis, şefa de la APM spune că lucrările la autostrada Deva-Orăştie nu vor fi blocate, ci constructorii nu vor mai putea să se aprovizioneze cu umplutură din perimetrele respective, ci vor trebui să apeleze la zgură sau la calcar dolomitic.
Trebuie să refacă planurile
“Precizez că firmele care lucrează la autostrada Deva-Orăştie, Strabag şi Straco, nu au încălcat legea. Însă, acum, sătenii din Banpotoc vor ca pe terenul pe care se excavează pentru materialele de umplutură necesare lucrărilor, să se ridice, la final, o bază sportivă şi spaţii verzi, în locul unei zone de dezvoltare economică, cum era stabilit iniţial. Adică, firma Strabag trebuie să refacă planurile, ca să corespundă nevoii comunităţii de acolo. La Pricaz, avem sesizări că excavările efectuate de Straco, pentru umplutură, se fac la adâncimi prea mari, iar apa bălteşte în acel loc. În asemenea condiţii, terenul respectiv nu poate fi redat circuitului agricol”, a declarat Georgeta Barabaş.  “În condiţiile în care constructorii nu mai pot utiliza excavaţii din perimetrele Banpotoc şi Turdaş, ei vor putea folosi alte materiale de umplutură de pe haldele de zgură de la Hunedoara sau calcarul dolomitic de la Ghelari. Avem destulă zgură în zonă, deci, asta nu e o problemă, trebuie doar să se vrea acest lucru. Am rezolva, astfel şi o problemă de mediu a judeţului”, a adăugat Barabaş.
Nu a dat un răspuns
Pentru schimbarea materialului de umplutură pentru autostradă cu zgură, constructorii au solicitat acordul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România, însă această instituţie nu a dat un răspuns scris până în prezent. În aceste condiţii, se pune întrebarea, cine vrea ca autostrada Deva -Orăştie, care are termen de finalizare în 2013, să nu fie terminată până atunci?

Comentarii (18)

Trackback URL | Comments RSS Feed

  1. Ionut spune:

    Lucrarile de terasamente sunt practic blocate la Strabag de trei saptamani, mai precis de cand firma Reinhold Meister a anuntat ca e in faliment si s-a retras. Nimeni nu scrie si nu spune nimic, dar adevarul asta e. Excavatiile din albia majora, in imediata vecinatate a noii statii de epurare din Harau s-au facut in dusmanie, era evident ca pericliteaza obiectivul, dar nemtilor nu le pasa, oricum ei stiau ca vor pleca, ungurii care le-au luat locul evident ca nu fac fata, deci cine are interesul sa nu se termine la timp ? Romani nu prea sunt pe santier…

  2. Ionut spune:

    PS Poza asta frumoasa e de la podul peste Mures, nu prea are legatura cu lucrarile de terasamente. Si de ce sa aducem zgura de la Hunedoara cand haldele de la Certej sunt la doi pasi ? Oricum se pune problema stabilizarii umpluturii fapt care creste costul si nu le convine celor de la Strabag.

  3. Nicolae spune:

    Se pare ca “presiunile ” 🙂 )) firmelor de pe Halda Hunedoara au sebsibilizat-o pe Doamna Barabas care se si antepronunta asupra solutiilor ! 🙂 ))
    Lucrarile de refacere trebuie reevaluate dupa ce permisele au fost deja acordate !
    Acum se impune o intrebare : Cui foloseste ? Cibe castiga din asta ?
    Sa ne traiasca “balcanismul ” 🙂 ))

  4. nelu- spune:

    …aşa este!!!..ce, românii îşi fac autostrăzi?????..construiesc autostrăzi toţi neputincioşii din vestul Europei!!!…noi doar plătim!!!!…adormiţii noştrii parlamentari, se gudură pe lângă firmele străine pentru a lua ceva la buzunar!!! …asta-i toată filozofia!!!…da ce , nu au ştiut de când s-au apucat de proiectul autostrăzii că este zgură la Hunedoara, Certej,şi mai pe tot locul în judeţ????…au descoperit apa caldă!!!…Acum întreb şi aş dori un răspuns, nu de la politicieni,de la colegii comentatori,dacă ştiu că a început al trei-lea război Mondial,ăsta economic !!!!????…fără luptă, am dat Petrom ,Sidex,Romtelecom,am distrus mineritul ,CFR , am dat rezervele moca,şi altele şi altele!!!…

  5. Ion Vulcan spune:

    Draga Nelu Fesenelu, vad ca esti mare patriot dar, din nefericire, nu stii sa scrii in limba romana. Corect se scrie “nostri” nu “nostrii” cum ai scris Domnia Ta. Spune concret care parlamentar ia spaga pentru autostrazi ca sa putem sa il dam pe mana justitiei. Apoi, de ce trebuiau sa stie senatorii de zgura din judetul Hunedoara ? Ei administreaza constructia autostrazii ?

  6. anacronox spune:

    pai avand in vedere ca se face recomandare pt dolomita si zgura, iar in zona e o firma a d-lui tender, atunci raspunsul e deja dat. e cu cantec recomandarea asta.
    se apuca banpotocul sa isi faca baza sportiva. intai sa aiba drumuri asfaltate si canalizare si dupa aia sa isi faca baza sportiva.
    daca se face ceva nu e bine, daca nu se face iar nu e bine. ne meritam soarta

  7. satean din Banpotoc spune:

    Ca de obicei mijloacele mass-media dezinformeaza
    1. La Banpotoc se lucreaza zi lumina, se poate verifica de oricine lucrarile de excavare nu s-au intrerupt.
    2. Satenii din Banpotoc au cerut ca DUPA terminarea autostrazii zona de excavare sa devina zona verde SAU zona recreativa si de sport.
    Nu inteleg ce este rau in asta? Cand s-au inceput lucrarile pe deal exista o pasune si o padure de salcam dl anaconox( si altii care scriu asa… fara sa gandeasca) , nu vi se pare normal ca firma care lucreaza acum sa lase cel putin asa cum a gasit?
    Toti ne dorim autostrada acesta dar dupa ce este gata trebuie sa ramana cel putin la fel de frumos.

  8. RAMONA spune:

    Noi vrem doar sa fim siguri ca dealul va fi reabilitat, DUPA ce se termina lucrarile si toata lumea este fericita ca avem autostrada.
    Dupa ce a deservit doi ani unui interes national dorim ca aceasta zona sa fie ,,Zonă de recreere, spatii verzi si sport”

  9. Abc spune:

    Asta-i mana lui Calimente. Este foarte clar. Ca sa poata el sa-si vanda zgura la suprapret face orice. A oprit pe Agregate Buituri sa exploateze ca sa ramana el singurul producator de zgura, chiar daca are de 4 ori pretul celuilalt. Nu uitati ca este zgura si la Calan , de o calitate net superioara celei de la Hunedoara. Scandalul cu Banpotocul a pornit tot de la un angajat de-al lui Calimente la Antena 1 Deva.

  10. Doru spune:

    Ce zice popa raspopit Mircea Mihulet( ia cu 5 maini si da cu una daca se poate nici aia), ori ii popa ori sluga la Molot( Hd Tv)
    Nu se numeste popa si face de rusine haina preoteasca este un nesatul

  11. nelu spune:

    ..PT.ION VILCAN!!!…NU ŞTIM NOI SAU TU EŞTI LA CORECTURĂ!!!???…SECURISTU-LE!!!

  12. Ion Vulcan spune:

    Ce vorbesti Nelu Fesenelu ? Nu sunt de la corectura dar stiu sa scriu in limba romana. Te mustra constiinta…securistica ? Ha,ha,ha….

  13. doru spune:

    daca va aduceti aminte atunci cand s-a pus problema obtinerii avizului de mediu de catre Strabag, doamna Barabas conditiona obtinerea acestui aviz de utilizarea zgurei ca material in construirea autostrazii. Se pare ca doamna in cauza nu a renuntat in a fredona acelasi refren in dauna unui obiectiv de interes national.M-ai am o intrebare pentru locuitorii din Bampotoc. Acolo s-a convenit initial ca dupa terminarea excavatiilor sa se construiasca un parc industrial. Oare chiar nu se doreste ca sa aveti locuri de munca in zona, sa nu va mai plece copii din sat? Ori poate baba Floarea se apuca de fitnes!

  14. nelu spune:

    @ Ion Vulcan….se vede că eşti frustrat, rău de tot, fraiere!!! lasă-te de comentarii!!!…securist portocaliu

  15. Ionut spune:

    Nu se mai lucreaza zi lumina la Banpotoc, de altfel cariera de acolo e terminata, nu se mai poate excava doar cu mijloace mecanicw pentru ca roca e prea dura, excavatiile din albia Muresului pun in pericol noua statie de epurare si nefiind autorizate au fost interzise, nemtii de la Meister nu au platit motorina de cand au inceput lucrarea si acum s-au carat bine mersi sa-si impodobeasca brazii la ei acasa, asa ca … din trei milioane si ceva de metri cubi cati trebuiau depusi pana in aprilie, daca s-au pus in opera un milion e mare lucru, lucrarile de terasamente le-au preluat ungurii cu masini inchiriate te miri de pe unde, ramane de vazut daca mult laudatele realizari vor ajunge sau nu la penalizari pentru intarzieri.

  16. Vasile Plesoianu spune:

    Nelu Fesenelu, ma faci sa rad, chiar in hohote. Vad ca tu esti frustrat cu principii de securist si te lupti cu morile de vant. Iar limbajul tau de cartier de Banpotoc este chiar ridicol. De comentarii nu ma las pentruca traim intro tara libera si avem aceleasi drepturi oricare dintre noi.

  17. nelu spune:

    …măi corectură securistă,nu se crrie intro, se scrie ,,într-o,, dacă vrei să ştii, iar greşeli de redactare ai multe, securist frustrat!!!

  18. dan spune:

    antena 1 deva=Barabas=Calimente=o mare prietenie.Aproape la fiecare jurnal de stiri apare domnul Calimente(sponsor antena1deva).Doamna Barabas isi bea cafeaua cu domnul Calimente prin cafenelele Devei.Frumoasa poveste de prietenie.

Scrie un comentariu

stiri si ziare
Citește articolul precedent:
Casele memoriale din judeţ, într-un nemeritat con de umbrã

Judeţul Hunedoara se poate mândri cu o serie de case memoriale, unde personalităţi ale vieţii culturale, ori ale istoriei, şi-au...

Companie din Hong Kong, interesată de cuarţul din Uricani

Schimb fructuos de corespondenţă între Prefectura Hunedoara şi o firmă din Hong Kong, specializată în comerţul cu minerale. Tema corespondenţei...

„Metalul“, mai strălucitor ca „Aurul“

Echipa Metalul Crişcior s-a impus cu scorul de 3-1 în partida cu Aurul Certej, restanţă din etapa a XIV-a a...

Închide