Politica si administratie

Educaţia în România, prinsă la mijlocul neînţelegerilor guvernanţilor. Ping – pong-ul de OPINII a celor care ar trebui să ia DECIZII

Zilele acestea, avem de-a face cu două po­veşti ale unui singur Guvern, privind redes­chi­derea şcolilor. Dacă pentru ministrul sănătăţii, întoarcerea elevilor în bănci, prea curând, este o aberaţie, pentru ministrul educaţiei, lucrurile stau diferit. Mai mult, dăm de aceleaşi păreri diferite a celor doi şi în cazul introducerii con­di­ţiei testării rapide pentru elevi, ca măsură de siguranţă pentru întoarcerea în sălile de clasă şi pentru prevenirea infectării cu Coronavirus.

Aproape 60 la sută dintre elevi nu au promovat
La momentul actual, în România, rezultatele din învăţământ sunt îngrijorătoare. Ştim deja. Elevii sunt în pragul abandonului şcolar, iar performanţele în educaţie ale acestora au scăzut dramatic. Educaţia a rămas pironită într-un cui din Palatul Victoria, iar rezultatele de la simularea examenului de Bacalaureat din acest an, din păcate, confirmă cele spuse. Aproa­pe 60% dintre elevi NU au promovat exa­menul. Un dezastru justificat, prin ping-pong-ul de opinii a celor care conduc România.
Mă întreb dacă aceşti guvernanţi îşi mai amintesc de acele vremuri când promiteau marea cu sarea. Mai exact, reforme în edu­ca­ţie! Sloganul domniilor lor, a liberalilor, pe toată perioada de campanie a fost: „Investim în viitor, investim în educaţie”. Aşa ştiu ei să in­ves­tească în educaţie? Blocând orice fel de pers­pec­tivă a tinerilor? Ce s-a întâmplat cu promi­siunile făcute?
Mai curios este, cum a ajuns ministrul eco­no­miei austere la concluzia că testele antigen sunt total neoportune. Să privim restrospectiv. La începutul anului, Vlad Voiculescu ieşea în presă cu soluţia minune. Peste 1 milion de tes­te rapide antigen vor ajunge în şcoli pentru iden­tificarea pe loc a infectărilor cu noul virus SARS – CoV – 2 şi pentru a preveni creşterea ratei de infectare în instituţiile de învăţământ şi comunitate. Nimic greşit până aici. În sfârşit, aveam de-a face cu o soluţie efectivă venită din partea coaliţiei de guvernare, chiar dacă, şi aceasta, inspirată din LISTA DE MĂSURI PRO­PUSĂ DE PSD, pentru izolarea virusului şi pu­nerea în funcţiune a ţării.
Astăzi, aflăm că această măsură este una de ignorat. Ce-i drept, impactul acestor teste, în şcoli, a fost de tot râsul. Doar 2% din testele antigen rapide au fost folosite în 8 săptămâni de cursuri. Şi asta nu pentru că eficienţa lor ar fi de contestat, ci pentru că Ministerul Sănătăţii nu s-a preocupat să îi informeze pe părinţi, pro­fesori şi elevi, cu privire la utilitatea efectuării acestui tip de testare.

Teste în şcoli
Degeaba ministrul Educaţiei şi alţi colegi ai coaliţiei susţin continuarea acestei măsuri, dacă Vlad Voiculescu se trezeşte dimineaţa şi ia decizii după calculele proprii. Pentru acesta, varianta testării elevilor, cu teste antigen rapide NU MAI EXISTĂ.Nu există nici o altă măsură ve­nită din partea domniei lui pentru redeschi­de­rea şcolilor, în acest an şcolar. Însă, îi reco­mand domnului Voiculescu să îşi lărgească orizontul şi să privească dincolo de cei patru pereţi ai biroului în care stă închis. Sunt ţări europene care pompează masiv în testarea rapidă a populaţiei şi consideră utilizarea tes­telor antigen ca principală condiţie pentru reve­nirea la normal şi implicit, la şcoală. Acesta fiind un pas esenţial şi pentru deblocarea mer­su­lui la restaurante, deschiderea teatrelor, mu­zeelor, cinematografelor.
De exemplu, Bavaria a distribuit luna trecută undeva la 100 de milioane de teste în şcoli. Mă­sura testelor rapide pentru începerea acti­vi­tăţilor în siguranţă, în pandemie, o întâlnim şi în Franţa, Grecia, sau Spania. Mai nou, şi Marea Britanie a lansat un program inedit bazat pe distribuţia de teste rapide în rândul po­pulaţiei, pentru identificarea persoanelor asimp­tomatice şi scăderea în acest fel, a ratei de infectare la nivelul ţării.
Toate acestea, în timp ce România bate pa­sul pe loc. Oare când vor începe liderii coaliţiei de guvernare să colaboreze? Ambiţiile din Exe­cutiv, distrug ţara! Am înţeles. Acesta este un guvern pătat cu motivaţie politică. Dar este de neacceptat ca dialogul miniştrilor PNL – USRL- PLUS – UDMR, să se facă, de mai bine de o lună, prin instrumentele de comunicare online, presă, sau la televizor, şi nu în cadrul acelor co­mitete interministeriale, organizate pentru sal­va­rea ţării, a căror eficienţă o tot laudă, până la epuizare, prim-ministrul.
În doar două luni, după spusele liderului de la Palatul Victoria, România va înflori. Sunt cu­ri­oasă, cum? Pentru că, pe zi ce trece, neîn­ţe­le­gerile din interiorul coaliţiei sunt tot mai evi­dente, iar cei care au de suferit sunt şi elevii acestei ţări, LIPSIŢI în acest moment, de orice pers­pectivă.

2 comentarii la „Educaţia în România, prinsă la mijlocul neînţelegerilor guvernanţilor. Ping – pong-ul de OPINII a celor care ar trebui să ia DECIZII

Comenteaza

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Descoperă mai multe la Stiri si informatii din judetul Hunedoara. Mesagerul Hunedorean

Abonează-te acum ca să citești în continuare și să ai acces la întreaga arhivă.

Continuă lectura